Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dierenmishandeling 2 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Dierenmishandeling 2
Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-14 - 09:58:48 send message to Picolet

Enige tijd geleden is er een topic geopend door Hans (rupicola) waar verschrikkelijke beelden werden vertoond met wasberen.

Zelf ben ik geinteresseerd in jagen en ben zelf ook fanatiek jager geweest op grofwild in Afrika.

Bij informatie omtrent de jagd op leeuwen kwam ik verschrikkelijk misstanden tegen, er wordt gewoon op gekweekte leeuwen op een wildboerderij gejaagd die een dag van te voren zijn verplaatst in een afgeschermd wildraster, het zogenoemde "canned hunting". Natuurlijk totaal onzinnig en absurd.

Echter er zijn meerdere misstanden te zien en ook een extreme vorm met vogels die mij niet bekend waren en zeer schokkend zijn en onvoorstelbaar dat mensen aan deze "sport" doen.

Deze misstanden moeten zonder meer aan banden worden gelegd, pas op het zijn geen prettige beelden.

Ruud

De link en beeld zijn te zien op

http://video.hsus.org/?fr_story=5829dce85f54bd30292ea4f0946a534d51bdf28a&rf=bm


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-14 - 10:55:30 send message to Karel

quote
Zelf ben ik geinteresseerd in jagen en ben zelf ook fanatiek jager geweest op grofwild in Afrika.



quote
Natuurlijk totaal onzinnig en absurd.



De pot verwijt de ketel?


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-03-14 - 10:59:08 send message to Strigiformes

Onlangs was er op ned 3 een docu over de jacht in zuidafrika. daar werd ook op gefokte dieren gejaagd.
Door deze jacht werden bepaalde soorten die op uitsterven stonden nu weer in stand gehouden.Beetje dubbel om dieren te doden om andere in stand te houden.
Door het 'opofferen' van enkele stuks voor de jacht werd er van het geld wat daarmee verdiend werd weer geinvesteert in het fokprogramma.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-03-14 - 11:04:29 send message to Wickingh

Ik lust graag een stukje vlees en besef dat daarvoor dieren het lootje moeten leggen, maar om dieren voor de lol van het dood maken af te schieten gaat mij te ver.
Ik snap dan ook niets van jagers op wat voor wild dan ook,

mvg Frank


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-14 - 11:18:52 send message to Picolet

De jacht is een andere discussie, maar om duiven in een box te stoppen en dan op een knopje te drukken en een schot hagel in het beestje te jagen gaat natuurlijk veel te ver,

Op de verwijzing naar de website staan deze beelden, de handel levert de postduiven.

Ruud


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-03-14 - 11:27:12 send message to Strigiformes

Ik zie het verschil niet tussen die duiven en een antilope die binnen een afrastering word losgelaten = kansloos.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-14 - 13:24:29 send message to chrislaevers

De dieren zijn niet alleen kansloos, de jacht zelf dient geen enkele noodzaak.

Een mens raakt er door in verwarring : langs de ene kant is de rhino beschermd en gaat daar subisdiëringsgeld voor kweekprogramma's etcetera naar toe en langs de andere kant zijn er privéwildparken die voor grof geld zo'n dieren die dan nog ook gewend zijn aan auto's en zelfs ook aan regelmatige voedering, afgeschoten worden door mensen die even een stapje verder gezet hebben dan de schiettent op de jaarlijkse kermis.

Een heel stuk constructiever vind ik het beleid van wildparken in Afrika waarbij de plaatselijke bevolking elk jaar zoveel stuks wild mogen afschieten voor eigen gebruik. 'Mogen' vind ik al erg genoeg want deze mensen leven duizenden jaren al in symbiose met deze natuur zonder ze op een of andere manier te schaden.
Sommige stammen hebben eeuwenoude rituelen waarbij een jongen de status van man krijgt als hij een leeuw doodt. Dat moet hij alleen doen.
Ik heb ook eens een fragment gezien waarbij kinderen de koeien hoedden en ze met z'n vijven en gewapend met stokken een leeuw verdreven.
Symbiose, evenwicht en behoud van de habitat en de levenswijze voor mens en dier.

Wat ik op het filmpje gezien heb en dat ik al in reportages op tv aangesneden gezien heb, vervuldt me met diepe walging.
Dat is geen jacht, dat zijn abbatoir-perikelen.
In die privé wildparken worden dan nog eens soorten dieren uitgezet die daar eigenlijk nooit geweest zijn... als het woordje diversiteit maar kan vallen en als er kan geschoten worden. Een bokje afschieten is al goedkoper dan een leeuw of een rhino... macho prestige dat opgevijsd wordt in een enggeestig besloten zakenwereldje waar de individuen niet weten wat ze met hun geld moeten doen. Ze hebben waarschijnlijk één of andere oorlog gemist want anders kwamen ze ook zo aan hun decadente trekken.

Echte jacht wil ik nog wel eens meemaken bij een of andere stam in Zuid-Amerika die uitsluitend jagers-voedselverzamelaars zijn. Niet alleen het jagen zou ik willen meemaken, ik zou de prooi ook willen opeten.

Dierenmishandeling heeft vele vormen. Met grof geld kan je daar al wat gemakkelijker een draai aan geven.

Christine.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-03-14 - 13:47:35 send message to Rik

Onbegrijpelijk dat mensen is staat zijn om het mooiste dier op deze aardbol (neushoorn) af te schieten.sad :(


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2009-03-14 - 15:01:31 send message to Zjurre

Ongelooflijk dat je als mens zoiets kunt doen, al betwijfel ik sterk of zo iemand nog menselijke trekjes bezit.
Wat mij betreft zetten ze dat stoere Amerikaantje (duh) in een afgesloten omgeving met een paar neushoorns. Krijgt ie in ieder geval net zo veel kans om te ontsnappen aan de dood als zijn gemaakte slachtoffers.

Te walgelijk voor woorden dit.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-14 - 15:28:56 send message to danielkempenk

heel bizar!...
ik heb de beelden is bekeken maar wat afschuwelijk!angry
ik heb niks tegen jacht als dat nodig is.
of als je jaagt in de openvlakte en je echt opzoek moet naar echte wilde dieren,
waarvan je de populatie een beetje in de hand moet houden.
maar om op zo'n manier voor je lol te doden nee das niet menselijk meer echt niet.
das gewoon bij de beesten af.
als je bij voorbaat al weet dat je het gaat winnen omdat het beest geen kant op kan, wat zal je dat dan een voldaan gevoel geven als je geschoten hebt tjonge jonge.
dieper als dit kun je niet zinken.
je gaat je gewoon schamen voor je mede mens.sad :(



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-15 - 00:44:56 send message to lapland

Wat een geweldige stoere achterlijke hufters zou er graag mee in een afgesloten ruimte zitten en mij verlagen tot het zelfde niveau


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-03-15 - 01:24:49 send message to pietparkiet 10

dit is geen jacht dit is het zelfde als een klas lokaal binnen lopen en iedereen neerschieten die hebben ook geen kans dit is puren moord


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-03-15 - 09:00:51 send message to mijnkaketoes.nl

Jacht i.v.m fauna beheer en onder strikte regels prima.

Jacht voor je plezier vind ik verwerpelijk


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-15 - 10:30:09 send message to Picolet

Soms slaan ze terug!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=0CNgwZgoKFc

Ruud


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-03-15 - 12:55:28 send message to dooren

Laf en tries.
Gert


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-03-15 - 13:28:49 send message to sluusie

Wat denken jullie van in nederland dan al die koeien en schapen geiten die levend de strot word doorgesnden en levend stikken in hun eigen bloed voor dat hallal gedoe is toch het zelfde dan in afrika enz.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede