Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik vind dit niet kunnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-01-03 - 23:37:47 send message to roodmus

Moet ik wel zeggen dankzij de kruising kapoetsensijs x kanarie, daar hebben we wel onze rode kanaries aan te danken.wink ;)

Grt.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-01-04 - 10:54:26 send message to rupicola

Kapoetsensijs, Carduelis cucullata
CITES Appendix I,
Status: Highly Endangered Species.

Misschien niet het sterkste voorbeeld. wink ;)



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-04 - 13:29:39 send message to lapland

Gert Paul Hans Cristine sluit me bij jullie aan zo zonde ach een rode kanarie ook al kunst matig zonder kleur stof ben je ook al nergens (heb er zelf ook twee)


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2009-01-04 - 15:10:20 send message to barraband

volgens mij zijn de vogels onvruchtbaar


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2009-01-04 - 18:04:57 send message to hj de graaf

Tja kruisingen,

ik kweek ze zelf ook putter x kanarie en wat doe ik er mee en waarom?

vind het uitdaging om te kweken, hebben mooie kleuren

ik houd ze voor de zang, ik speel er tt mee ,poppen zijn trouwens goede pleegouders, ik geef/verkoop ze aan mensen die wel vogels willen houden maar niet willen kweken, heb er wel eens wat aan bejaardentehuis gegeven waarom ? omdat ze niet kweken en ze erg strek zijn. ook gaan er veel naar de huiskamer of naar gemengde volieres

dan zou ik in de ogen van sommige van julie wellicht geen serieuze liefhebber zijn oke vind ik best

maar er zijn ook kwekers die met kruisingen serieus iets proberen te bereiken zo is de bijvoorbeeld de rode en de jaspis kanarie onstaan maar wellicht voor de meesten van julie zijn deze niet interesant voor mij echter wel.

en wat te denken van de japanse meeuw dat is een en al kruising dit is voor velen toch een waardevolle vogel.

dit zijn zomaar wat redenen om niet tegen kruizen op zich te zijn maar ja dat vind ik en wie ben ik he

daarnaast houd ik ook wel soorten raszuiver hoor
zo ben ik bezig met een stam zwartkopgroenlingen op te bouwen waarmee ook veel gekruist wordt

ben ik mischien toch nog een beetje een serieuze leifhebber

mvg





Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-01-05 - 14:58:05 send message to Karel

Zolang er hybriden gekweekt worden die onvruchtbaar zijn, is er natuurlijk niet zoveel aan de hand.
Het aanwezige zuivere bestand wordt hierdoor niet vervuild; het spoor loopt hier immers toch dood.

Het "gevaar" zit 'm juist in de hybriden die wel vruchtbaar zijn. Die kunnen er op langere termijn voor zorgen dat er straks geen zuivere vogels meer over zijn.



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-01-05 - 16:07:27 send message to roodmus

Sorry Rupicola maar mijn engels is niet voldoende om dit te begrijpen,misschien kun je het voor mij in het Nederlands neer zetten.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-05 - 17:24:54 send message to lapland

Ja hoor HJ de Graaf vind jouw wel een serieuze wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-05 - 17:53:12 send message to ParkietenPeter

quote
Highly Endangered Species

= zeer sterk bedreigde soort.

Cites is verplicht. Ook voor jongen uit deze vogels geboren.



hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2009-01-05 - 18:39:17 send message to hj de graaf

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Daar heb ik er nog wel een vraagje over

ben leek op gebied van cites maar moet ik dan voor kapoetse sijzen cites aanvragen als ik deze wil gaan houden ??

en is dit sinds kort ? want volgens mij zijn/is er volop nakweek van de kapoetsen die ook aangeboden worden en heb er nog nooit wat van cites bij kapoetsen gehoord? heb dit ook nog nog niet van een aantal serieuze kwekers met deze soort gehoord

heb zelf net een beetje gekeken

als ik het goed heb begrepen is cites dus alleen nodig indien je wildvang kapoetse wilt hebben/importen/ verhandelen en hoef je geen ceritficaat te hebben voor hier gekweekte nakweek?

nu ik verder lees staat de kapoetsensijs bij uitzondering waarvoor geen eg certificaat nodig is?

dus nu doe ik een poging het te omschrijven

de kapoets staat op bijlage 1 dus je mag geen
wilde in bezit hebben of verhandelen

maar voor nakweek die hier als is hoef je geen certificaat aan te vragen zolang je er binnen de eg mee blijft?




mvg





P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2009-01-05 - 18:57:54 send message to P.Rooth

Moet dan wel aantoonbare nateeld zijn

dus geringd met een gesloten ring met de maatvoering welke bij de soort vogel hoort .

Vind het echter een vreemde redenatie dat er geen EG certificaat bij een kapoetsensijs aanwezig moet zijn want bij een Goffini kaketoe moet wel een EG certificaat aanwezig zijn ook als deze binnen de EU blijft deze staat ook op lijst 1 van bedreigde soorten .

Vind ( ) de kapoetsensijs wel honderd keer mooier dan een kanarie al dan niet rood , maar ja dat is persoonlijk .

Paul


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-01-05 - 22:52:29 send message to roodmus

Oke nu weet ik wat er bedoeld word.

Vind zo wie zo dat vogels geringt moeten zijn.

Maakt niet uit van welke soort.makkelijk om je administratie bij te houden,en kweek registratie.

Ook bij aanschaf of verkoop van de vogels.
Grt Roodmus.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2009-01-07 - 07:47:10 send message to barraband

ik snap niet dat mensen dat doen zo iets
ik kruis toch ook geen rossela met een ara


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-01-07 - 10:33:45 send message to tropic

Barraband, sorry, maar ik vind het niet kunnen hoe jij dan reageert.
Vooreerst, ik heb geen kruisingen, ben er geen voorstander van, en zal er nooit kweken.
Dit om alle misverstanden uit de wereld te helpen. Maar , ik begrijp wel mensen die kruisingen mooi vinden, en zich daarop toeleggen.
Ieder beleefd zijn hobby op zijn manier, maar laat dan ook iedereen in zijn waardigheid.

Ikzelf speel dus nooit op een tentoonstelling. Heb daar zo mijn redenen voor. Maar dat wil niet zeggen dat ik mensen die wel tentoonstellen niet waardeer.
Dit is precies hetzelfde.

Ik hou mijn vogels zo ruim mogelijk, en wil ze bewust zo "wild" mogelijk laten. Zo blijven ze mijns inziens vogel, terwijl er anderen zijn die
ze graag zo tam mogelijk zien.

Ik wil hiermee maar zeggen, ieder zijn mening, en ieder zijn manier van vogels houden. Zo lang het niet over dierenmishandeling gaat vind ik dat je ieder "zijn" manier moet aanvaarden.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2009-01-07 - 16:31:53 send message to barraband

kunnen we kwekers er op aanspreken dat zo iets niet kan binnen een vereniging ofzo




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede