Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > probleem grijze roodstaart, aankoop broedmachiene Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-07-01 - 12:27:56

Hallo
Kan er mij iemand de buiten afmetingen geven van een s84 grumbach broedkast.
Ik ben bezig met veranderingen en zou in de toekomst mij zo een toestel willen aanschaffen, vandaar graag de afmetingen zodat wij een eventuele plaats kunnen voorzien.
Dank bijvoorbaat.


goudmantel
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-07-10 - 10:58:59

Hallo Kurt,
Ik heb zelf geen ervaring met vogels die hun eieren stuk maken, maar ik heb wel van een liefhebber gehoord dat hij het broedblok had gemaakt met een "dubbele bodem" Dat betekent dat zodra de vogel het eitje heeft gelegd, dit ei op een dikke laag zacht materiaal valt op de 2de bodem. Je zou bv onder in het nestkuiltje een gat kunnen boren waar het ei doorheen kan rollen. Zo heeft het popje geen mogelijkheid om het ei kapot te maken. Je moet dan natuurlijk wel een broedmachine hebben om de verzamelde eitjes uit te broeden. Mogelijk wist je dit allang maar ik wens je succes met je verder zoektocht


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-12 - 07:39:14

Is er iemand die ervaring heeft met een grumbach broedmachine,omdat wij er al hebben horen over klagen maar niet weten wat de achtergrond hier van is.
Weet er iemand overigens adressen in Belgie of aan de nederlands- begische grens waar deze verkocht worden?
Groeten Jan


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2005-04-12 - 08:04:54

hallo Kurt ik wil je wel antwoord geven op je vragen over rose eieren en broedmachine kijk maar op mijn voliere op arena onder de naam Riny je kunt mailen:verkoulen1@home.nl
groetjes Riny


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-12 - 09:02:41

Heb je al een broedmachine kunnen vinden Kurt? of is dit een doodgebloed topic?

Bert Smedinga heeft momenteel geloof ik een automatische broedmachine te koop staan. Misschien iets voor jou?

Erwin


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-12 - 09:28:37

Heb nog steeds geen gekocht,heb hier en daar eens gaan horen,maar hoor veel tegenstrijdige verhalen waardoor wij nog meer twijfelen al zal het er toch eens moeten van komen.
Ook de prijzen voor een zelfde machine verschillen enorm per verkoopspunt.
Bv. voor een grumbach s84 volautomatisch heb ik een prijs van om en bij de 1500€ en in een ander verkoopspunt 2000€ voor het zelfde,dus u begrijpt de twijfel.
Wel willen wij ook een adres waar ze er ingeval van defect kunnen aan werken wat ik ook belangrijk vind.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-12 - 10:38:43

Ik heb zelf thuis in de kelder ook een grumbach broedmachine volautomatisch met dub. laden. Deze machine is nu zeker 15 jaar oud en was destijds ook behoorlijk aan de dure kant. (ik weet niet wat de prijzen tegenwoordig zijn)
Ik heb deze gekocht bij een dealer welke in nederland alleen grumbach broedmachines verkoopt.

Besef dat na het uitbroeden het echte werk komt, het grootbrengen vanaf dag 1. Dit is enorm veel werk en kuikens groeien vooral in het begin tergend langzaam met handvoeding.

De ouders kunnen alleen de jongen grootbrengen als ze goed broeden op de kunsteieren, zelf introduceerde ik de nieuwe jongen na 1 dag met eischalen en al in de nestkast als de pop eraf was.

Bij een goed koppel is dit geen probleem, het is ook mogelijk de eieren terug te leggen voor de interne piep te horen is. (voor doorbraak luchtkamer)

Zelf gebruik ik op het moment deze broedmachine niet omdat ik 100% natuurbroed prefereer omdat er op deze manier ook een selektie wordt toegepast.
Ook het met de handgroot brengen is om tijdtechnische redenen geen optie voor mij.
Gert.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-12 - 10:57:55

deze zou ook maar enkel in nood gebuikt worden zoals een paar weken geleden, rosékaketoes hadden gelegd ,eerste ei gebroken tweede ei geblutst derde en viede gered,steeds een kunststofei in de plaats, met de bedoeling deze terug te leggen bij het broeden,maar van broeden geen sprake dus stond ik daar met 2 eieren.Ik heb ze dan in de laatste hoop toch onder een paar broedende duiven gelegd en halverwege de broedduur nog eens herlegt,daar duiven niet zolang broeden en bij het aanpikken in een opfokkast gelegd.Resultaat 1 jong deze is nu 2dagen oud.
Had ik een broedmachine gehad was dit allemaal wat gemakkelijker geweest,vadaar de overweging van een aankoop.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-12 - 18:30:18

Ik heb gewerkt met een Grumbach broedmachine en een Grumbach opfokkast. Ben met name heel tevreden over de broedmachine, volautomatisch en heel betrouwbaar gebleken. Aanschaf 4 jaar geleden zo rond de 1500 euro. Inmiddels is de Nederlandse leverancier niet meer aktief maar voor aanschaf, onderhoud en onderdelen heb ik een, net over de grens, Belgisch adres die ook materialen verzend. Ik zal morgen even het juiste telefoonnummer opzoeken mocht niemand anders dit vanavond hier op deze topic vermelden.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-12 - 18:37:07

Overigens kan je ook kontakt leggen met de fabrikant op www.grumbach-brutgeraete.de, een webside met prijslijsten. Wellicht kunnen zij je ook helpen aan leveranciers adressen in nederland.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-12 - 18:47:02

Ik denk wel jani, als je een broedmachine wilt gebruiken deze ruim van tevoren (min. week) moet draaien wil je deze perfect hebben ingesteld. Het pas instellen als het ei er is, leid vaak tot teleurstellingen, vaak op het einde, dood in de dopsad :(.

Ik zou dan toch liever op de broedende duiven gokken.
Gert


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-04-13 - 10:55:23

Hallo
Thuis, zou u mij het tel.nr. en eventueel een adres van de leverancier
in Belgie kunnen meedelen.
Bedankt
Jan



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede