Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke verwarming in de kweekruimte? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke verwarming in de kweekruimte?
goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-15 - 17:07:05 send message to goulds75

Volgende week beginnen we met de verbouwing van mijn kweekruimte.Maar omdat ik geen winterharde vogels heb moet ik ze verwarmen.De schuur waar mijn kweekruimte en binnenhok zit heeft stenen muren.De dak is van golfplaten.De dak wordt van binnen geisoleerd.(Weet nog niet procies welke materiaal).Mijn vragen zijn dan:Welke is de beste isolatiemateriaal?De schuur is bloed heet in de zomer en ijs koud in de winter.Ik wil natuurlijk geen honderden euris betaalen voor de stoom dus zal ik ook graag willen weten welke verwarming is de goedkopste?De vogels zitten nu op 18-20 graden dus ik kan ze niet zomaar zonder verwarming laten zitten.Het gaat om de goulds,binsen en driekleuren.Ik wil volgende jaar winter niet meer verwarmen maar wanneer kan ik dan de verwarming uitzetten??
Zijn alle goede tips en ideeen zijn welkom.
Groetjes Gabriella


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-11-17 - 22:43:40 send message to roodmus

Ik zelf zou glaswol dekens nemen,zijn er in verschillende dikten.

Isoleerd super ook in de zomer.
Zou ook de wanden en vloer isoleren en dubbelglas erin,dan zal het met de stookkosten wel mee vallen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-11-18 - 16:59:50 send message to dooren

Vindt sandwichpanelen ook ideaal, isoleert goed en meteen afgewerkt en makkelijk schoonhouden.
Gert


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2008-11-20 - 19:49:52 send message to jboe

ik bij mijn laatste verbouwing pur platen gebruikt, ideaal te verwerken en ongeveer 3 keer de isolatie waarde van piepschuim.

een b keus plaat van 12 cm pur kost ongeveer 13 euro/m^2. vaak zit er van die aluminium op als finishlaag wat ook de warmte nog eens reflecteerd. in de winter lekker warm, in de zomer lekker koel.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2008-11-20 - 20:38:26 send message to maikeltje

ja goed isoleren als je dan de verwarming op 15 zet zul je niet veel hoeven te stoken.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-11-21 - 11:31:13 send message to hj de graaf

Voor de verwarming beveel ik een gas kacheltje aan.

wij hebben een blokhut 3x3 deze is geisoleerd met met alu noppenfolie en geheel dubbelwandig en in het dak zit glaswol. eerst hadden wij stroomkacheltje maar sinds 3 jaar een gevel kacheltje op gas en dit bevalt stukken beter en stookkosten zijn ook fors minder.

met alleen de waakvlam aan blijft het op zon 12 graden in de winter. een groot voordeel is dat het sinds het gas kacheltje een stuk minder vochtig is in het hok.

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede