Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verse knoflook voeren?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verse knoflook voeren??
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-04 - 20:54:25 send message to denegon

Er is al veel gesproken over groenten en fruit.
Maar zijn er ook mensen die verse knoflook geven aan hun vogels.
Zo ja eten ze dit goed of is het niet echt iets waar ze naar uitzien. het loijkt mij zeer gezond voor de vogel of vergis ik me dan.
al vast bedankt voor jullie antwoord.
groetjes egon


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-12-04 - 21:05:21 send message to suk

ik geef het regelmatig

mijn meyer papegaaitjes eten het graag.

bij de kaketoe,s wisselt het .

ik heb ooit gehoord dat het help tegen wormen,maar of het ook zo is ??

ik heb het zomaar geprobeerd en ze eten het .

sebastiaan


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-04 - 21:28:11 send message to denegon

Ik ga het eens proberen caiques (die ik heb) eten alles en zijn ook nieuwschierig T.O.V. nieuwe dingen.
dus wie weet.
ik heb gehoord dat het goed voor het bloed is en dat bloedluis en andere beestjes er niet tegen kunnen

bedankt voor je reactie groetjes egon


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2008-12-04 - 22:11:04 send message to Marc_o

Dit bestaat ook in poedervorm welke 20x zo sterk is al normaal knoflookpoeder. Dit kan dan door het eivoer gedaan worden en helpt tegen bloedluis.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-04 - 22:13:18 send message to denegon

Dat heb ik ook gehoord marco.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-12-05 - 20:43:37 send message to P.Rooth

Hallo Egon

willen ze het eten fantastisch heb Port Lincoln parkieten gehad die een moord deden bij wijze van spreken voor een teentje knoflook die moest ik echt 2 teentjes geven anders vlogen de veren in het rond .

Omdat ik in de buitenvoliere gewoon aarde heb plantte ik gewoonlijk de teentjes, maar weinig kwamen op omdat ze uit de aarde gegraven werden door eigenlijk al m'n vogels van prachtrosella tot kaketoe ze vinden het heerlijk

De exstra geconcentreerde gedroogde knoflook gebruik ik door het eivoer en omdat dit sterk geconcentreerd is 1 theelepel voldoende voor een kilo eivoer ( gebruik dat van de Imme ) schijnt te werken tegen luis en wormen volgens de Imme .

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-05 - 22:36:30 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat ik van de week eens ga proberen bij mijn caiques ik denk dat ze het wel wat vinden groetjes egon

paul bedankt voor je reactie


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-07 - 18:44:50 send message to parkelaar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb vandaag een teentje bij de citroenen tussen de spijlen geplaatst en ze hebben er +/- de helft van opgepeuzeld.(Het ruikt wel lekker in de schuur,krijg er trek van.razz :p)Kunnen ze hier ook te veel van eten ,zodat het een 'ongezonde' groente/kruid word??


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-12-08 - 20:10:21 send message to P.Rooth

Met ieder soort voer welke graag gegeten wordt moet je natuurlijk niet gaan overdrijven het moet wel een lekkernij blijven
Ga ervan uit dat er gevarieerd gevoerd dient te worden en een teentje knoflook kan iedere dag want dat is goed voor de spijsvertering net als bij andere dieren zoals de homosapiens ( mens ).
Bij mij krijgen de vogels ook dagelijks geconcentreerde knoflook door het eivoer en hoor geen klachten .
wink ;)
Paul


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-08 - 20:16:16 send message to ej roelofs

je hebt tegenwoordig ook appelazijn met knoflook!!,gebruiken ze ook veel in de duivensport wie heeft daar ervaring mee?


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-08 - 20:32:25 send message to parkelaar

@p.rooth; bedankt voor de raadgeving.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-12-09 - 11:14:36 send message to P.Rooth

Appelazijn met knoflook gebruik ik ook want gebruik knoflookpoeder en appelazijn in het eivoer beide goed voor mens en dier .
maar om nu appelazijn met knoflook te kopen is zo'n zakkenvullersprodukt voor de fabrikant/winkelier kan je zelf ook door appelazijn mengen .
Ik gebruik dan de knoflook van de Imme
Niet te duur verkrijgbaar op de vogelmarkten in ieder geval die van Zwolle en Meppel anders kan een ieder z'n voordeel halen door eens op de website te kijken .
www.de-imme.nl

Zal ook van dit geen commissie vangen maar de liefhebbers die dit spul gebruiken hebben minder last van bacterieele explosies en gezondere vogels waar deze site/forum dacht ik voor bestemd is .

Paul


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-12-09 - 18:54:32 send message to Frans R

Ik gebruik ook appelazijn met knoflook , pas sinds een paar weken,dus kan nog niet veel zeggen hoe het werkt.Ik denk echter niet direct aan zakkenvullen maar eerder aan gemak voor mezelf


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-09 - 19:24:10 send message to ej roelofs

ja je vangt 2 vliegen in 1 klap,maar wat is de hoeveelheid wat je moet geven per liter water,en hoevaak in de week,en is het ook bestemd voor papegaaien?


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-12-09 - 21:43:48 send message to Frans R

Bij mij staat er een advies op de fles;
zoiets als 1 maatdopje per liter(weet op dit moment niet precies )Ik geef het aan pyrhurra en brotogerissen.


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-12-09 - 21:44:34 send message to Frans R

o ja en dat geef ik dan 4-5 van de 7 dagen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede