Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkiet braakt zaadjes op speelgoedbelletje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkiet braakt zaadjes op speelgoedbelletje
sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-11-24 - 10:48:29 send message to sofie

hallo,

Ik heb een tamme grasparkiet met een klein vleugeltje, dus hij kan niet vliegen. Elke dag laat ik hem uit zijn kooitje wat op tafel lopen. Om aan "sport" te doen en wat te spelen, rinkel ik met een belletje, waar hij dan vervolgens achterna loopt. Wanneer hij dit belletje te pakken krijgt braakt hij heel soms zaadjes erop en eet die dan terug op.

Hoe komt dit en waarom eet hij die zaadjes terug op?

Sofie


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-24 - 12:29:57 send message to chrislaevers

Ik heb geen grasparkieten en weet dus niet of ze doen zoals mijn diamantduiven tijdens het baltsgedrag. Dan geeft de man voedsel aan de duivin waarna er een paring volgt.
Misschien wekt het belletje baltsgedrag op en wilt hij voedsel aan het belletje geven en daar het belletje dit niet opneemt, eet hij het terug op alsof hij het popje is om zo een beetje aan zijn trekken te komen.
Ver gezocht, ik weet het.
Ik had een puberdiamantduif en die ging elke dag op het zelfde tijdstip paren op een uitstulping van een dikke tak.
Misschien is jouw parkietje een mannetje en zou hij graag gezelschap van zijn eigen soort hebben.
Hopelijk krijg je nog meer reacties.

Christine.



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-24 - 12:35:32 send message to chrislaevers

Nog even aan toe voegen dat mijn kanarieman ook voedsel geeft aan de pop als ze een nieuwe nest voorbereiden.
En ik herinner me een grootoom die een tam grasparkietje had en die hield wat lekkers tussen de lippen en zijn grasparkietje kwam het opeten. Misschien was zijn grasparkietje dan een popje.

Christine.


sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-11-25 - 12:51:08 send message to sofie

het is een mannetje. ja ik geef hem geregeld wat fruit. hij eet dit mooi uit mijn hand of van tussen mijn lippen. Ik heb hem al eens bij een andere parkiet gezet, maar ze kwamen niet erg overeen en ik zou niet willen dat hem wat overkomt.
Toch bedankt voor je reactie

ik was curieus waarom hij dit deed



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede