Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwgele ara koppel met eieren, man wil meehelpen, maar.. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blauwgele ara koppel met eieren, man wil meehelpen, maar..
Flippeke
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-12-12 - 17:21:43 send message to Flippeke

Ara koppel met eieren, man wil meehelpen, maar hierdoor zijn de eieren kapot gegaan.
Koppel is 8 jaar en heeft voor de derde maar twee eieren gehad.
De eerste twee legsels waren onbevrucht, omdat ze te jong waren, pop heeft wel 28 dagen gebroed.
Nu zijn ze rond de 8 jaar, en heb gezien dat ze paren.
Man voedert pop in nestkast, maar probeerde altijd de eieren onder de pop vandaan te halen met als resultaat kapotte eieren.
Nu zit de pop in de nestkast en ben ik van plan kalk-eieren bij te leggen om de onervaren man, ervaring op te laten doen. Goed idee of niet.
Filmke in nestkast kan je zien op deze link
http://users.pandora.be/fishblood/ara/eggbattle.wmv


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-12-13 - 18:48:12 send message to blottekop

ik heb ook een koppel blauwgele aras ze zijn geboren in 2000 dus nu goede 8 jaar oud vorig jaar in februari de eerste paringen waargenomen en in maart hadden ze 1 ei de man zat de hele tijd mee in het nestkast te rommelen gooide al het nestmateriaal naar buiten de pop broede redelijk goed doch het ei was onbevrucht 1 maand later terug 2 eieren doch wederom veel gerommel in het nestkast resultaat 2kapotte eieren
in oktober nieuwe nestkast gegeven met camera toezicht rond 5 november (na 2 weken van meerde paringen per dag) het eerste van 4 eieren de pop broede heel goed de man kwam regelmatig het nestkast in om de pop te voeren en ze te kroelen heel mooi om te zien maar helaas de eieren waren onbevrucht heb ze enkele dagen geleden weggenomen
ze zijn nu weer vollop aan het paren ik verwacht binnen enkele dagen of weken terug eieren en hopen maar
ik zie ze na elke ronde toch vooruitgang maken en uiteindelijk zal het geduld wel beloond worden
grts jan
v



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede