Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help! grijze roodstaart ziek? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help! grijze roodstaart ziek?
alanjouw
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-02-04 - 22:30:26 send message to alanjouw

Hallo,

wij hebben sinds november een grijze roodstaart in huis. Ze was toen 5 maand oud (natuur broed)
Altijd goed gegeten, goed op stok zitten op 1 poot en zodra de kooi openging wist ze niet hoe snel ze eruit moest. en zat nooit op haar looprooster

maar sinds een week lijkt ze wat slomer enz. te zijn. ze wou laatst geen dop pinda aannemen, was laatst wat sloom om de kooi uit te gaan, en zit nu op het looprooster ( veren nog wel redelijk normaal, niet echt bolzitten) en zit constant op 2 poten. Ook eet ze veel grint, maar ook wel normale hoeveelheden voe


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-02-04 - 22:39:34 send message to hoogervorst

Hoi, als je het niet vertrouwd, dan zou ik toch naar een vogelarts gaan.
De voor jou dichtsbijzijnde is Hooimeijer te Meppel, maar er zitten ook goede vogelartsen in hellendoorn, nijverdal, enschede en zelhem.
Want een vogel die laat zien dat hij ziek is, is vaak al bijna dood.
Succes met de grijze.

Ronald


alanjouw
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-02-04 - 22:51:42 send message to alanjouw

maar hij zit niet bol en wil nu ook wel weer op de stok blijven zitten...


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2009-02-04 - 22:55:35 send message to H.O.H.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben het eens met wat Hoogervorst zegt. Wanneer je het toch niet helemaal vertrouwd, en dat doe je waarschijnlijk niet want anders had je hier niet gepost, moet je toch even bij een vogelarts langsgaan.

Ik zou echter graag een opmerking willen maken over de suggesties die Hoogervorst doet. Er wordt veel gesproken over Hooijmeier, maar ik heb minstens zulke slechte ervaringen met mevr. Kamp uit Hellendoorn. Persoonlijk zou ik dan naar Enschede gaan wanneer je het in de buurt wil houden.


alanjouw
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-02-04 - 23:02:31 send message to alanjouw

ik zal het verhaal nog even aanvullen,
Suus (zo heet ze) heeft ongeveer een week geleden per ongeluk op 1 dag 3 druiven gehad, en ik heb het idee dat ze daardoor haar maag van streek heeft.
Ik heb net met de man gebeld waar ik haar van gekocht heb en hij adviseerde mij nog even af te wachten. Als ze echter haar veren uit gaat zetten of minder gaat eten gelijk naar De Toren in Drachten te gaan


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-04 - 23:22:59 send message to Antonia

Wat iemand eerder al zei, een papegaai zie zich ziek toont, is vaak al veel erger ziek. Ik zou niet gaan wachten op wat andere mensen zeggen maar direct even naar een vogelarts gaan.
Succes wink ;)


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2009-02-05 - 00:23:16 send message to Dyzer

zoals mijn voorgangers zeggen, toch even langsgaan bij de vogelarts als je het niet vertrouwd. Als hij goedgekeurd wordt, dan kan jij ook terug blij zijn


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-02-05 - 00:29:02 send message to Ton Koek

Daarna zou ik tevens stoppem met pinda's geven. In en aan pinda's zitten vaak afvalstoffen van een schimmel, aflatoxine. Dat is een naar "stapelend" gif. Niet meteen schadelijk maar op termijn een lever-killer.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-02-05 - 07:39:53 send message to hoogervorst

Waarom helemaal naar Drachten gaan ,als blijkt dat de VA in enschede en zelhem net zo goed zijn of komt de vogel uit Friesland en is ze bekend in drachten?


alanjouw
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-02-05 - 17:59:26 send message to alanjouw

bedankt voor jullie reacties, maar het gaat al weer een stuk beter met haar dus ik wacht het nog even af
en nee, ze is daar niet bekend. De man waar ik haar van gekocht heb is bekend met de kliniek!


alanjouw
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-02-06 - 10:56:43 send message to alanjouw

en toch zijn we weer verandert en is mijn moeder op dit moment onze Suus naar Meppel aan het brengen en wordt ze opgenomen.


alanjouw
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-02-06 - 12:31:24 send message to alanjouw

intussen heeft Dhr. Hooimeijer haar in een confuse gezet en aan de zonde-voeding gezet want na het wegen bleek dat ons Suusje 325 gram woog ipv de 400 gram wat ze zou moeten wegen...
vanmiddag moeten we weer bellen of het aanslaat en weten we meer

ik houd jullie op de hoogte



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede