Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanarie
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-03 - 22:34:21 send message to knyke

Hey,

Ik heb sinds vorige week enkele kanaries!2mannen en 3 poppen! 2 van die poppen hebben ondertussen al een nestje gemaakt, ma wel geen eieren!1 kanariepop zit elke avond apart op een stokje en maakt maar nergens een nest?is dit normaal of ben ik weer te ongeduldig? Wanneer verwachten jullie eieren als ze in een nieuwe voliere bij nieuwe vogels terechtkomen?

Greetz

Knyke


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-05 - 18:09:20 send message to knyke

Hallo, reacties??????
Eerste twee eitjes van mijn gele kanarie, heb deze verwisselt met valse eitjes en leg ze overmorgen wss wel terug in het nest zodat ze kan gaan broeden!! laugh :D


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-08 - 16:59:34 send message to roodmus

Geduld is een schone zaak,zo zie je maar weer.

Grt.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-09 - 12:59:50 send message to knyke

ja maar dat is dus wel een andere kanarie die nu aan het broeden is he.. Ze is aan het broeden op drie eieren, ik ben een keer benieuwd. Die oranje kanarie slaapt nog altijd als enige op een stokje en maakt maar gene nest, en nog een andere had een halve nest gemaakt maar is daar mee gestopt, net als mijn zebravinken. vreemd? of niet?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-09 - 17:18:15 send message to roodmus

Ja en wat ik me afvraag is of 2 mannen op 3 poppen niet te veel is.
Normaal 1 man op 2 of 3 poppen.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-09 - 22:26:10 send message to knyke

Nee da denk ik niet!vandaag heb ik mij kot uitgekuist en toevallig wa nestmateriaal in een kotje gelegd! Die oranje kanarie ging er direct in en ligt er nu al heel de avond inhappy :) ben is benieuwd


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-09 - 23:13:21 send message to roodmus

fijn hoor.happy :)


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2009-05-10 - 18:32:31 send message to max32

zie je geduld is een schone zaak zeker wanneer je met levende wezens bezig bent

succes met de kanariekweek


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-13 - 18:59:20 send message to knyke

Hey,

IK denk ddat mijn oranje kanarie zijn nest klaar is of toch bijna en dat ik één dezer dagen wel eitjes kan verwachten, de zebravinken en de japanse meeuwtjes (elk één koppel) doen het niet zo goed, nog steeds geen eieren na meer dan twee weken. Nu ook een koppel botvinken. Ben is benieuwd. Waaraan kan het liggen denken jullie dat de andere soorten geen nesten maken of eieren leggen?


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-18 - 17:44:41 send message to knyke

Hallo,

Hierbij een update:
- één kanarie zit in de laatste dagen van het broeden (hopelijk bevrucht)
- één kanarie heeft een nest gemaakt, maar zit er nu al enkele dagen op zonder eieren
- de derde en laatste popkanarie is nu momenteel een nest aan het maken.
- koppel zebravinken, nog steeds geen eieren
- koppel japanse meeuwen, nog steeds geen eieren

MAAAAAR... Gisteren heb ik een vals japans kwartelei in het binnenhok van de kwartels gelegd, en wat merk ik vandaag, eindelijk het EERSTE ei!! Kben wel content nu, heb het apart gelegd en verwacht de komende dagen nog meer eieren. Dan ga ik ze in de broedmachine leggen aangezien ze zelf toch niet broeden.

Dus het begint allemaal wel wat te lukken, alleen moeten de andere vogels ook wel eens stilaan eieren gaan leggen.. Ik hou jullie op de hoogte en ga achtereen ook nog foto's maken!!


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-20 - 17:53:44 send message to knyke

Hallo beste mensen,

Ik kom juist thuis van het werk en ontdek 2 jonge kanaries in het nest van men gele kanarie!! Zalig!! 1 ei heeft het niet gered of moet nog uitkome, ma da is weinig waarschijnlijk!! Ik ben wel content nu!! Ondertussen ook 2 eieren van de oranje kanarie en 2 japanse kwarteleieren die ik zelf ga uitbroede in de broedmachine! Mijn groene kanariepop is op dit moment een nest aan het maken!! Andere vogels nog niets!!


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-21 - 10:13:09 send message to knyke

Het derde ei is toch nog uitgekome, vindt het wel vreemd want ik had ze er allemaal samen ingelegd! Mijn oranje kanarie heeft geen ei vandaag! Vreemd want twee is wel weinig voor kanaries? Niet?


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2009-05-22 - 15:24:48 send message to stijnsuy

Mijn kanries leggen meestal 5 eiren,, maar ik heb ook al vaker gehoord dat er maar 1 of 2 in lagen en in die gevallen was het toch nog allemaal goed gekomen.

sucses ermee!


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-23 - 18:04:30 send message to knyke

tot mijn droefheid is gisteren een mannetjes kanarie gestorven! Waarschijnlijk teveel mannen op te weinig poppen!! Met de jongen nog steeds alles goed, ze leve nog alle 3! Oranje kanarie is sinds gistere aant broede op 2 eieren !


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-28 - 17:45:00 send message to knyke

pfff, eergisteren een jongske gestorven, en vandaag een tweede jongske gestorven, nu zit er nog maar ééntje in de nest van een week en 1 dag oud... pff waarom sterven die nu toch? kgeef toch altijd genoeg eivoer en eten en drinken.. ik snap er nix van!!


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2009-05-28 - 20:47:16 send message to stijnsuy

tja zo een dingen gebeuren altijd...

Een nest zijn nog geen eieren, eiren zij nog geen jongen en jongen zijn nog geen vogels op stok!!!

Er zullen er altijd wel sneuvelen.

grtz Stijn



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede