Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vraagje: Chinese dwergkwartels en Valkparkiet. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vraagje: Chinese dwergkwartels en Valkparkiet.
tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-12 - 16:39:12 send message to tomhuigen1

Vandaag heb ik voor het eerst mijn koppel wildkleur valkparkieten zien paren(waardoor ik erg blij was aangezien mijn onzekerheid over de leeftijd pop)ik had ze van te voren al best vaak het blok in zien gaan maar nu zit de man alleen in het blok en de pop zit gewoon op stok, het lijkt wel of de man alles zelf wil doen!
Ik weet ook nog niet of er eieren zijn,maar wil ze ook niet storen.
nou zijn mijn vragen:
1. kan het zijn dat het mannetje de eitjes alleen uitbroed en het vrouwtje het allemaal maar goed vind?
2. zou ik in het blok mogen kijken zonder gevolgen?

Mijn 2e vraag gaat over mijn chinese dwergkwartels.
ik heb sinds 5 dagen chinese dwergkwartels en ben hier erg blij mee.
de kweker waar ik ze vandaan heb gehaald zij dat de poppen uit 2008 komen.
de kweker zij dat een van de twee wel al eieren gelegd had.
misschien ben ik een beetje te nieuwsgierig maar ik zou graag willen weten wanneer de kwartels zo gewend zijn in mijn voliere dat ze bij mij ook eitjes gaan leggen.

Ik hoop graag op een reactie


RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2009-03-12 - 16:52:28 send message to RobertoCipo

Hoi,
De pop zal eerst eieren moeten leggen, als je vandaag een paring hebt gezien liggen er hoogstwaarschijnlijk nog geen eieren. Maak je geen zorgen, de pop zal vast wel mee helpen met broeden. Ik kijk altijd gewoon in de blok, misschien dat ze in het begin een beetje schuw zijn maar na verloop van tijd mag je rustig kijken!
Wat de kwartels betreft moet je je goed realiseren dat de meeste chinese dwergkwartels uit breodmachines komen en dus zelf niets uitbroeden. Eieren leggen ze wel aan de lopende band.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-12 - 17:09:29 send message to Max.Weijers

Valkparkieten broeden net als duiven. Ik weet niet op welke volgorde, maar een van de twee overdag en de ander de rest. En je kunt gerust in het blok kijken.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-12 - 18:09:50 send message to lZebravinkjel

Het zal wel een paar maanden duren eer je kwartels toe zijn aan broeden. Mijn kwartels beginnen vaak pas in juli (!) te broeden. Ik weet niet waarom ze voorkeur hebben voor de latere maanden, maar zo is het bij mij. Ook broeden ze bij mij alleen in het binnenhok. Zorg er in iedergeval voor dat ze voldoende beschutting hebben. Ook gebruiken ze een paar strooitjes en nestmateriaal voor hun nestje, dus als je wat hooi tussen je vingers neemt en dat in de hoekjes van je voliere gooit dan is dat prima. De valkparkieten gebruiken geen nestmateriaal, toch?


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-03-12 - 19:32:04 send message to tomhuigen1

Hallo erg bedankt voor jullie reactieshappy :).ik ben er erg blij mee.ik heb nog een vraag.
mijn chinese dwergkwartels hebben geen nachthok. is dit een probleem of hebben ze in de winter echt een nachthok nodig?


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-03-12 - 20:10:11 send message to sylvain

als bij mij de valkparkieten eieren hebben dan zie ik ze bijna niet meer zowel de man als de pop komen er alleen uit om te eten , drinken en zich te ontlasten


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-12 - 20:13:11 send message to lZebravinkjel

De kwartels hebben niet persé een nachthok nodig maar je moet ze dan wel zeer veel beschutting bieden. (Ik zeg dit omdat mijn kwartels gedurende de winter periode voor 85% in het nachthok te vinden zijn). Dus takkenbossen waar ze zich achter kunnen verschuilen, stro, opgestapelde stenen, etc. Ik neem aan dat je met valkparkieten geen beplanting kan hebben, anders zou dat het beste zijn.

Vraag in het algemeen.. Zouden de valkparkieten de kuikens niet iets kunnen aandoen?


qwerty
Website Member
Posts :11

Website Member
2009-03-13 - 14:26:55 send message to qwerty

bij valkparkieten is het meestal de man die overdag broed en s'nachts de pop dit is bij mij zo bij 9 van de 10 koppels



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede