Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding Pyrrhura Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voeding Pyrrhura
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2009-04-03 - 13:37:36

hallo

Op dit moment voer ik mijn Pyrrhura`s grofparkieten voer zonder zonnepitten en daar naast fuit/groente en eivoer moet hier nu nog meer bij of is dit voldoende

alex


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-04-03 - 14:04:45

ik geef mijn pyrrhura's een zaadmengeling met zonnepitten. aangezien dit toch actieve vogels zijn vervetten ze toch niet (snel). verder voer ik ook regelmatig groente&fruit bij. en dagelijks een portie eivoer.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-03 - 18:59:23

Ik heb ook al gelezen dat het beter is als je neophema geen zonnenbloempitten geeft. Worden vogels hier echt zo vet van. Aangezien BONTEBOER de pyrrhura ook geen zonnenbloempitten geeft Zou ik toch wel willen weten of dit echt slecht is voor de vogels, want wij hebben vroeger de pyrrhura wel zonnenbloempitten gegeven.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-04-03 - 19:20:21

Wat is "vroeger" als je 12 bent? happy :)

Zonnepitten zijn erg vet, een beetje vet is goed, teveel niet. Zonnepitten zijn heel lekker dus veel vogels eten er snel teveel van. Met veel ruimte vervetten vogels niet zo snel.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-03 - 20:35:04

Oké dus ik moet gewoon niet zoveel zonnenbloempitten geven.

Ps. ik ben 14wink ;) en het was 1 of 2 jaar geleden.


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2009-04-03 - 21:09:30

Bij mij krijgen ze een zaadmengeling met een beetje zonnepitten,en verder maak ik een voer dat bestaat uit gekiemdzaad(eigenlijk geweekt), eivoer, universeelvoer,verschillende fruitsoorten, en daar strooi ik lorievoeding overheen en wat gedroogde brandnetelblaatjes


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-04-03 - 22:14:11

Bij mij krijgen de pyrrhura's pellets en een amazone zaadmengsel. Verder de gewoonlijke toevoegingen als eivoer, fruit ed.


esjo
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-04-03 - 22:14:37

Bij mij krijgen ze pellets (harrisons hpf), eind van de dag nog wat groot parkieten zaad en dagelijks een portie groente/fruit. Wanneer ze in de broed periode zitten doe ik door het fruit/groente mengsel eivoer en daarbuiten weinig tot geen eivoer.
Verder voer ik in de winter wat vetter, wat vaker een pijnboompitje, stukje walnoot etc. Dit omdat ze wel een binnenhok hebben maar veel buiten zitten en met de kou toch meer verbranden en dus wel wat extra's kunnen gebruiken.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2009-04-04 - 19:50:38

Hallo,
ik geef de pyrrhura's elke dag een stuk of 6 meelwormen, zijn ze dol op.
gr Jan.


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-04-04 - 20:33:40

Ik gaf tot nu toe mijn pyrrhura's een gewone parkietenmengeling aangevuld met fruit, eivoer en kiemzaad.
Maar na deze topic te lezen ga ik toch wat nieuwe dingen proberen, zoals lorievoer en meelworm.
Bedankt voor deze topic!

Btw, mijn pyrrhura's zijn dol op zonnepitten, ik geef ze dan soms ook wat extra, maar vervetten doen ze niet echt.

Groeten


Robert84
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-05-22 - 23:54:56

Hoi hoi,

Ik heb een voliere maar geen plek voor een nachthok. Nu wil ik er 1 boven op mijn voliere maken. Weet iemand of mijn Pyrrhura's er dan wel van onderuit in vliegen>??

Help help

Groeten,

Robert



Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-05-23 - 20:33:31

Hallo,


Ik geeft mijn pyrrhura's : zaadmengeling parkieten met weinig zonnepitten en eivoer.
Dat is het ^^


Mvg.


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-05-23 - 20:34:57

Ohjha , in mijn eivoer zit ook universeelvoer en dergelijke. (Orlux grote parkieten)
Hiermee groeien de kleintjes als een knots ^^

Mvg.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede