Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-02-21 - 19:26:01 send message to chrislaevers

Hallo Niek,

Tegen een beetje vorst kunnen ze wel als ze maar niet in de wind en de regen eten moeten zoeken.

Weet je waarom & haan en 1 hen het beste is?
Als de kuikentjes uitkomen lopen ze elke kwartel achterna die ze zien om als ze het koud hebben er onder te kruipen. Kwartelkuikentjes koelen heel snel af en gaan zeker de eerste week om de tien minuten of zo onder de hen zitten. Als er andere hennen in hun leefruimte zitten, lopen ze daar ook naartoe maar die zullen geen warmte aanbieden.
Ook dien je een 20cm hoge bescherming aan te brengen tegen de draad want de kuikentjes zijn zo klein dat ze door de draadgaatjes kunnen kruipen en dan zitten ze gekneld of komen in de tuin terecht. In diepe drinkbakjes kunnen ze verdrinken.


Hier kan je een beetje zien hoe klein ze zijn.

Veel succes.

Christine.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-02-22 - 08:58:48 send message to Rogert

Goede tips van Christine, moet je wel rekening mee houden. En wat beschutting zoals op haar foto is ook echt noodzakelijk. Die opstaande rand werkt ook gelijk goed tegen muizen, want hier moet je ook rekening mee houden.

Waar je wel op moet passen bij het maken van een hok is een sluis! Uit jouw verhaal begrijp ik dat je een klein kippenrennetje gaat plaatsen, maar als je daar in moet om schoon te maken raken je kwartels overstuur. Ze vliegen dan alle kanten op en als jij bij het binnenkomen de deur nog op een kier hebt dan zijn ze wegsad :(.

Als je het hok nu ook een stuk hoger maakt kun je in de toekomst ook wat andere vogels er bij houden. Als je eenmaal verslaafd wordt dan is er geen houden meer aan!razz :p

In de goede dierenspeciaalzaak kun je kwartelvoer kopen. Dit is zo goed als uitgebalanceerd voor kwartels. Als je dit mengd met bv tortelduivenzaad of (als het een kleinere soort is) tropenzaad. Hierbij voeg je wat geraspte wortel, fijn gesneden sla of andijvie, wat appel en alles waarvan je maar denkt dat ze het lekker zouden kunnen vinden. Als het maar gezond is. Dan heb je een mooi dieet om te beginnen.
Als je kuikens hebt dan kun je speciaal opfokvoer kopen.
Let wel dat het kwartelvoer het belangrijkste is en dat je hier ongeveer 70-80 % van moet voeren in het dieet.


ptilinopus
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-02-22 - 11:48:32 send message to ptilinopus

Kwartelvrienden er is nog een punt om goed aan
te denken :Legnood van de hen
Als ze haar eitje niet kan leggen omdat de
temperatuur te laag is of een te groot ei of een
windei(ei zonder schaal)
Zet haar dan warm en helpt dat niet doe er dan een druppeltje olie of ADdruppels aan.
Er komt dan wel geen kuiken uit het ei daar de schaal is afgesloten door de olie, maar de vogel is gered.
Dit heb ik meerdere keren meehgemaakt met mijn chinese en zwartkeelvechtkwartels
Veel kweekplezier


niekjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-02-22 - 14:03:34 send message to niekjuh

jongens super bedankt als ik nog vragen heb zal ik die stellen

als jully nog onfo hebben laat het me dan weten happy :)

mvg niek happy :) egt bedankt


waaksens
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-03-25 - 08:46:26 send message to waaksens

Kunnen californiche kuifkwartels ook regenwormen hebben of is dat giftig??
alvast bedankt

MVG Anne Mulder


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-25 - 09:44:32 send message to digipeet58

ik heb een trio chinese dwergkwartels.
als er eieren zijn broedden de 2 hennen samen.
als er jongen zijn lopen ze de 3 oudervogels
(ja, ook de haan) achterna; de jongen worden keurig verdeelt. alledrie de ouder vogels warmt er een aantal op.
ik begrijp dat dat zeldzaam is, maar ik ben er erg blij mee.
mijn kwartels eten ook regenwormen; soms zijn ze een halve dag bezig om de worm fijn te maken, maar hij gaat helemaal op en er is er nog geen 1 dood aan gegaan.
zomaar wat ervaringen.


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-03-25 - 10:15:58 send message to mila86

ik hebdan ook nog een vraag over de californische kuifkwartel.

ik wil achterin de voliere sier gras (pampasgras ofzo) planten en een boompje dat ze kunnen schuiilen en zandbad nemen.
voor de kwartels is dit een goed idee???

en ik vind het gezellig haha.



waaksens
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-18 - 14:45:11 send message to waaksens

IK heb nog een hele andere vraag wat is het lekkerst een gebakte kwartel ei of gekookt??

MVG Anne mulder


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-18 - 16:11:36 send message to Karel



Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-04-18 - 18:45:29 send message to Asura

Gebakken heb ik nog nooit geprobeerd, maar wij hadden ze vandaag gekookt door de salade gedaan en dat was heerlijk. En het ziet er ook nog eens heel luxe uit: van die kleine mini-eitjes wink ;)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-04-18 - 23:17:16 send message to roodmus

wink ;)wink ;)met kaviaar mmmmmmmmmlaugh :D



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede