Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Snoeiafval kerstboom in voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Snoeiafval kerstboom in voliere
RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-12-12 - 15:42:24 send message to RobertoCipo

Is het mogelijk om het snoeiafval van de kerstboom in de voliere voor mijn vogels op te hangen? Ik heb kakariki's, valkparkieten, grasparkieten en turquosine parkieten. Op de grond lopen nog twee kwartels. Is het mogelijk om dit op te hangen of zitten er giftige stoffen in het groen??



snakefire77
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-12-12 - 18:23:07 send message to snakefire77

Niet doen! Naaldbomen zijn uit den boze zeker bij parkieten en papegaaien (gezien deze maar al te graag aan alles bijten). De sappen die zich in het hout van naaldbomen bevinden zijn toxisch, vooral voor de darmen (etsende werking).
Hou het dan ook bij fruitbomen die niet besproeid zijn, maar geen naaldbomen dus.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-12 - 18:58:56 send message to Karel


shocked 8O
Komt vurenhout (waar veel volieres van gebouwd worden) ook niet van naaldbomen? Hoe zit dat precies?


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-12-12 - 19:17:03 send message to Frans R

Hoi ik heb eigenlijk altijd de oude kerstboom opgesneden en aan de vogels gegeven(kromsnavels) en nooit problemen gehad.Ik weet wel dat taxus giftig is


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-12-13 - 15:20:09 send message to Frans R

Nog niemand in kerststemming?? toch wel een interessant topic om in deze tijd op te reageren


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-12-13 - 15:54:49 send message to danielkempenk

naaldbomen hebben mijn ook nog nooit problemen gegeven!
ik knip altijd de kerstboom in stukken en geef het de vogels(krombekken)
als je het af en toe geeft zal vast geen kwaad kunnen alles is schadelijk als je het te veel gaaft.
dus ik zou het er lekker inzetten.

gr.daniel


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2008-12-13 - 16:22:25 send message to maewim

waarom zou het slecht zijn in iedere voiliere in
het lorro park hangen dennenbomen wel die met de grote naalden


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-12-13 - 18:50:30 send message to postvogel

Na de kerst plant ik in elke buitenvlucht weer een kerstboom doe dit nu al een paar jaar en heb er geen problemen mee gehad.
Groet Chris.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-12-13 - 20:02:34 send message to hj de graaf

Mijn kruisbekken zijn gek op kerstbomen en de hars ze eten zelfs groene denneappels die zitten vol met hars

in de hars zitten goede stoffen die de kleur positief beinvloeden ook mijn goudvinke, zwartkopgroenlingen kanaries krijgen regelmatig kerstboom groen waarvan ze de knoppen en de naalden opeten

mvg


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2008-12-13 - 22:10:05 send message to tuinman222

net als postvogel plant ik elke jaar de kerstboom weer terug in de voliere waar de vogels heerllijk van kun smullen nog nooit geen problemen mee gehad de grootte vogels knagen alles kapot en mijn wildzang kunnen de hele zomer er van genieten waarbij zelfs de vinken een nest er in bouwen gewoon doen dus gerard


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-12-14 - 16:58:59 send message to chemist010

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heeft de dierenarts het toch fout gehad zeker met zijn diagnose.Lang geleden (1985) op kerst met mijn parkietje bij de da gezeten 1e was al dood 2e deed raar.Volgens de da werd de kerstboom (na knagen )in de vogel omgezet in iets giftigs.Later op de avond de vogel letterlijk van z'n stokje zien gaan, fijne kerst was anders. Ik zou het niet doen.
Arthur


zwarteparel93
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-12-14 - 20:59:58 send message to zwarteparel93

volgens mij kan het geen kwaad hoor de kerstbomen in de vollierre ik zelf heb al een jaar een platte naaldstruik in de vollierre en ze leven zich er echt op uit. nog geen dode vogels gehad. ik denk zelf dat de natuur en de dieren wel weten wat kan en wat niet kan.

aukje


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-15 - 01:02:21 send message to Ton Koek

Het kan zijn dat een kerstboom behandeld is, met een conserveermiddel of tegenwoordig met een impregneermiddel om de brandveiligheid te vergroten.
Als ie schoon is, zie ik ook geen probleem. Gaat ook hier al jaren goed met o.a. kanaries.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-12-15 - 09:35:04 send message to ParkietenPeter

Ik denk wel dat er een duidelijk verschil gemaakt mag worden tussen "kromsnavel en tropen"!!!

Als de hars de snavel van een kleine kromsnavel dichtplakt, wat us al een ervaring is, zou ik het bij dit soort dus niet wagen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-15 - 17:23:48 send message to Karel

In veel bomen en planten zijn wel giftige stoffen te vinden, die bij een bepaalde dosering schadelijk kunnen zijn voor vogels en/of andere dieren.

Over de spar vond ik een kleine opsomming op:
http://www.knaagdieren.net/categories/234.html#article_310

Het blijft moeilijk om op grond van deze feiten, dit in tegenstelling tot veel van bovenstaande niet-negatieve ervaringen, een advies te geven anders dan: "bij twijfel niet doen".sad :(


snakefire77
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-12-15 - 19:21:50 send message to snakefire77

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hier is anders een nuttige link

http://www.poisoncentre.be/rubrique.php?id_rubrique=29&lang=nl

en denk hier eens over na...waar komt terpentijn vandaan?






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede