Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verlichting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verlichting
agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-31 - 07:45:46 send message to agtenkr

Ik kweek al enkele jaren grasparkieten, personata's en forpussen zonder enig daglicht en met de gewone TL-lampen die 's morgens plots aangaan en 's avonds ook plots weer uitgaan, ondanks dit gaat de kweek redelijk goed (uiteraard zoals bij iedereen weleens met kleine probleempjes). Nu ga ik mijn kweekruimte een beetje verbouwen en daarom wou ik vragen als het zin heeft om met dimmers te gaan werken en om speciale lampen te gaan gebruiken (zoja dewelke).
Zijn er mensen die ook zijn overgeschakeld en gaat de kweek dat beter, of zijn de vogels in betere conditie??? Hopend op wat reactie's, groetjes Kris.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-05-31 - 08:19:39 send message to uswhite

Hallo

Ik kweek al jaren zo en zonder problemen. Wel heb ik er eens over gedacht of het voor de vogels niet aangenamer zou zijn als het licht langzaam op volle sterkte komt of afneemt. Maar het kweken gaat verder goed.


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-05-31 - 11:16:15 send message to JeroenBosch

Hallo,

Ik heb laatst daglicht lampen geplaatst in mij kweekruimte en bij mijn binnenvoliere. De vogels komen beter tot kleur en je hebt minder snel last van ruien. Bij gewoon licht ruien ze sneller.

De kweek verliep bij mij redelijk maar sinds ik die lampen heb zit alles binnen te broeden. Dit komt (denk ik) doordat ze niet meer zoveel ruien, want als ze in de rui zitten broeden ze (meestal) niet.

Groeten Jeroen


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-05-31 - 16:19:39 send message to Mario

Je moet maar eens met de zoekfunctie van dit forum eens kijken bij verlichting en truelites is een hele boterham.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-05-31 - 20:00:38 send message to gouldamadine

als je meer wilt weten over verlichting dan kun je het beste jan van der vliet een mailtje sturen hij verkoopt nl treulight lampen en dimmers zijn email adres kun je vinden in de ledenlijst
hij is ook vaak te vinden in de chat


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-05-31 - 20:01:12 send message to gouldamadine

zijn naam op de arena is vandervliet


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-01 - 13:52:47 send message to Karel

Ik heb ook weleens met een (avond)dimmer gewerkt, maar eigenlijk alleen omdat ze dan de tijd krijgen om een stok te zoeken om te slapen en niet de hele nacht aan het gaas hoeven hangen omdat het licht plotseling uitgaat.

Later kwam ik er achter dat de vogels toch wel precies weten wanneer het licht uitgaat: als het om 9 uur uitgaat, zitten ze om 5 voor 9 al keurig op stok (ze zijn slimmer dan ik dacht laugh :D)

Als je kweekruimte 's-nachts echt helemaal donker is, dan is het wel verstandig om 's-nachts een 15 watt lampje of zo te laten branden, voor het geval dat er toch eens paniek uitbreekt. Dat geldt zeker als je net nieuwe vogels hebt aangeschaft.


reut
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-06-29 - 17:29:00 send message to reut

verlichting
Wel of geen dimmer
Ik heb wel een dimmer en ben wat de vogels betreft er zeer positef over.
De vogels stellen zich hier hellemaal op in.
Niks geen gefladder, echt aan te bevelen.

De Reut


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-29 - 18:30:56 send message to Hawkeye_NL

Ik heb wel verlichting in mijn nachtverblijf maar gebruik deze zelden. Eigenlijk alleen als ik hier aan het werk ben en anders niet!
Mijn vogels wisten binnen twee dagen dat ik 's avonds de schuif van het nachthok sluit en ze zitten dan ook netjes op hun plek als ik eraan kom.

Ik heb een deurtje vanuit het nachthok de volière in en die is afgedicht met een plexiglas plaat welke ik zwart heb gemaakt (buitenkant deur zodat de vogels er niet bij kunnen.) Ook het schijfdeurtje is op deze manier gemaakt. Doordat de verf niet 100% dekkend is kan er wel iets maar zekers niet veel licht naar binnen. Dit is echter ruim voldoende voor hen om alles in de gaten te kunnen houden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede