Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien en kleurherkenning Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaaien en kleurherkenning
steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-05-24 - 20:54:00 send message to steynkorse

hallo, naar aanleiding van een vorige post van mijn kant uit, over intelligentie bij papegaaien, heb ik andere opdracht voor school verzonnen, omdat die over intelligentie geen duidelijke grens had en te stressvol voor mijn 2 amazones. Je dwingt ze anders namelijk intelligentie af, terwijl die toch spontaan zou moeten zijn. Dit buiten mijn vraag.

Mijn nieuwe ondezoeksvraag voor biologie is of papegaaien voorkeur hebben voor kleur, en zo ja hoe uit zich dat in de natuur en hoe uit zich dat in de huiskamer, het volgende heb ik zelf nog uit mijn vorige post kunnen vissen.

www.pakara.nl/artikelen/algemeen/instinctief_gedrag.html



Mijn proef heb ik als volgt gedaan:
proef 1 (3x) 5 kleuren pellets en opschrijven welke die als 1ste 2de en 3de pakt etc. Hier zat duidelijk een voorkeur in

proef 2 (3X) een plankje beschilderd met dezelfde kleuren als de pellets met bij elke kleur een inkeping erin, met soort cedarnoot erin. Hier was ook voorkeur, maar in een andere kleur als bij de pellets.
Hoe kan dit?

mijn vraag is of jullie mij in het kader van het verslag meer informatie kunnen verschaffen, dan wel andere links, want aan die ene link heb ik eigenlijk niet genoeg .

Met hele vriendelijke en gevleugelde groet en hopende op spontane reacties
steyn korsehappy :)


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-05-25 - 13:09:10 send message to steynkorse

niemand? ik hoop dat er iemand is die kan helpen.
vr gr


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-01 - 14:02:59 send message to Karel

quote
Hoe kan dit?

Bij het lezen van dit soort onderzoeken, valt het op dat het meestal om duizenden testresultaten gaat, dus zoals de statistici in dit geval zeggen:
"mogelijk is een slechts 3x herhaalde proefneming met slechts 2 papegaaien, voor dit onderzoek niet voldoende representatief".

Dus: aan de slag Steyn! wink ;)


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-06-01 - 19:27:07 send message to steynkorse

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik hoef geen representatief beeld, ik moet aleen bewijzen dat papegaaien een voorkeur voor een bepaalde kleur kunnen hebben, mijn vraag aan jullie dus.. of jullie info hierover hebben,
alvast bedankt.
daarbij moet ik even mijn ongenoegen uiten over het feit dat iederen wel kan zeuren over van alles en nog wat en ruzies maken over dennis papegaaien en wat al niet meer ( in dit geval buiten Karel om), maar jullie kunnen en 17 jarige fanatieke hobbykweker niet helpen aan wat informatie over amazone papegaaien en kleurherkenning? shocked 8O
help mij aan wat info en ik ben uw zeer dankbaarwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-06-01 - 22:54:30 send message to natasja

Misschien kan dennis je verder helpen razz :pwink ;)

Maar je vraag omschrijft niet echt wat je nu wil .. , wat is het wat je zoekt .. enkel url's met meer informatie of hoop je dat andere je testen ook zullen gaan doen etc.

Beginnen over de kritieken die mensen hebben over dennis zullen je echt niet meer reacties opleveren als waar je op hoopte .


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-06-01 - 23:31:19 send message to steynkorse

beste natasja,
ten eerste, ik zou nooit of ten nimmer vragen of andere die testen willen doen, zo ben ik nou eenmaal niet ingesteld. Daar komt ook nog eens bij dat ik ze al zelf gedaan heb, maar mijn biologie leraar vroeg mij om documentatie omtrent dit onderwerp, dus vandaar mijn vraag, weet iemand ducumentatie en of een url met de desbetreffende documentatie.
Ik wil mij gelijk afzijdig houden van een eventuele duscussie over wel of niet zeuren en reageren etc. maar als u goed leest, ziet u geen enkele sympathie voor de handelaar dennis...hem zal ik dus ook niet bellen. Wees gerust!
Ik zou allen dus willen vragen alleen te reageren met voor mij en andere vogelliefhebbers nuttige informatie.
Vr en gevleugelde groet
steyn



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede