Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe het kan lopen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hoe het kan lopen
lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-06 - 19:17:35 send message to lapland

hoe het kan lopen ,nu 30 jaar geleden ging ik bij een importeur kijken waar prachtige Geelschouder amazones zaten om een paar uit te zoeken, er zaten schitterende vogels zo ook een met de halve vleugels geel en eentje met een zwaar ontstoken oogje, maar ook een Blauwgele ara en ja dat klikte zo dat was mijn vogel die kon ik niet laten zitten probleem kon mijn guldens maar een keer uitgeven dus ging Ara mee ,maar de Amazones gingen niet uit mijn hoofd en een paar week later weer naar die importeur helaas zat alleen oogje er nog ,had medelijden met haar en koop haar, megenomen naar DA Kaal in Amersfoort en zij blijkt inderdaad een dame te zijn, Kaal heeft dat ernstig kapote oog er uit gehaald en dicht genaaid ,nu kom ik bij een vriend en wat zit daar die mooie vogel wat een man blijkt te zijn ,dus die twee gekoppelt en zo heeft dat paar een aantal jaren bij mij gewoond maar onder namen niets dus naar kamaratski verhuist, waar ze het zelfde jaar al kuikens hadden en dat jaren achter elkaar nu vorig jaar over leed haar man en raakte dame in het slop, zo was ik een paar week terug bij vriend en zag dat het niet goed ging met haar ,vorige week beld kamaratski met de mededeling ze is op sterfen na dood en haar oogje was ook ontstoken dus brengt hij haar bij ons. zet haar in huis lekker warm en voer haar met suiker brood met boeren boter wat zo nog het enige was wat ze aten, en doe zalf in het oogje maar door aan dacht die ze kreeg (denk ik)ging het steeds beter en nu de dag vandaag heeft ze weer volop praatjes en is zo lief tegen Pauline en de rest, dus Dame is weer thuis na zoveel jaren ,wilde het jullie toch vertellen vr gr Wybe


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-01-06 - 19:28:03 send message to molineti

Prachtig verhaal Wybe

Eind goed ,al goedhappy :)

groeten René


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-01-06 - 20:14:19 send message to marie rose

wat een mooi verhaal,en ja door de aandacht, vriendschaf en liefde die je de vogel gegeven heb is ze er bover op gekomen
ik wens je nog heel veel plezier met je vogelwink ;)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-01-06 - 21:53:39 send message to Antonia

Wat een mooi verhaal happy :)


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-01-06 - 23:19:34 send message to Kieba

Heel leuk om te lezen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-01-07 - 10:54:09 send message to johanblok

Mooi om te lezen met een mooi resultaat, maar wel met gemengde gevoelens. Deze vogel heeft het mooi getroffen, maar de slechte praktijk met gevolgen voor vele vogels gaat gewoon door, immers de dierenbeul (importeur die zijn zieke vogel niet behandeld) is er ook weer goed van afgekomen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-01-07 - 14:24:03 send message to chrislaevers

Herkende ze je nog Wybe?

Christine.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-07 - 17:02:34 send message to lapland

Ja Johanblok maar vergeet niet dat dat 30 jaar geleden was je wil niet weten hoe het er aan toe ging, wat dat betreft zijn we erg blij met de import stop. Ja Cristine ze herkent me altijd nog, kwam altijd naar voren van de voliere als ik haar opzocht wat ze verder bij niemand doet ,ook met tussen pozen van een jaar, maar heb nog een verhaaltje , lang geleden een vrouwtje Edel groot gebracht Klaartje ja wat een naam razz :p Ecletus roratus macgillivrayi ze is zo rond de drie jaar bij me geweest voor ze naar een vogel vriendin ging, na een jaar of vijf ging ik daar weer op bezoek en vraag hoe gaat het met Klaartje? heel goed was het antwoord maar wat een smeerlap we gaan kijken en ik roep haar naam, je wil het niet geloven direckt aan het gaas en mijn vingers in de snavel (zouden ze het nog weten na al die jaren)

Gr Wybe


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-02 - 23:50:48 send message to lapland

Veve is net overleden


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-02 - 23:55:01 send message to Karel

sad :(Wat een rotnieuws Wybe! Een goed verhaal hoort toch te eindigen met: "en ze leefden nog lang en gelukkig".
Een troost is dat de laatste maanden in ieder geval prettig waren.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-03 - 15:56:30 send message to chrislaevers

De vogel in jouw leven en jij in haar leven.
De cirkel is nu gesloten.

Sterkte,

Christine.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-03-03 - 17:44:49 send message to Antonia

Wat erg sad :(

Sterkte ...


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2009-03-04 - 18:27:34 send message to Papegaaienboer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Een goed verhaal hoort toch te eindigen met: "en ze leefden nog lang en gelukkig".


Een verhaal met een Happy end is een verhaal dat nog niet is afgelopen....

Alhoewel dit voor de vogel in kwestie toch wel een mooi einde genoemd mag worden.
In liefdevolle armen sterven is toch wel een happy end.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-05 - 16:49:35 send message to lapland

Dankje wel allemaal, ja had haar graag nog hier wat tijd gegund als ik thuis kwam uit mijn werk wist ik niet welke van de twee die hier in huis zaten de aan dacht moest geven, zo gingen ze dan roepen om aandacht Veve kwam dan op mijn vingers, maar ja haar Sinus bleek ontstoken te zijn, en heb haar daar voor laten behandelen wat erg goed ging, maar we rekenden buiten de waart zo bleek er nog een schmmel te zitten welke niet werd opgemerkt en ja dan werkt antibiotica als kunstmest en werd haar dood ,ze is inderdaad in mijn handen gestorvensad :(we zijn aan het bouwen met een nieuw vogel huis 12x5 meter met buiten vluchten waar er ook een bij zou zijn voor haar.
gr Wybe


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-05 - 16:53:17 send message to lapland

Toch heeft ze ons nog wat nagelaten een pracht van een zoon welke nu al in het vogelhuis woont met een vriendinwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-05 - 17:20:30 send message to Karel

Ah! The circle of life.....happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede