Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help, mijn valk zoekt het nest niet op Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : help, mijn valk zoekt het nest niet op
tiesinga
Website Member
Posts :1

Website Member
2004-05-14 - 10:39:04 send message to tiesinga

kan iemand mij vertellen wat ik moet doen, ik heb een voliere met 3 koppels valken, tevens hangen er 3 broedblokken in.
nu heeft 1 van deze al 3 eieren geworpen, alle drie zijn ze stuk gevallen en de valk toont wel intresse voor het broedblok maar de eieren er inleggen homaar. ik moet er bij vertellen dat het hier om een zeer tamme valkparkiet gaat.
is er iemand die mij kan helpen met een oplossing?


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-14 - 10:49:38 send message to kakatoe

meerdere blokken er inhangen
gaat de pop wel in het blok zo niet vlieggat groter maken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-14 - 11:31:20 send message to Karel

Met kakatoe eens! Hoe meer hoe beter!
Je kunt ook de hoogte van de broedblokken wat varieren. Soms vinden ze het prettig dat er tussen de bovenkant van het blok en het dak nog zo'n 20 cm zit, zodat ze er op kunnen zitten. Sommige hebben echter liever een blok strak tegen het dak. Ook als er een tak of zitstok naar het broedblok loopt wordt dat door sommige vogels als bedreigend gezien (mogelijke vijanden). Succes!


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-14 - 15:59:05 send message to agtenkr

U zegt dat het om een zeer tamme valkparkiet gaat, is hij misschien met de hand groot gebracht?
Dit kan ook voor problemen zorgen tijdens de kweek. Ik heb eens een handtamme valkparkiet man gekoppelt aan een pop (natuurbroed) en als het op paren aankwam ging de man achterstevoor op de pop zitten. Volgens mij komt dit door de vogel vroegtijdig uit zijn milieu te halen waardoor hij niets meekrijgt van zijn ouders, zo kan het zijn dat uw pop de nestblok wel een leuk speelgoed vind maar eigenlijk niet weet waarvoor het dient.
Indien dit het probleem is bij uw pop lijkt mij hier weinig aan te doen. Toch nog veel succes.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-05-14 - 22:07:34 send message to frensie

zie je wel ik weet nog wel een beetje van vogels.
sucses er mee



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede