Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koeren!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koeren!?
Just_Nele
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-20 - 19:42:35 send message to Just_Nele

HELP!

mijn moeder en de buurt klaagt over het vele gekoer van mijn duifjes!

Is hier iets tegen te doen?!


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-04-20 - 20:19:45 send message to basbr_94

ik vrees van niet .. dat heet nu eenmaal natuur he. spreek bepaalde uuren af met de buurt dat je vogels naar buiten kunnen om de benen en vleugels te strekken. voor de rest houd je ze binnen in het nachthok.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-04-20 - 20:45:42 send message to chrislaevers

En maken je buren dan nooit zelf lawaai?

Wat hebben de mensen toch met lawaai. Ik ben al blij dat ik geen meerkikker in mijn vjver heb maar alleen bruine kikkers.

Ik heb mijn eerste haan weg gegeven na een klacht van een buurvrouw die na zes maanden verhuisd is. 't Was mijn lieverlingshaan!
Nooit meer doe ik nog zoiets.

Nu maken mijn hanen van twee koppels Chinese kwartels het wat luidruchtig bij het ochtendgloren maar daar ga ik nu eens niets aan doen.

Ik heb last van een opgefokte motor, van vijf geparkeerde met niets om handen kleuters in de tuin van de buren en ook last van de ijsboer.
't Is maar hoe je het bekijkt.

Laat de duiven koeren. Zo rustgevend, zo veilig als je half in de slaap s' morgens vroeg soest.


Eigenlijk zouden mensen zo'n 2 km van elkaar moeten wonen maar ik vrees dat ze dan nog klachten over elkaar gaan hebben.

Wens je veel sterkte!

Christine.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-04-20 - 20:49:36 send message to chrislaevers

En maken je buren dan nooit zelf lawaai?

Wat hebben de mensen toch met lawaai. Ik ben al blij dat ik geen meerkikker in mijn vjver heb maar alleen bruine kikkers.

Ik heb mijn eerste haan weg gegeven na een klacht van een buurvrouw die na zes maanden verhuisd is. 't Was mijn lieverlingshaan!
Nooit meer doe ik nog zoiets.

Nu maken mijn hanen van twee koppels Chinese kwartels het wat luidruchtig bij het ochtendgloren maar daar ga ik nu eens niets aan doen.

Ik heb last van een opgefokte motor, van vijf geparkeerde met niets om handen kleuters in de tuin van de buren en ook last van de ijsboer.
't Is maar hoe je het bekijkt.

Laat de duiven koeren. Zo rustgevend, zo veilig als je half in de slaap s' morgens vroeg soest.


Eigenlijk zouden mensen zo'n 2 km van elkaar moeten wonen maar ik vrees dat ze dan nog klachten over elkaar gaan hebben.

Wens je veel sterkte!

Christine.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-20 - 20:55:37 send message to Max.Weijers

Mijn oma heeft mij eens een verhaal verteld. En dat ging alsvolgd:

Je kunt niet iedereen tevreden stellen.

in een dorp liep een klijn kind samen met een oude opa en een ezel. De opa zat op de ezel en alle mensen dachte ''wat raar laat dat kleine kindje toch op die ezel zitten die vind dat veel leuker'' en dat hebben ze dan maar gedaan.
aangekomen in het volgende dorp zij iedereen'' he wat zielig dat kleine kindje met jonge benen zit op de ezel terwijl opa zo oud is'' Dus hebben ze de ezel maar zelf op de rug gedraagen waarop iedereen dacht '' wat een rara mensen''

Dus wat je ook doet iedereen blijft klagen.

Als bij ons de vogels gaan schreeuwen vind ik dat juist geweldig. 's morgens en 's avonds dan zingen de zangvogels altijd bij ons en 's midags af en toe. en in d emiddag dat schreeuwen de fazanten, hoenders en parkieten. Dat vind ik fantatstish. En we wonen midden in de stat en nooit klachten gehad.


Just_Nele
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-21 - 07:55:14 send message to Just_Nele

Gaat het na het broedseizoen weer over?
Of gaat het net zo hard door?


Just_Nele
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-21 - 07:56:18 send message to Just_Nele

ik vrees van niet .. dat heet nu eenmaal natuur he. spreek bepaalde uuren af met de buurt dat je vogels naar buiten kunnen om de benen en vleugels te strekken. voor de rest houd je ze binnen in het nachthok

Mijn duiven ( lachduiven) vliegenniet buiten maar zitten in een volliere
Dus dat heeft helaas geen zin.
Dit is misschien wel een oplossing voor mijn pauwstaartduiven ( toekomstige razz :p)

Dankje


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2009-04-21 - 20:30:53 send message to zourky

Just Nele,zeg tegen je moeder en de buren dat ze kontent mogen zijn dat ze het horen,als later hun gehoor achteruit gaat zullen ze zeggen konden we de duifjes nog maar horen,anders silicone in de oren spuiten dat help ook .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede