Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweekkooien van betontriplex Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-02-19 - 20:38:18 send message to sluusie

Bij mij is ook alles betonplex de kooien van 1.40*60*60 en is wel wat donker maar met de verlichting true licht kan je een boel doen de kooien zijn rondom betonplex 18 mm en dew broedblokken de blokken ook .
Ik had vorig jaar ook 17 jonge bonte boeren op de stok van 5 koppels dus geen klagen ze zitten er altijd goed bij, en is makkelijk schoonhouden zo.


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-02-19 - 21:50:05 send message to jboe

betonplex kooien zijn prima kooien voor bonteboeren en grijze roodstaarten, makkelijk schoon te maken, sloop bestendig, en lekker donker, rustgeven voor vogels die niet zo van licht houden....

nadeel is dat je je vogels bijna niet ziet, maar 9 van de 10 keer zitten ze toch in de nestkast en zie je ze ook weinig in de kooi zelf of je moet cameras hebben hangen


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-02-21 - 16:35:27 send message to gebbinkjes

Hallo.
heeft niemand een foto van deze broedkooien dan kan iedereen zien hoe het is als er vogels inzitten.
m.vr.gr. Harry


Termeer
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-02-23 - 10:48:14 send message to Termeer

Pas op met meubelplaten door hun structuur kunnen luizen en vlooien zich er goed in verbergen en voort planten ( eigen onder vinding )


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-02-23 - 21:03:18 send message to mila86

betonplex is mooi voor de vogels die in het donker leiver zitten zoals bij mij de caique's die hebben het donkerste hok gekregen vind het daar beter als in de bovenste.

mijt kan goed bestrijden met Frontline de spuit variant, k doe de nestblokken voor dat ik ze ophang even in spuiten en een dag w8 en erin hangen dat doe ik ook met de ziekenkooi waar 9 van 10 jongen vogels in zitten...
deze oplossing heeft ooit een vogeldierenarts tegen mij gezegd ik ken deze dierenarst al toen ik klein was en die wist dat ik honden hield en frontline gebruikte nou het werkt perfect.


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2009-02-25 - 16:10:16 send message to bboer

Denk dat ik dan maar wel van betonplex maak.Sluusie op welke hoogte heb je verlichting hangen?? In de zomer maar mee aan de gang bedankt. Gr. Bboer


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-02-25 - 17:36:43 send message to basbr_94

ik ben vanplan ook 2 kweekkooien bij te maken.
maar ik wil ze van Triplex maken (130x95x65).
dit wel in een dikkere maat van triplex omdat ik er grotere parkieten in wil gaan houden, en later michien kleine papegaaien(tot bonte boeren).


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-02-25 - 17:36:51 send message to sluusie

De lampen hangen bij mij op 2 mtr hoogte en 1.20 van de kooien af er is dan licht in alle kooien
er hangen true licht lampen in bevalt mij prima zo ik het nu doe en heb.
R van Hasselt


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2009-02-25 - 18:03:52 send message to bboer

bij mij zullen de lampen er iets dichter ophangen, maar heb je ook in de onderste kooien genoeg licht? die zullen ongeveer 20 cm boven de grond staan bboer


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-02-26 - 20:03:04 send message to sluusie

Ja hoor ook onderin heb ik op deze manier genoeg licht de kooien staan 30 cm vanaf de grond.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede