Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 'Handel heeft geen interesse in gezondheid' Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-10-12 - 17:57:25

Hallo Cristine.

Ik vind zo wie zo dat lopers voor verkoop af geschaft cq verboden moeten zijn.

Vogels verkopen prima maar dan per vogel max.2 in tt kooi.

Ziet er mooier uit en je kunt zien wat je koopt.

De mensen moeten zelf al niet willen kopen uit een loper.

Voor vervoer prima en dan nog met een beperkt aantal.

Grt Roodmus.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-10-12 - 20:18:53

Jan Hooimeijer en de Meppeler Vogelmarkt.
Hoewel ik niet graag naar andere websites e.d.verwijs ,wil ik u niet de video onthouden die ik onlangs zag.
www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video...rkt_Meppel

Vr.groeten van
ANTONI


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-10-12 - 20:39:17



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-10-12 - 21:08:09

Persoonlijk heb ik geheel niets met tentoonstellingen, maar ik heb wel de indruk dat het hier doorgaans anders aan toe gaat dan op een vogelmarkt, en dat er meer controle mogelijk is. Er zit meer 'kweektrots' en wat minder handelsbelang bij waardoor beter op gezondheid en welzijn van de vogels wordt gelet. Tenminste, dat is mijn indruk.
Dan nog denk dat je een behoorlijk risico neemt, of in ieder geval minstens zo groot als ongeteste vogels kopen uit een overdekte ruimte (schuur of zo).

Ik vind sommige uitspraken van de vogelarts wel wat overtrokken, zoals 'dat zwangere vrouwen kans op een miskraam hebben na een bezoek aan de vogelmarkt', er zijn zo veel gelegenheden die risicovol zijn voor zwangere vrouwen. Nu benadrukken van dierenwelzijn en gezondheid niet effectief gebleken zijn, moeten er kennelijk andere argumenten bijgehaald worden. Ofwel, een restantje racune lijkt me wel aanwezig.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-10-12 - 23:34:15

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat op beide markten veel dieren met de besmettelijke papegaaienziekte worden aangeboden.

Die garantie kan ik ook geven, veel papegaaien/parkieten zijn drager, grasparkieten zelfs 75%, iedere liefhebber die enkele jaren deze vogels houdt zal bij tests merken dat hij/zij afweerstoffen heeft op gebouwd tegen papegaaienziekte, dus Hr. Hooimeijer "Ook een medewerker van zijn praktijk raakte besmet", dan ligt dat aan jouw nalatigheid, want in jouw praktijk is die medewerker in contact gekomen met zieke dieren en jij had dit moeten voorkomen.
De wacht ruimte van jouw kliniek zit dagelijks vol met zieke dieren, welke maatregelen tref je daar.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-10-13 - 14:11:20

Een vervolg vraag die dan ook gesteld dient te worden is de volgende: Is de handel nodig?

Ik ken liefhebbers die b.v. hun hele collectie nakweken gould verkopen aan een handelaar.

Waarom, bij hem is 2x ingebroken en hij wil liever geen mensen over de vloer. Bij de handel weet hij dat hij minder geld krijg.

Maar het aan de man brengen van 100 nakweken goulds vind hij zoveel risico opleveren met allerlei mensen aan de deur dat hij kiest voor deze weg. Dit zijn dus vaak goede vogels.

Voor de handel is investeren in voer en hygiene voor de aangekochte vogels voor vele handelaren niet interessant. Waarom wat krachtvoer oid, ze gaan toch over 10 dagen weg. Deze worden immers op korte termijn verkocht.

Investeerd hij wel in tijd en voer dan brengt dit hogere kosten mee die zich vaak door de zuinige kopers (want de meeste willen niks te veel betalen) niet of nauwelijk laten terug verdienen.

Tja en wat doen we dan met alle ongezonde slechte vogels die we zelf kwijt willen, die houden we dan natuurlijk zelf.

Ook de vogelliefhebber zal zich vaker moeten realiseren dat handel toch onmisbaar is, tenzij we niet naar geld gaan kijken en zieke en slechte vogels netjes zelf houden totdat ze de laatste adem uitblazen.

De goede handelaren en liefhebbers hoeven zich niet aangesproken te voelen, maar veel zaken hangen aan elkaar en zijn niet los te zien.
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-10-13 - 14:30:56

quote

Ook de vogelliefhebber zal zich vaker moeten realiseren dat handel toch onmisbaar is, tenzij we niet naar geld gaan kijken en zieke en slechte vogels netjes zelf houden totdat ze de laatste adem uitblazen.


Dat laatste lijkt mij vanzelfsprekend gedrag, ik heb nooit anders gedaan. Ook als een vogel kort na het herstellen van een ziekte weggaat, zoals wel eens gebeurd is, vertel ik dat erbij. Het is tekenend voor de vogel(papegaaien?)wereld dat het omgekeerde de realiteit lijkt. De handel kan gemist worden als kiespijn, behalve door de degenen met meer dollartekens dan vogelwelzijn voor hun ogen.
Ik zal nooit de kweker vergeten die een WAO-voliere had, met vogels die iets mankeerde of te oud waren. Elke grotere verantwoorde kweker kan niet zonder.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-10-13 - 15:46:08

Ik ben het voledig met Gert eens. De handel(winkel) is nodig. Ook ik heb liever geen mensen aan de deur. Bekenden zijn welkom en een keer vind ik niet erg. Maar heb persoonlijk liever niet steeds telefoontjes en mensen aan de deur.
Want als je een keer ergens geadverteerd hebt blijft vaak nog lang nabellen. Reden voor mij om veelal het een en ander per mail te doen.
En laten we het nog maar niet hebben over mensen die niet komen na een afspraak.
Volgens mij gaat er heel veel goed en heb ik het idee dat het ook steeds weer vanuit de kromsnavelhoek komt. Niets ten nadele van deze kwekers/vogels.
Misschien maar geen kromsnavels meer op markten, net als kwartels en uilen etc??


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-10-14 - 19:47:53

Ik heb het stuk gelezen maar al de reacties expres niet.
Mijn visie hier op is dat je de vogel markt en de handel in vogels niet mag vergelijken. natuurlijk zijn er handelaren (genoeg zowel goede als slechte) op deze beurzen. Ook zijn er op deze beurzen mensen die een aantal vogels gekweekt hebben en ze hier willen verkopen zodat ze hun hobby door kunnen zetten en hier niet zo veel geld in hoeven te leggen.
De handelaren en partikulieren die zieke vogels annbieden zijn hier vaar niet van bewust. we zijn immers niet allemaal zo bekwaam als de heer hooimeijer. Handelarten kopen veel vogels dit omdat dit hun broodwinning is, hierdoor kopen ze ook zieke vogels. Ik vind het veel schofteriger dat er mensen expres zieke vogel verkopen aan handelaren omdat ze ze dan uit hun eigen bestand kwijt zijn.

Mijn laatste reactie waar geld is daar zijn ook boeven.

groetjes egon


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-10-15 - 22:50:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

reageer aub niet op dhr H t M, deze man voedt zich met deze negativiteit, hij heeft het over verspreiding van ziekten op markten. Hij moet eerst zijn eigen handelswijze maar is aanpassen, onder al zijn brieven staat " medeoprichter werkgroep besmettelijke dierziekten" maar als ergens een virus uitbreekt verzuimd hij om de eigenaar/kweker direct in kennis te stellen zodat deze maatregelen kan nemen. wel verspreid hij allerlei mailtjes over diverse club om deze mensen te beschadigen.

verbeter de wereld mar begin bij Jan Hooimeijer.



dit is een erg goed onderlegd commercieel handelaar, die zijn titel gebruikt om mensen te overtuigen van zijn gelijk.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede