Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beginnen met ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : beginnen met ara's
schijvenaer
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-10-07 - 13:01:53 send message to schijvenaer

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes over het houden van een ara (liefste blauw gele) Is een kooi van 3x3 bij 2,5 m groot genoeg om een koppel te kunnen houden excl. binnenhok. Om het geschreeuw s'morgens vroeg in toom te houden is het dan mogelijk om het binnenverblijf te verduisteren zodat om ongeveer 8 uur het licht aanspringt? iemand ervaring mee? zijn er verder nog belangrijke tips die ik moet weten om met aras te starten?


schijvenaer
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-10-07 - 16:22:33 send message to schijvenaer

en heb ik nog een vraag wat zijn de grote verschillen tussen een edel papegaai en een ara kwa gedrag enz. en wat zijn ongeveer de tegenwoordige prijzen van de vogels. alvast bedankt


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-10-07 - 16:25:56 send message to Hubert

Mijn blauwgele ara's zaten ook in een ruimte met dezelfde afmetingen. Dit ging prima, geef ze wel veel afleiding dmv speeltuig en knaagbenodigheden. Het schreeuwen in de ochtend en avond neemt toe naarmate ze broeds worden. Bij mij was dit van februari t/m september totdat de jongen zelfstandig waren. Als er geen bezwaar van buren komt tegen dit geschreeuw, wat in een gesloten ruimte ook buiten hoorbaar is, zijn het prachtige vogels om te houden. En van de grote ara's de soort die snel tevreden is en ook wil kweken.


schijvenaer
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-10-07 - 18:29:06 send message to schijvenaer

bedankt hubert voor je reactie. Ik heb ook iets gelezen op internet ( ben al 2 maanden bijna elke avond aan het neuzen op allerlei sites)dat sommige mensen de kooi afdekken als je de papegaai binnen houd om de papegaai rustig te krijgen. daarom dacht ik het binnenhok verduisteren dat ze niet om 5 uur smorgens gaan krijsen en dat de buren het niet zo prettig vinden om gewekt te worden zo vroeg. zou dat een oplossing zijn of krijsen ze dan nog steeds?


gwd
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-10-07 - 19:42:14 send message to gwd

Hallo,

Ik heb inmiddels er ervaring mee dat Ara`s altijd schreeuwen broeds ofniet,bij het minste of geringste wat de vogel als onraad ziet gaat ie tekeer,waren verschillende soorten en van verschillende leeftijd.
Zou aan bevelen Ara`s tenemen als je afgelegen of behoorlijk vrij woont i.v.m de burenhappy :).
Het blijven natuurlijk prachtige vogels wat voor soort Ara`s je ook hebt of neemt.

Groeten Gert


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-10-07 - 20:00:09 send message to Hubert

Als je het aantal uren daglicht op minimaal 14 uren kunt houden, mag je het 's morgens later licht laten worden. Maar 08.00 uur is wel aan de late kant zeker als je jongen hebt liggen. Probeer de ruimte waarin ze 's nachts verblijven groot genoeg te maken en isoleer deze voldoende.
Je kunt dan 's morgens om 06.30 uur het licht aan laten gaan en de vogels later naar buiten. Ze zullen evengoed de eerste minuten schreeuwen als ze buiten zijn. In een woonomgeving is dit bijna niet te doen, zeker niet als er mensen zijn die 's nachts gewerkt hebben. Ik zou dan liever een dwergara nemen(maracana, severa) deze maken al voldoende kabaal de eerste minuten als ze buiten zijn.


schijvenaer
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-10-09 - 18:32:46 send message to schijvenaer

aan de ene kant zit een bos en aan de andere kant staan wel wat huizen maar daar zit een meter of 40/50 tussen en de eerste die daar woont heeft hangbuikzwijnen en die piepen ook genoeg als ze zin hebbenwink ;) maar voor de rest nog tips die bij een bouw van een voliere nodig zijn? hubert dat van jou vind ik best een goed idee ja met dat isoleren.maar wat moeten dan ongveer de afmetingen zijn denk je?


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-10-23 - 22:06:27 send message to ferry1

ik ben ook van plan om met al mijn vogels in een woonwijk te gaan zitten ik heb oa kaketoes edels en ook ara s ik ben van plan dit helemaal te isoleren tegen het geluid
mijn edels vallen mee qua herrie alleen de naaktoog kaketoes kunnen er wat van. als de ara zijn bek open trek is is het ook herrie zat maar ik hoop het geluid voor 70% te kunnen dimmen tzt


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-10-24 - 10:41:52 send message to lennard

Hallo,

ik heb zelf ook blauwgele ara's gehad. Mijn koppel was heel rustig omdat ze aan mensen gewend waren. Ik had een binnenhok van 2 bij 1,20m en 2 m hoog. dit hok is helemaal geisoleerd en het geluid wat ze maakten was de helft minder. Mijn ara's maakte vooral in de avonduren veel herrie.

Ik geef een tip en dat geld voor vrijwel alle papegaaiensoorten, schaf ze jong aan. Met oudere vogels is vrijwel alltijd wat mis. Niemand verkoopt goed kwekende vogels, en als ze verkocht worden is dit meestal binnen de kenniskring. En koppel jonge blauwgele zit rond de 2200 euro en Edelpapegaaien rond de 1000 euro.

Met vriendelijke groeten,

Lennardhappy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-10-27 - 19:26:18 send message to P.Rooth

Hallo Schijvenaer

Een tip voor de bouw van voliere cq nachthok die ik van een vriend kreeg gebruik voor wand en dak als het even kan sandwichpanelen zijn glad dus makkelijk schoon te spuiten isoleren behoorlijk en heel gemakkelijk te zagen en te monteren
2de soort is aanmerkelijk goedkopre dan 1ste soort en voor gebruik voliere uitstekend .

Heeft u voor de buitenvoliere even meer ruimte denk dan eens aan bouwhekken zitten stevige draadmatten op en kan simpel aan elkaar gelast of met bouten/moeren gekoppeld zijn voor een schijntje te koop b.v. op MP

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede