Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke ongewenst dier heb ik nu weer in mijn volière? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke ongewenst dier heb ik nu weer in mijn volière?
Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-13 - 18:29:42

Hallo

In een voliere van ons hadden we 9 zebravinken, 2 diamant duiven, 2 bourkes parkieten en een zanglijster. Ik had deze voliere helemaal schoongemaakt naar de winter en omdat we alle pompen moesten uitzetten zodat die niet bevriezen moest ik ook de waterval van de vijver weer opnieuw maken. Dit heb ik allemaal heel fijn gedaan. En de volgende dag waren er 6 zebravinken en een diamantduif weg. Ik zag alleen nog wat vleugels liggen. Ik zag ook een paar grote gaten in de bodem van de voliere en daar heb ik dus de water slang in gelegt maar daar zaten alleen woelmuizen in. Wat kan dit voor een beest zijn en wat ik er tegen doen?


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2009-03-13 - 18:42:36

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

zou een wezel kunnen zijn of iets dergelijks ...


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-03-13 - 18:44:04

Hallo,
Meerdere grote gaten wijzen mijns inziens op een rat. Heb er zelf ooit 1 gehad die zelfs een patrijs heeft gedood!.
Zelf vang ik een rat met een klem waar de rat overheen loopt en dacht dicht slaat. Nadeel is dat het heel precies komt en de rat meestal nog leeft.
Gr Andre


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-13 - 19:09:17

Ik heb alle gaten vol laten lopen met water, maar er kwamen alleen muizen uit. En alleen de kleine vogels werden opgevreten.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-13 - 22:11:42

Er zal buiten ook een in- en uitgang zitten, de dader kan al lang verdwenen zijn.
Water helpt alleen tijdelijk, de gangen dichten en zorgen dat er niets meer in kan komen helpt wel.


sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2009-03-16 - 15:06:12

misschien moet je draad op de bodem van de voliere leggen, zodat ratten of dergelijke niet meer uit de aarde kunnen kruipen om je vogels te pakken


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-16 - 15:40:58

Dat zal moeilijk gaan, want we hebben heel veel opstakels in de volière zoals dode boom stronken, kleine struikjes, vijver en waterval, maar ik zal het er met mijn opa over hebben.

Bedankt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede