Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alarm - TOPETENTERO Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Alarm - TOPETENTERO
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-12-24 - 15:00:08

Alarm????? Ja ALARM onze volières zullen overbevolkt raken, als je het onderstaande product gebruikt kweek je geen 120 jongen uit 40 broedsels maar 200 jongen, daar zijn onze volières niet op berekent, we zullen niet meer weten waar we de uit gevlogen jongen moeten laten prijzen zullen kelderen de export zal verstopt raken.

Waarom zo'n overdreven verhaal? omdat de advertentie spreekt over wetenschappelijk bewezen,wat moet je met zo'n product cq verhaal.
Een verhaal dat totaal niet onderbouwt is met gegevens.

een onderzoek van 40 broedsels.

De nestgrootte zonder gebruik van TOPETENTERO bedraagt rond de 3 vogels, met gebruik van TOPETENTERO bedraagt deze rond de 7 vogels.

Het aantal uitgevlogen jongen zonder gebruik van TOPETENTERO bedraagt rond de 3 vogels, met gebruik van TOPETENTERO bedraagt deze rond de 5 vogels.

De uitval van alle jongen van de 40 broedsels nadat zij het nest hebben verlaten bedraagt zonder gebruik van TOPETENTERO rond de 14 vogels, met gebruik van TOPETENTERO is dit tot nul vogels gereduceerd.
Voor het volledige verhaal

http://www.vogelarena.com/phpadmentor/click.php?mgr=aspcode.net&id=50

webmaster edit : even titel aangepast om het onderwerp makkelijker te herkennen


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-12-24 - 15:22:40

De gene die z'n verhaal over zijn product maakt wil aan z'n onzin verhaal alleen maar beter worden.
Want mocht je bij je vogels 5 eieren hebben en ze komen om wat voor reden niet uit dan zeggen ze niet van ik zal de niet uit gekomen jongen betalen


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-26 - 16:15:05

Ik moet zeggen dat een advertentie vol taalfouten ook niet heel betrouwbaar bij mij overkomt.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-12-26 - 16:25:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pfft wetenschappelijk bewezen....da's zo'n loze term tegenwoordig...kijk maar naar al die bacterie drankjes als Jakoelt ofoz...en aanbevolen door huisartsen...blijkt helmaal niets van waar te zijn...bovendien zou er nu al heel wat meer met zeldzame vogels als Hyacintara's gezleult worden.
Zo betekend iets als Leverdarmstichting beveelt blueband aan niet anders dan blueband betaald voor het leverdarmstichting logo en andere merken die exact zo goed werken niet.


geon
Website Member
Posts :52

Website Member
2008-12-26 - 16:39:41

TOPET ENTERO is als eerste bij VogelArena verkrijgbaar, nergens anders nog te verkrijgen .

Beetje overdreven, dit product is al ruim een half jaar te verkrijgen bij de vogelspeciaalzaak
100 gr € 17.90 500 gr. € 34.95 1000 gr. 37.25
prijzen af 01-07-2008


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-12-26 - 19:10:48

Tja de term wetenschappelijk bewezen wordt te pas en onpas gebruikt.

Op basis van dit aantal koppels zegt zo'n onderzoek eigenlijk niet veel. Pas bij een veel breder onderzoek zou je pas een voorzichtige conclusie kunnen trekken.

In de medische wetenschap met mensen wordt zo'n onderzoek gepubliseerd in wetenschappelijke bladen waar je dan het een en ander goed moet onderbouwen voordat je een bepaalde status aan zo'n onderzoek wordt verbonden/gegeven.

Bij diervoeders wordt vaak maar wat geroepen op basis van gebrekkige onderzoekjes, de meeste weten nog eens niet hoe zo'n onderzoek wordt opgezet.

Neem dit soort berichten maar met een flinke korrel zout of als ongecensureerde reclame.
Gert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-26 - 20:50:24

Wellicht kan men de informatie opvragen aan deze praktijk . Wat ik wel weet is dat men daar veel geld steekt in onderzoek. Van ander spul van hen heb ik inderdaad een keer in de praktijk een wetenschappelijk onderzoek mogen lezen. dr Oranje heb ik leren kennen als een aimabel man en eerlijk in zijn antwoord. Zelf gebruik ik dat spul niet dus zou uit persoonlijke ervaring er niets over kunnen zeggen. Maar goed ik zou zeggen vraag bij hen maar eens de onderzoeken op.

Nee ik heb geen aandelen in het spul.

gr

Henk


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-26 - 20:51:14

Wellicht kan men de informatie opvragen aan deze praktijk . Wat ik wel weet is dat men daar veel geld steekt in onderzoek. Van ander spul van hen heb ik inderdaad een keer in de praktijk een wetenschappelijk onderzoek mogen lezen. dr Oranje heb ik leren kennen als een aimabel man en eerlijk in zijn antwoorden. Zelf gebruik ik dat spul niet dus zou uit persoonlijke ervaring er niets over kunnen zeggen. Maar goed ik zou zeggen vraag bij hen maar eens de onderzoeken op.
http://www.dierenartsenpraktijk-zelhem-halle.nl/bird.htm

Nee ik heb geen aandelen in het spul.

gr

Henk


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-27 - 10:25:32

Ik heb vrij veel contact gehad met de heer Oranje over Topet Entero. Over een paar zaken kan ik wat melden.

Topet Entero die te koop is/was, dat is de eerste generatie. De Entero die nu te koop is, dat is generatie 2, herkenbaar aan de 202 achter de naam.

Dit product is pas sinds 24 december vrijgegeven voor de verkoop door de diverse instantie's. VogelArena heeft de eerste week het alleen recht dit product te verkopen.

Naar generatie 2 is veel onderzoek gedaan door de heer Oranje en zijn team, waarbij de studies hebben aangetoont dat deze generatie probiotica de weerstand verhoogd en de kans op infecties voorkomt. Generatie 2 is ook veel geconcentreerder dan generatie 1. Deze 2 zijn dus niet meer elkaar te vergelijken.

Ik heb ze zojuist gebeld, maar de heer Oranje was nog bezet. Hij belt mij in de loop van de dag terug en dan neem ik met hem de opmerkingen/vragen die in dit onderwerp gesteld zijn even door.

Meer informatie volgt dus nog.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-12-27 - 10:52:59

puur natuur is de beste weerstand voor mens en dier dus veel buiten in weer en wind.
En zulk soort suplimenten zijn overbodig en voegen niks toe aan betere kweekresultaten.
The bird company beweerde het ook maar de kweekresultaten werden niet beter.

gr Jan


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-27 - 11:58:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zojuist contact gehad met de heer Oranje en even wat zaken doorgenomen.

Het onderzoek dat opgezet is, heeft geheel 2008 gelopen. Onder 3 kwekers van goulds zijn de testen uitgevoerd, met in totaal bijna 450 vogels. Ze hebben gekozen om dit onder Goulds uit te testen omdat dit de meest kwetsbare vogels zijn.

Van 1 januari 2008 tot 1 juni 2008 is er zonder ENTERO 202 getest en van 1 juni tot en met 1 november met Entero 202.

Op basis van de verschillen in de resultaten in die 2 periodes zijn de diverse conclusies getrokken.

De dossiers van deze onderzoeken worden ingeleverd ter registratie. Echter totdat dit gehele proces is afgerond, is het onderzoek nog niet voor iedereen openbaar. Dit in verband met bedrijfsgevoelige informatie.

Nadat de officiele registratie heeft plaats gevonden, zullen de onderzoeken en resultaten openbaar gemaakt worden. Dit kan nog wel even duen, het is een ambtelijke molen waar doorheen gewerkt moet worden voordat de registratie van het product rond is.

Het onderzoek zelf is wetenschappelijk opgezet. Een onderzoek is wetenschappelijk als er aan diverse eisen/richtlijnen voldaan is. Juiste proef opzet, genoeg proefnemingen, genoeg "blinden" en repoduceerbaar. Als een direnarts zegt dat het onderzoek wetenschappelijk is uitgevoerd, dan moeten we ervanuit gaan dat hij weet waarover hij praat, en het ook daadwerkelijk wetenschappelijk is uitgevoerd.

Natuurlijk kun je overal vraagtekens bij zetten, echt geloven doen de meeste toch pas op het moment dat ze het zelf "zien".


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-27 - 12:07:50

quote
Als een direnarts zegt dat het onderzoek wetenschappelijk is uitgevoerd, dan moeten we ervanuit gaan dat hij weet waarover hij praat
Dat is een wel erg optimische kijk. Hoe zit het dan met de pellets van de "beroemde" arts die hier ook veelvuldig zijn afgekraakt?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-27 - 12:52:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
veelvuldig zijn afgekraakt

Hoe bedoel je? Ik kan niet enige veelvuldigheid hiervan terug vinden of herinneren.

Neemt niet weg dat er inderdaad een enige optimistische kijk is van mijn kant.

Vergeet niet dat zulke onderzoeken veel tijd en geld kosten. Nu is er dan eindelijk iemand die een onderzoek doet en enig enthousiasme is dan niet verkeerd. Negativisme spoort anderen in ieder geval niet aan om ook eens een behoorlijk onderzoek op te zetten.

Ik had gewenst dat meer voeder en of supplement fabrikanten ook een echt onderzoek doen naar de werking van hun product.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-12-27 - 13:34:28

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dat is een wel erg optimische kijk. Hoe zit het dan met de pellets van de "beroemde" arts die hier ook veelvuldig zijn afgekraakt?

Ik denk dat je de hr teveel hooy op de vork meijer bedoeld.

Denk dat hij in een heel andere klasse valt dan hr Oranje, als het inderdaad "wetenschappelijk" onderbouwd wordt is dit een zeer goede ontwikkeling en zal ik het zeker testen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-27 - 15:17:23

Nu ik het inderdaad nogmaals lees lijkt het inderdaad op de pellets van Hooijmeijer te slaan, ik had dat de eerste keer niet begrepen, dank je "blg".

Ik denk ook dat je dat niet kan vergelijken met elkaar. Als er ergens 1 rare kwiebus als dierenarts rondloopt, betekent dat nog niet dat wat alle andere doen ook "raar" is.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-27 - 17:05:50

Dat is ook wel zo, alleen die hooibaal roept ook van alles.
Ik heb dr. Oranje één keer meegemaakt bij een lezing, hij kwam zeer deskundig over, dus daar oordeel ik absoluut niet over.
De advertentie had misschien iets bescheidener opgesteld kunnen zijn, het komt nu nogal hoogdravend over vind ik, meer niet.



Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede