Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Drinkwater Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-12-30 - 18:35:20 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De behuizing van deze elementen zijn prima waterdicht.Dit is gewoon een aquariumelement. Ook werken ze niet op baterijen maar gewoon op 220V.
Waar je wel op moet letten is dat element onder water blijft staan ander slaat hij niet meer af en zal dan waarschijnlijk kapot gaan(barsten).
Beter zijn de ook op dezelfde site vermelde buigzame elementen welke je gewoon in en schaal met water kunt leggen,Het beste is om dan de schaal met een stuk gaas af te dekken zodat je vogels door de gaas heen moeten drinken.Dit voorkomt dat vogels ondanks dit koude weer zich toch gaan wassen.

Groeten Meyerwink ;)


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-12-30 - 19:30:26 send message to Tens

Ik had het dan ook niet over de behuizing van elementen maar van de batterijbehuizing van de elementen. Buiselementen voor in drinkreservoirs gaan namelijk meestal op batterijen.
Natuurlijk let je altijd op vriesgevaar, vocht en het gevaar voor je dieren wanneer er iets fout gaat want ook je bedradig kan er onder te lijden hebben. Naast koffiezet apparaten zijn elektronica buiten het huis veroorzakers van de meeste electriciteitsproblemen, vooral tijdens de winter.
Een klein element buiten, al deze echt noodzakelijk blijkt want er zijn voldoende alternatieven om te zorgen dat water buiten niet bevriest, op het hoofdnet aansluiten is nooit aan te raden. Tenzij je er niet mee zit dat je aardlek er zo nu en dan uit knalt.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-12-30 - 19:30:55 send message to Tens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Edit: Sorry, de website pagina vernieuwd vandaag niet om de een of andere reden, vandaar de dubbele post.


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-12-30 - 19:46:48 send message to Dyzer

wij hebben voor de voliere zo een buisje. Het stroomnet in de tuin is aangesloten op allemaal aparte zekeringen zodat niet het hele huis zonder stroom komt te liggen als er iets is met het verwarmingselement.

En zoals gezegd door andere personen: voorzie gaas op uw drinkschotels. De temperaturen zijn momenteel koud genoeg om u vogels in een mum van koud te onderkoelen door natte pluimen.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-12-30 - 19:58:42 send message to Tens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Edit: de website wordt hier vandaag niet vernieuwd. heb bovenstaande niet kunnen lezen voor ik deze probeerde te platsen. toch maar de rest van deze post laten staan als waarschuwing.

-----------

Reguliere buigzame-, buis- elementen gaan meestal op batterijen. Ik had het dan ook over de batterij behuizing van deze elemenen.
Daarnaast is het voor buitengebruik aansluiten van kleine elementen en kleine pompen op het lichtnet een heel erg slecht idee. Tenzij u er niet mee zit dat de tweede aardlek schakelaar er zo nu en dan uit knalt. Dat gebeurt ook bij een goede aansluiting van goede tuinapperatuur, net zoals dat vaak gebeurt bij koffiezetapparaten.
Voor het voorkomen van bevriezing is echt niet veel nodig.
De kans dat beschermd water helemaal dicht vriest is op zichzelf al niet heel erg groot. Het verwarmen van water zal dan ook meestal niet direct nodig zijn.
Waar bij het verwarmen of beluchten van water echter altijd op gelet moet worden is het risico van defecten aan apparatuur door koude, corrosie, condensatie, oververhitting of drukschade aan de gehele aansluiting van uw apparatuur. Dus ook bijvoorbeel aan uw adapter.
Aquaria apparatuur is meestal niet bedoeld voor buiten gebruik en dus dienen daar ook de instructies van gelezen te worden. Ga niet zomaar zelf zitten rommelen.
Daar hebben ik en mijn vader dusdanig ervaring in op gedaan om te kunnen zeggen dat elektronica voor in het water zich daar niet voor leent.
Ik hield zo'n 13 jaar 3 soorten aquaria, ook een buitenaquarium, mijn vader hield ruim 40 jaar een prijswinnend self-sustaining tropen aquarium en heeft zich nu gestort op grote vijvers vijvers. Gelukkig kennen wij behoorlijk wat electriciens want anders had het een dure en vooral tijdrovende hobbie geweest.
9 Van de 10 mensen met een stoppenkast probleem hebben dat gekregen dankzij tuinelektra of koffiezetapparaten en als je dat niet weet zoals die ouwe van mij dan sta je straks je hele tuin uit te graven vanwege een kleinigheid, omdat je stoppen telkens op een ander moment sprongen.

---------------

edit: neem de raad van de bovenstaande poster ten harte en zorg er zo voor dat u in ieder geval weet WAAR iets mis ging, mocht er onverhoopt toch een defect ontstaan binnen uw buiten- / schuur groep.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-12-31 - 11:46:10 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd


Buigbareverwarmingselement voor in drinkschalen werkt prima en is speciaal hiervoor gemaakt.
Werkt gewoon op 220v met een laag wattage. Kabel bij kromsnavels afschermen en de schaal afschermen met een stuk gaas zodat vogels door de gaas kunnen drinken maar niet zichzelf kunnen wassen met alle gevolgen van dien.Op deze manier ben je voor een paar euro klaar en je vogels zijn geholpen.

Groeten Meyerwink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-12-31 - 15:27:19 send message to Rogert

Erg goede tips. Ik prefereer de tips als honing en roosvice in het drikwater zodat de dieren ook wat extra energie binnen krijgen.

Ik las echter dat één iemand schreef om warm water te geven. Omdat warm water sneller afkoelt berijkt het ook eerder de vorstgrens. Het nadeel is dat warm water sneller bevriest dan koud water. Hierdoor moet je vaker het water verversen!


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-01-01 - 13:44:16 send message to Tens

Ik ben sowieso nog van mening dat verwarmen niet echt nodig is en onnodig energie verbruikt, Misschien ben ik een zeikert maar net zoals ik afraad om ramen open te zetten of warme dingen in een koelkast te leggen zal ik ook niet echt een aanrader zijn van warmte elementen in de buitenlucht. Tenslotte maakt het vermogen van een element niet uit wanneer men geen rekening houdt met de omgeving waar het in geplaatst wordt waardoor het verbruik niet overeenkomt met wat er wordt aangegeven. Hierdoor wordt het product gewoon niet erg duurzaam wanneer je een stekker adapter / transformator verbinding gebruikt.
Een klein luchtpompje of torentje op de drinkplaats zou dan nog beter werken, om dezelfde reden als waarom warm water eerder bevriest.
Overigens moet je vooral in de winter opletten dat een dier niet te dik wordt en een teveel mineralen of tekort aan vitaminen of vezels binnen krijgt. Daar heb ik dan wel weer veel aantoonbaar ervaring mee.
Maar dat was met dieren die drinken uit een flesje of veel fruit en groente kregen in de winter.
Voor de vijvers gebruikt mijn vader alleen een pomp en de stilstaande water elementen houdt hij grotendeels open door onder andere een blokje piepschuim met een rietje er in dat van de kant gehouden wordt met een visdraadje met een gewichtje eraan. De wind doet dan de rest.
Let wel de vivjers staan op de wind maar omdat de randen van de vijver overhellen over het wateroppervlak zal het bijna nooit helemaal bevriezen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-01 - 13:51:07 send message to meyer

Gelukkig shocked 8O




Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede