Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 'windbreekgaas' Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 'windbreekgaas'
parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-25 - 00:06:10 send message to parkelaar

op M.P. word dit aangeboden. ik zou dit willen gebruiken om de onderste helft van mijn volierepanelen af te dichten (bovenkant is plexiglas) heeft iemand hier ervaring mee??


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-25 - 00:09:28 send message to parkelaar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

vind je onder; vogels|hokken en kooienhappy :)


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2008-12-25 - 10:01:09 send message to Ruben89

hallo,

ik gebruik hetzelfde gaas voor de bovenste helft van de voliere. kunnen de vogels uit de wind zitten. Ik heb namelijk geen nachthok, en dit is idiaal. kijk maar eens bij de foto's bij 'mijn voliere'.
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_150.html

mvg, ruben


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-12-25 - 10:28:42 send message to ParkietenPeter

Is dat dat groene?
Vind ik persoonlijk niet zo heel erg fraai.
Je hebt tegenwoordig ook "gewapend" folie.

Doorzichtig en toch sterk. Als je die op ene raamwerk zet is het ook redelijk duurzaam.


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-25 - 10:28:45 send message to parkelaar

Hoi Ruben,bedankt voor de tip.
Is dit materiaal makkelijk te bevestigen,b.v. dmv 'omzomen'en er dan ogen in te bevestigen om dit te gebruiken om vast te zetten en los te halen en zo volgend jaar weer te gebruiken??


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-25 - 10:33:14 send message to parkelaar

@parkietenpeter ,klopt wat je zegt maar plactic en/of folie gaat klapperen en dat vind ik vervelend


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2008-12-25 - 10:43:38 send message to Ruben89

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo,

ik heb aan 1 zijde aan een lat vastgamaakt. hieraan zitten weer haken. Boven op de voliere heb ik gaten waar de haken weer in vallen. Ik kan ze er zo weer afhalen. t is vrij zwaar materiaal en klappert niet/nauwelijks. Ik heb de opening op t oosten, en nu met die oosterwind hang ik ze ervoor. En als het weer beter wordt, haal ik ze er weer voor weg.
En je kunt gemakkelijk een paar ogen bevestigen. dan kan je t ook vastmaken op de hok. ik heb er een aantal op de onderzijde. dus ik kan t net ook nog vast maken aan t hok.
mvg, ruben


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2008-12-25 - 22:50:55 send message to pitylus

mijn buitenvoliere s zijn helemaal dichtgemaakt in zo een groen gaas , winter en zomer , ik heb wel alles vast met dunne latjes zodat het niet kan wapperen , het mag waaien of regenen niets gaat erdoor , bij mij hangt het er al 5 jaar aan en is net zogoed als nieuw , opletten als je er koopt er bestaan daar 2 soorten in het ene 50%winddicht en het andere ( duurdere ) 100% winddicht .


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-26 - 09:49:59 send message to parkelaar

een ieder bedankt voor tips.het lijkt mij een goed voorzorgsmiddel tegen winterse invloedenhappy :)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-12-26 - 10:49:09 send message to rupicola

kleine aanvulling:

Deze 'windbreek' netten zijn ook prima toe te passen tegen felle zon in de zomer.

Met name bosbewoners zitten niet graag in de felle zon, maar blijven 'onder' deze netten veel langer buiten.



parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-12-26 - 11:33:54 send message to parkelaar

@rupicola,daar heb ik zonnewerend doek uit de kassenbouw voor gebruikt. Tussen het gazendakpaneel en polycarbonaatdakpaneel zit dit bij mij permanent.Werkt als een 'zonnebril'en haalt veel fel licht weg.
Heb een foto bij mijn voliere geplaatst ,die geeft een beetje een idee hoe ik het gedaan heb.


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-01-15 - 15:31:18 send message to parkelaar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

heb sinds vandaag (vrije daghappy :)) 1 voliere met windbreekgaas bekleed.bovenkant plexiglas onder windbreekgaas(doek)zie mijn voliere.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede