Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Krabben van de grote parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Krabben van de grote parkieten
Geeltje
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-05-21 - 22:55:11

Hallo allemaal,

Graag wil ik het volgende even mededelen, want ik weet niet precies wat ik er mee aan moet.

Ik heb grote parkieten; met name rosella's. De meeste van deze vogels zitten op eieren. Maar wat mij opvalt is, dat ze heel veel aan het krabben zijn. Ik vermoed dat ze een soort luis ofzo hebben, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ook heb ik het binnenverblijf al eens grondig geinspecteerd, maar helaas zonder succes.

Nu zou ik graag van de ervaren kwekers en hobbyisten willen weten hoe dit komt en beter nog "hoe ik dit z.s.m. kan bestrijden en of tegen gaan.

In het kort de beschrijving hoe ik mijn vogels gehuisvest hebt, zodat men mogelijk het probleem kan veriveren en de oplossing kan aanbieden.

De buitenvoliere staat op betonnen 30 x 30 tegels, dus geen zand. Verder zijn er alleen stokken om te vliegen in de voliere en op zijn tijd nieuwe wilge takken aanwezig.
Het binnenverblijf is opgetrokken uit houtwerk met als dak golfplaten die geschilderd zijn. Op de vloer vindt men beukenblokkjes. Hier schraap ik een keer in de maand de opgehoopte poep vanaf, zodat het fris blijft ruiken.

Ik hoop dat een van u mij z.s.m. kan helpen met deze verschijning, mede omdat ik bang ben als de jongen uitkomen en deze hier mogelijk aan dood gaan.

Bovendien zat ik zelf te denken om eens met een insectendelger te spuiten, maar weet niet welke daarvoor geschikt is. En moet dit dan op de vogel of alleen in het binnenverblijf?

Met vriendelijke sportgroeten,

Hans