Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pellet voeding Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pellet voeding
kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-05-28 - 09:00:57 send message to kurt fierens

Je hoort veel over pelletvoeding en zijn positieve resultaten op de kweek en vogels. Wie van jullie heef tpositieve resultaten geboekt met overschakeling van zaad naar pellets? Wie van jullie negatieve? Aan de hand van jullie antwoorden kan je een beeld krijgen hoe de pelletvoeding ervaren wordt bij de kwekers. Alvast bedankt voor jullie medewerking.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-05-28 - 17:07:57 send message to frensie



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-05-28 - 20:24:10 send message to Rik

Naar welke pellets wil je je vogels overschakelen? Hier zit namelijk een wereld van verschil tussen. Zelf heb ik geen goede ervaring met de N-pellets, maar wel zeer goede ervaringen met H-pellets. Ik heb mijn vogels slechts twee maanden op H-pellets, en je zit nu al verandering in de veren, en hoe de vogels erbij zitten. Tussen de N-pellets en zaadvoer heb ik nooit verschil bij de vogels gezien. Alleen dat de vogels bij N-pellets zeer veel drinken en slechte ontlasting hebben.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-05-28 - 21:50:49 send message to duif5

Rik, wat zijn N-pellets en H-pellets????


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-05-29 - 09:27:09 send message to Rik

Met N-Pellets bedoel ik Nutribird
Met H-Pellets bedoel ik Harrison's
Met HappyBird-pellets heb ik geen ervaring.
Harrison's is wel veel duurder per kilo, maar je vogels hebben er aanzienlijk minder van nodig. Als dan de kweekresultaten ook nog een keer zeer sterk verbeteren.
Je kunt natuurlijk ook eerst één koppel (kleinere vogels) overzetten op deze pellets.
Dit scheelt aanzienlijk in de kosten. Na een bepaalde tijd kun je de vogels onderling goed vergelijken. Je kunt altijd nog besluiten om er mee te stoppen of om er mee door te gaan.


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-05-29 - 10:15:19 send message to kurt

hallo
Zijn deze harrison's pellets ergens in oost-vlaanderen te verkrijgen(de meest verkochte pellet is hier de nutribird)
ik ben nl ook opzoek naar een goede pellet.
vroeger gaf ik pretty-bird maar deze veranderden zo dikwijls van prijs dat ze mij veel te duur kwamen.Daarna ben ik met nutribird van start gegaan maar de ontlasting is inderdaad nogal aan de dunne kant,andezijds zijn wij wel tevreden van dit produkt.
wij voederen wel 1/2 pellets en 1/2 granen.
Daarom zijn wij nog steeds opzoek naar andere en nog betere pellets.de prijs speeld niet zoveel rol maar moet toch een beetje binnen de perken blijven.
groeten kurt


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-05-29 - 10:29:44 send message to timney

Ik heb een periode van ongeveer 2 jaar Harrison-pellets gebruikt. Daar ben ik zeer tevreden over.
Maar sinds kort gebruik ik Eco-bird. Dit is verkrijgbaar bij Happybird. Dit produkt is net zoals Harrison,ecologisch. Dus zonder giftige stoffen(Daar zijn strenge eisen voor, om een produkt ecologisch te noemen).Alleen dit produkt is op basis van groenten. Dit heb ik gedaan omdat het veel goedkoper is. Het lijkt mij een goed produkt. Ik heb mijn bonte boertjes erop. Deze hebben nu 2 jongen. En ik schakel de grijze roodstaarten ook over op deze voeding. Ik geef de vogels ook nog allerlei noten en zuidvruchten.


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-05-30 - 08:17:53 send message to kurt

Ik heb zo mijn twijfels over die eco-bird pellet.
Als je de prijs vergelijkt met de happy bird pellet zie je dat eco-bird stukken goedkopers is dan happy-bird dan vraag ik mij af hoe dat kan.
Biologis geteelde produkten zijn immers veel duurder dan andere produkten.Men heeft inderdaad geen transport kosten maar met de lage dollarkoers en de goedkopere producten kan dit mijn inziens niet.(of heb ik het verkeerd voor)
groeten Kurt


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-06-01 - 10:06:34 send message to kurt fierens

Hoe heb je de overschakeling naar de H pellets gedaan? Kun je dit omschrijven? En welke problemen heb je erveren, wat geef je buiten pellets bij


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-06-01 - 16:05:38 send message to timney

De Eco-bird pellets worden in Nederland geproduceerd. Dus de transportkosten zijn stukken lager. De kwaliteit is denk ik net zo goed als Harrison. Alleen die worden in de VS geproduceerd en verscheept.

Het voordeel is dat ze aan huis worden geleverd in tegenstelling tot Harrison.

De pellets van Harrison zijn vierkante brokken en zijn heel hard in elkaar geperst. De Eco-bird is een biks, voer zoals bijvoorbeeld voor paarden, varkens en koeien. Deze pellet is zachter dan de Harrison. En kleiner. De kleur is donker. De biks van Eco-bird voor amazone's valt niet zo snel uit elkaar dan die voor grijze roodstaarten/bonte boertjes. Dit komt omdat er meer calcium in dit voer zit. Even met fruit of groenten erdoor en deze kruimels/"stof" wordt ook door de vogels opgenomen. Dus je hoeft niets weg te gooien.

Ik heb samen met andere kwekers die dit voer uitproberen goede ervaringen. Maar voor de langere periode is het natuurlijk nog afwachten.
Aangezien het er nog niet zolang is.


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-06-01 - 16:30:47 send message to timney

overzetten van vogels op pelletsvoeding:

Ik heb mijn vogels in het begin 50% zaad/"oude pellets" en 50%"nieuwe pellets gegeven.
Daarna langzaam afbouwen. In een aantal gevallen gaat het een stuk langzamer dan op verpakkingen staat en ben je wel een week of 2 'kwijt' om over te schakkelen. De vogels goed in de gaten houden of en hoeveel ze eten, maar dat doen we toch elke dag, toch?

Ik geef altijd nog een heel klein beetje zaad en eivoer bij. Daarnaast krijgen ze zoals al genoemd zuidvruchten en noten bij. Zoals: ananasblokjes,papayastukjes, cranberrystukjes,cocosblokjes, macadamiastukjes, walnoten, pijnboompitten, etc.
En geregeld vers fruit. Is toch goedkoper dan gedroogd.

De vogels elke dag een afgemeten portie geven.Geen grote bakken vullen en na enkele dagen weer wat!! Dat doen we toch bij ons zelf ook niet?
En minstens 1 keer per dag schoon water.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede