Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kan torenvalk samen leven met kerkuil? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kan torenvalk samen leven met kerkuil?
Chilon
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-03-01 - 12:37:35 send message to Chilon

Hallo

Ik vroeg me af of een torenvalk samen kan leven met een kerkuil of dat problemen heeft


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-03-01 - 16:06:15 send message to steynkorse

Beste Chilon,

Ik kan dit ten zeerste afraden. Er zijn in de basis 2 manieren waarop roofvogels gehouden worden.

1-paargewijs, dus als broedkoppels tenzamen met als doel nakweek jongen op stok te krijgen

2- als eenling in spitshuis (dus op blok of sprenkel) of voliere. Het doel van het houden als eenling is het vliegen en of jagen met je roofvogel

Iets wat bij het houden van roofvogels altijd in acht moet worden genomen is dat je bezig bent met een van de meest primitieve roofdieren en het daarbij behorende onvoorspelbare gedrag. Een van de grootste instincten hierbij is het jachtinstinct dat wij als mens nooit 100% zullen kunnen doorgronden. Wij kunnen immers niet in dat kleine koppie kijken wat er allemaal gebeurt.

Wanneer je een torenvalk en een kerkuil bij elkaar zet zet je niet alleen 2 potentiele moordenaars bij elkaar, maar ook nog eens 2 zeer verschillende vogels met alle risico's van dien.
Begrijp mij goed, er zal vast en zeker een uitzondering op deze regel bestaan ergens in de wereld bij een liefhebber, park of zelfs in de natuur. Maar ik persoonlijk zou het lot niet willen uitproberen.

Groeten en als je vragen hebt stel ze gerust.

Steyn


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-01 - 16:16:51 send message to Karel

Volledig met Steyn eens. Daar komt nog bij dat een valk een dagvogel is en de kerkuil 's-nachts actief is.
In het onverhoopte geval dat ze elkaar als prooi zien.....sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede