Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Een koppel grote papegaaien, welke zijn geschikt voor mij? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Een koppel grote papegaaien, welke zijn geschikt voor mij?
patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2009-01-28 - 20:29:49 send message to patrickprincen

Nu ik een aantal jaren met veel plezier met pyrrhura's in de weer ben. Wil ik mijn horizon gaan verbreden. Vorig jaar heb ik al een koppel bonte boeren (mesotypes) en een koppel meijers (saturatus) aangeschaft. Dit zijn nog jonge vogels en ze zullen pas over een aantal jaren kweekrijp zijn. Toch zou ik graag een koppel grote papegaaien willen hebben. Ik heb een binnenhok van ongeveer twee bij twee bij een meter, met een buiten ren van ongeveer een meter bij een bij een meter.
Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende soorten, de venezuela amazone, de kleine witvoorhoofd amzone, de timneh grijze roodstaart of nog even doorsparen een koppel gewone grijze roodstaarten. Ik wil absoluut geen handopfok dieren.
Ik woon in een woonwijk en moet wel een beetje rekening houden met de buren. Ik heb hele fijne buren en wil dat graag zo houden. Sommige kwekers hebben koppels amazones zitten welke nauwelijks luidruchtig zijn, andere hebben echte schreeuwers. Wat uiterlijk betreft ga ik voor een amazone, maar wat betreft geluid voor een grijze. Ik heb alle tijd en heb geen haast en zou het liefst jonge vogels willen aanschaffen. Laat eens horen wat jullie ervan vinden....tips en suggesties zijn zeer welkom....happy :)


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-01-28 - 20:49:49 send message to mila86

ik woon in een rijtjes huis dus buren.
en hab 2 koppels grijzen koppel zwartkopcaique's bonte boeren binenen zitten en de rose kaketoe's zitten in een buitenvoliere.

kwa geluid zijn soms de grijzen erger dan de caique's

je heb een mooie maat voliere amezone staan erom bekend als ze broeds gaan ze schreeuwen Maar ook niet bij iedereen.

het is wat durf je aan je zegt zelf amezone's je moet het treffen, heb je een nachthok dan doe je ze s'avonds naar binnen en smorgen om 9 a 10 uur naar buiten.
het is toch moeilijk om te beslissen.

groetjes


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-28 - 20:52:08 send message to denegon

Hey patrick hoe is het?
De enige soort die jij op noemt wwa ik van denk dat ze bij jou kunnen zijn grijzeroodstaarten. die andere maken te veel herry voor jou wijk. (of je moet inmiddels zijn verhuist.)
en ik denk dat de kooi voor de amazones iets te klein is.
binnen kort moet ik eens je BB en meyers komen bekijken groetjes egon


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2009-01-28 - 21:04:12 send message to patrickprincen

Egon, hoe gaat het met de citroentjes?
kom eens een keer kijken, heb wat verbouwd bij m'n vogels.

ja, ik denk dat ik toch voor de grijze ga, nogmaals ik heb geen haast, ben me aan het inlezen en ga dan voor jonge vogels.


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-01-29 - 17:20:50 send message to jeeg

ik zou dan lekker een stelletje grijze roodstaart papegaaien nemen want die fluiten gezellig,en schreeuwen doen ze bijna niet(bij mij dan)
amazone's zou ik zeker niet doen want die schreeuwen echt de hele dag door.heb ze zelf ook gehad in de schuur maar ze gingen er dwars door heen.gr jeeg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede