Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > barraband Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : barraband
postduif
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-11-04 - 00:47:15 send message to postduif

Hallo: mijn zoontje van 10 heeft 2 jonge barrabands gekregen wie kan mij vertellen of ik meerdere barrabands bijelkaar kan plaatsen in een voliere of welke vogels ik hier bij in kan plaatsen

adwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-11-04 - 08:56:55 send message to ParkietenPeter

Beste Adwin,

Bij de Barraband parkiet kun je geen andere polythelis soort zetten (princess of Wales of de bergparkiet) Neophema's zou kunnen als de voliere groot genoeg is, valkjes zou ook nog kunnen. Wel moet je er rekening mee houden dat de voliere dan groot genoeg moet zijn.
Liefst dan groter dan 1x4 meter. Dat is toch de ruimte die grote parkieten nodig hebben.

Het wil zeker ook nog wel eens gebeuren in het broedseizoen dat een nieuwsgierige vogel die het nest van de Barrabanden betreed afgemaakt kan worden. Maar dat geld voor nagenoeg alle vogels.

De Barraband komt het meest tot zijn recht in een vlucht voor zich alleen of in een grote voliere.

Veel plezier met deze verder schitterende vogels.

wink ;) Peter


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-11-04 - 14:51:26 send message to marco20

ik heb 4 barabanden in een ren zitten met wat wildznag er bij zitten dit gaat goed . vogels zijn wel jongen van dit jaar . misschien dat het daarom komt dat ze goed met me kaar op kunnen schieten . hoe kan je bij jonge barabanden zien wat een man en pop wordt . twee vogels hebben een flinke roze streep voor in de nek en twee hebben wat minder roze . kan ik er van uitgaan dat ik dan twee koppels heb . de staartveren zijn bij alle 4 roze aan de binnenkant .


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-11-08 - 19:14:12 send message to turbos

Hallo ,
Hoelang duurt het voor een koppel barrabanden kweken,heb ze nu al 3jaar maar nog geen enkele jong.Komen nochthans goed overen de man geeft eten aan de pop ,hopelijk volgend jaar of wat doe ik verkeerd,ziiten in een vlucht van 7*4meter met 3koppels swiften.happy :)wink ;)Bedankt voor de tips
Groeten chris!!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-11-09 - 13:06:13 send message to ParkietenPeter

quote
vogels zijn wel jongen van dit jaar

Daar ligt dat ook aan.
Het is niet zo 1,2,3 te zeggen waaraan je het ziet. Mannen hebben een blauwigere waas op de wangen dan poppen. De broek van een man zijn roder en groter. De band van een man is intensiever.

Maar dit zijn allemaal minime verschillen waar je je oog voor moet oefenen.

Wat vaker gedaan wordt is enkele veren uit het keelgebied trekken en als deze na enkele weken weer aangroeien zal dit bij de man geel zijn en bij de pop gewoon groen.

De vogels zullen in het derde jaar beginnen met kweken.
Ik heb al een man gehad die "oefende" terwijl de kleur nog niet helemnaal doorgeruid was.

Komend jaar zal er zeker wat meer te zien zijn.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede