Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NOP ter discussie
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-24 - 17:01:45 send message to lapland

Niet tegeloven!!!!!!hoe kort zichtig


Jarno Blom.
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-01-24 - 17:18:49 send message to Jarno Blom.

Hallo,

Ik heb het ook gehoord van de nop.
Maar ik heb hier ook een amezone gebracht, en ik heb een nummer gekregen.
Als ik met dit nummer naar een soort receptie gaat in de NOP, dan krijg ik te horen in welke vlucht deze vogel zit, en er komt iemand met je mee om je de vogel te laten zien.

Waarom zouden ze je een nummer geven zodat je je eigenvogel kan zien, als ze in een klein hokje zitten en eventueel dood zijn?

Ik geloof er niet zo veel van.
Ik ben er zat geweest, en er werdt in de reportage gezecht dat ze ook vaak in kleine kooitjes zitten, nou ik heb geen ruimtes gezien waar ze in kleine hokjes kunnen zitten.

Dus mijn conclusie: ik geloof er niet zoveel van.
het kan best zijn dat ze soms even voor een tijd, niet zulke beste voeding hebben, maarja, hun moeten het ook van giften hebben, ze krijgen alles.
Ze verdienen wel wat, met de intree enzovoorts, maar er werkt ook personeel, en ze moeten ontzettend veel voer betalen, en ook veel aan de huisvesting.
Dus er zijn vast wel wat tijden dat ze het niet zo ruim hebben.


Groetjes Jarno Blom.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-24 - 22:16:20 send message to henkdelaat

Het valt mij wel op dat de reacties van mensen die in de naasten omgeving van het NOP wonen,en er vaak komen veel positiever zijn dan mensen die op 100 km of meer er vanaf wonen en er misschien 1 á 2 x per jaar komen,of er alleen maar vanuit gaan wat zij op de TV gezien hebben.

Henk.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-01-27 - 01:59:59 send message to Ton Koek

Mij valt meer op dat de positieve reacties bijna allemaal van "nieuwe" forumleden zijn.
De pro's struinen de forums af om tegenwicht te bieden lijkt het.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-27 - 09:00:18 send message to ParkietenPeter

Geen aparte discussie starten over hetzelfde onderwerp.;

quote
Bart80
Website Member
Posts :1

2009-01-26 - 20:47:54

--------------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van de uitzending bij Trosradar zijn er veel papegaaieneigenaren gaan bellen hoe het met hun dier is.

Sommige eigenaren blijken jaren te zijn voorgelogen. Ze hebben bijvoorbeeld 6 jaar geleden een papegaai gebracht, deze is een jaar later doodgegaan maar de eigenaar is de vijf jaar erna nog altijd voorgelogen.

Er werd verteld dat de papegaai in een grote voliere zat en als de eigenaar kwam kijken zat 'ie toevallig in het nachthok'.

Dit is volgens mij het eerste bewijs dat er meer is dan alleen rook.

Zie hier enkele berichten van het forum op www.trosradar.nl


Ook wij hebben vandaag het droevige nieuws gekregen dat onze papegaai 11 jaar terug is overleden. Is het niet schandalig dat wij dat nu pas vandaag kregen te horen. En wij hadden een afspraak gemaakt dat als zij zou komen te overlijden wij dit gelijk zouden krijgen te horen.
Wij hadden nl al besloten om haar te laten opzetten als herrinering. Al die jaren als wij belde kregen wij te horen dat zij in volière 5 zat. Zoals vele mensen dit kregen te horen. Makkelijk je kan dan je papegaai toch niet vinden er zitten daar zoveel. Maar een tijdje terug was volière 5 bijna leeg zaten weinig vogels in.Toen was het voor ons al zoiets van er klopt hier iets niet. Gelijk de dag erna gebeld en weer werd gezegt volière 5. Waarom???? Mochten wij niet weten dat de papegaai dood was of waren ze bang voor minder inkomsten? En het gaat mij niet eens zozeer om het geld maar meer dat wij voor de gek zijn gehouden. Dit roept toch vraagtekens op!!!! En zijn de papegaaien ook echt dood? Wij zijn heel erg verdrietig en vooral BOOS. Wij hebben haar bijna 12 jaar geleden daar gebracht naar aanleiding van een tv programma. Daarin werd verteld dat de papegaaien daar beter af waren en een beter leven hadden. Vandaar dat wij daar voor gekozen hadden. Voor onze papegaai is het te laat, maar niet voor de andere misschien. DIT MOET TOT DE BODEM WORDEN UIT GEZOCHT.
ZO NIET WILLEN WIJ ZELF, MISSCHIEN MET MEER MENSEN HIER, STAPPEN ONDERNEMEN.

Onze papegaai is 18-03'2006 opgevangen door het NOP, we zijn erna nog verschillende keren op het park geweest om te kijken hoe het met onze papegaai ging. We kregen te horen kijk maar in vlucht voliere 5 daar zit uw papegaai maar konden onze papegaai niet vinden. Er werd verteld door een medewerker dat de papegaai misschien binnen kon zitten.

Na het programma Radar gezien te hebben gingen we twijfelen en hebben vanmorgen gebeld naar het NOP te Veldhoven om te vragen
hoe het met onze papegaai is.

Antwoord: Uw papegaai is 17-05'2006 overleden! Doodsoorzaak onbekend.

Onze kerngezonde papegaai van 1 jaar oud heeft dus nog maar 2 maanden geleefd nadat hij opgevangen is door het NOP, terwijl we al die tijd zijn voorgelogen dat het goed ging en hij in de grote voliere 5 en daarna in een 8kantige voliere zat.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-27 - 09:06:00 send message to ParkietenPeter

quote
vandaag het droevige nieuws gekregen dat onze papegaai 11 jaar terug is overleden

Niet om het een of ander; maar als je al 11 jaar niet naar "jouw" papegaai omgekeken hebt, of in het ergste geval al 11 jaar niet gezien hebt, denk ik niet dat je nu nog recht van spreken hebt. Dat is niet eerlijk. (Vooropgesteld dat ik deze berichtgeving niet verifieer.)

Het andere geval is triest, zoals vele, maar daar gaat deze discussie immers over maar er is al veel over gezegd.

sad :( Peter


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-27 - 15:37:00 send message to henkdelaat

Ik vind dat als iemand zijn papegaai afstaat aan een opvang en de verantwoording bij een ander legt hij/zij al helemaal geen enkele recht van spreken heeft,dan had hij/zij de vogel maar zelf moeten houden en zelf de verantwoording moeten dragen.
En niet zoals er zo vaak gebeurd in een opwelling een papegaai kopen en na enige tijd moet de vogel weer weg omdat hij teveel rotzooi maakt of schreeuwd of er is plotseling iemand die allergie's is geworden.
En zeker als je na een jaar al een papegaai wegdoet dan ben je HELEMAAL niet goed bezig.
Ik ben benieuwd wat zulke mensen met andere huisdieren doen,of met hun ............... als die lastig zijn en rotzooi maken.

Zeker dat wat er gebeurd is bij het NOP met betrekking tot het laten weten van een overleden papegaai,dat klopt helemaal niet en moet beter geregeld worden.
Maar wie zegt dat deze mensen wel regelmatig hebben gecontroleerd of hun vogel er nog zit en of hij nog leefd?????
Of is dit misschien gebeurd naar aanleiding van de TV uitzending van RADAR?????

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-01-27 - 16:21:11 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook wij hebben vandaag het droevige nieuws gekregen dat onze papegaai 11 jaar terug is overleden.

Al die jaren als wij belde kregen wij te horen dat zij in volière 5 zat. Zoals vele mensen dit kregen te horen

Wel goed blijven lezen "Al die jaren"

Dus ze hadden wel contact

Denk eerder dat voliere 5 het standaard antwoord is


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-01-27 - 18:42:30 send message to molineti

Over verantwoordelijkheid gesproken;

hoeveel ,,kwekers,, verkopen niet hun handopfok jongen aan particulieren onder het mom van ;deze soort is uitermate geschikt als huiskamervogelsad :(

Hoeveel ,,kwekers,, zijn er niet die hun eieren of ,,baby s,, verkopen aan een handelaar die ze dan weer verkoopt onder het mom van;ze zijn uitermate geschikt voor in de huiskamer.

Als ,,kwekers,,/verkopers geen goede voorlichting geven,en kopers te spontaan en ongeinformeerd kopen wordt de vogel de dupesad :(


Groeten René


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-01-27 - 19:26:31 send message to jboe

ik denk dat je voordat je de zorg over een dier aan gaat, eerst eens moet nadenken wat er voor verantwoordelijkheid bij komt kijken.

De meeste mensen nemen ook geen kinderen zonder er over na gedacht te hebben.

Als het dan achteraf tegen valt zet je je kind toch ook niet aan de kant.

En natuurlijk zijn de beesten waar alles goed gaat een goed voorbeeld dat het prima huisdieren zijn.
Hetligt naar mijn mening aan de mensen zelf ligt en de moeite en tijd die ze er zelf in WILLEN steken.
In deze 24-7 maatschappij waar we in leven past het vaak niet, gebrek aan tijd door werk ed.

Als je eerlijk bent: Je zit bv ook liever op vogelarena dan bij je demente oma in het bejaardenhuis die niet meer weet wie je bent en die nadat de deur dicht is alweer vergeten is dat je geweest bent.

Bottomline: Als je weet dat je er geen tijd en moeite in wil steken Niet aan beginnen.
"het lijkt me wel leuk" is natuurlijk niet voldoende bij de aanschaf van een papegaai.
Je moet er gewoon tijd en moeite in willen en kunnen steken.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-27 - 19:39:45 send message to henkdelaat

blg schrijft:

Wel goed blijven lezen "Al die jaren"

Zoals ook jij moet weten is er in 2005 op dit forum ook al eens over het NOP gepraat en toen liet niemand er iets over horen dat hij/zij aan het lijntje zijn gehouden over hun papegaai.

Dat is wat ik bedoel.

Ik blijf erbij dat als je een vogel of huisdier na 1 JAAR afstaat en je de verantwoordelijkheid bij een ander legt je op geen enkele manier recht van spreken hebt.

Het is vaak zo dat als mensen een papegaai kwijt willen om war voor redenen dan ook dat hij eerst nog een tijdje zwaar verwaarloosd is voordat hij weg gaat.

Ik heb jarenlang ervaring met zulke vogels.

Henk




lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-27 - 19:54:39 send message to lapland

Jaja wat zal dat een ervaring toch zijn he 30 jarige kweker!!!!!!!!!!!!!!!


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-01-27 - 20:26:12 send message to Raimond Wolfert

quote
Jaja wat zal dat een ervaring toch zijn he 30 jarige kweker!!!!!!!!!!!!!!!



Beetje domme reactie. Sommige mensen leren meer in 10 jaar, dan andere in een leven.

Respecteer elkaar gewoon, en probeer eens zelfspot in plaats van een ander te bespotten.


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-01-27 - 20:39:51 send message to jboe

ik denk dat henk dit compliment wel kan waarderen.

hij heeft meer dan 30 jaar ervaring met de kweek!
is geen 30 jaar oud


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-27 - 21:52:50 send message to mijnkaketoes.nl

Na 134 reacties lijkt het of alles wel gezegd is.
Wellicht is het nu verstandig om het onderzoek en de eventuele verbeteringsmaatregelen af te wachten?wink ;)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede