Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kakariki
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-11-29 - 15:41:36 send message to EdensB

Paar Kakariki vragen.
Zijn Kakariki's eigenlijk in groepsverband te houden?
Heb hier en daar wel gelezen dat het beter is om ze tijdends de kweek appart te zetten in verband met eventuele agressie en de grote nieuwsgierigheid van de Kakariki.
Hoe zijn Kakariki's als huisdier? Ik lees op sommige sites dat ze aanhankelijk zijn maar andere sites zeggen weer dat ze wat kribbig zijn met name de mannen.
Lijken me leuke vogels (zit nog steeds met de hoge schijt/stank factor van de Catharinas)


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2008-11-29 - 15:58:24 send message to supervalk007

Je kunt ze goed houden bij allerlei australische parkieten, maar meerdere paren bijeen wil wel problemen geven. Tijdens de kweek moet je ze zeker apart zetten maar het voordeel is wel dat ze het goed doen in kweekkooien. Het kunnen zeer aanhankelijke vogels zijn en ook goed tam te maken. Ook zijn ze bijzonder nieuwsgierig en zorgen voor een hoop vermaak met hun speciale manier van klauteren en ook het geluid wat ze produceren is apart.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-12-21 - 23:27:30 send message to EdensB

Broeden wil ik toch in losse broedkooien doen maar zijn ze buiten broedtijd wel samen te houden of word er dan aan een stuk door geknokt?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-22 - 00:55:49 send message to Ton Koek

Wat de ontlasting betreft, die zal niet veel verschillen van die van de catharina's.

Wat geef je die te eten? Vogelontlasting van zaadeters hoort niet te ruiken.


Peter G.
Website Member
Posts :10

Website Member
2008-12-22 - 11:34:00 send message to Peter G.

Heb zelf ook verschillende koppels zitten, maar die zitten allemaal per koppel. Zeker als je ermee zou willen kweken kun je ze het best per koppel houden. Heb ook geprobeerd ze met andere parkietachtige te zetten, maar geen enkel koppel wou beginnen met eieren leggen. Heb het koppel kakariki's uit de voliére genomen en nog geen 14 dagen erna lagen bijna alle koppels met eieren.


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2008-12-22 - 16:08:14 send message to max32

je kunt ze wel in groep houden
(allemaal koppels geen losse vogels)
als je volière maar groot genoeg is
je zult wel veel minder jongen op stok krijgen als ze apart per koppel gehuisvest zijn dus als je echt veel jongen wil raad ik aan ze apart te huis vesten in groep gaat ook maar dan zullen er veel eieren en jongen sneuvelen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede