Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 1 chinese dwergkwartel jong! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 1 chinese dwergkwartel jong!
tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-04-25 - 19:00:17 send message to tomhuigen1

Hallo,
ik heb vandaag een kwarteljong dat net uit het ei kwam bij de ouders vandaan gehaaldsad :( omdat ze met het jong als het ware "overgooiden" en hem zowat dood beten.sad :(
nu heb ik hem/haar binnen onder een lamp en ik heb bogena sivo start van beaphear uit de dierenwinkel gehaald.
nu is mijn vraag klopt het dat kwarteljongen de eerste dag nog niet kunnen lopen?, en moet ik hem/haar voeren of zorg hij/zij daar zelf voor?
Ik hoop graag op een reactie!

ps:als iemand nog tips voor me heeft over de opvoeding van dit jonge kwarteltje, zou ik hier heel blij mee zijn!happy :)

Met vriendelijke groeten.
Tom


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-04-25 - 19:16:40 send message to goulds75

Kwarteljongen kunnen wel lopen.Let op dat hij de voer kan vinden.Geef ook wat water in een ondiepe schaal met wat knikkers er in om verzuipen te vorkomen.
Succes


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-04-26 - 10:30:50 send message to lZebravinkjel

Aangezien je de vraag stelt ofdat kwarteltjes de eerste dag nog niet kunnen lopen neem ik aan dat de jouwe dat niet kan...?
Een kwartel kan vrijwel direct na zijn geboorte lopen.
Als jouw kwarteltje dat niet kan dan vrees ik dat het gedrag van de ouders (het heen en weer gooien) geen defect gedrag was, maar simpelweg gedrag dat ze vertonen wanneer er een ongezond kuiken geboren is. Oftewel... Dat ze het kuiken in de steek laten (en dat doen ze door het af te stoten dmv. dat gooien of vertrappelen, of negeren).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede