Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkieten vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkieten vraagje
parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-05-15 - 08:35:27 send message to parkiet24

hoi ik heb een vraag, ik kweek al een zo'n 3 jaar grasparkieten, ik heb nu zo'n 2 vast koppels zitten, en de rest zijn eenjarige, nu komt mijn vraag, ik heb nu in de afgelopen dagen bij de eenjarige best wel wat dode jongen gehad, weet niet waar dat aan ligt, denk zelf onervarenheid van de popjes, maar hoe kan ik dit voorkomen, heb momenteel ook een nestje zitten van een eenjarige, met 4 jongen, waarbij ik het idee heb dat het jongste jong niet voldoende te eten krijgt, kan ik dat jong bij een ander koppel leggen, en moeten die jongen van dat ander koppel net zo oud zijn?? heb namelijk ook een koppeltje zitten met maar een jong, maar die krijgt al slagpennetjes.

ook heb ik wel eens gelezen dat je bij onervaren popjes er een wat groter jong er bij kan zetten, zodat ze wat meer ervaren wordt, ik weet niet af het waar is natuurlijk, daarom vraag ik dit allemaal aan jullie, het valt me namelijk erg op dat ik dit jaar erg veel dode jongen heb, allemaal de eenjarige, de vaste koppels doen het goed, maar hoe kan ik dit dus voorkomen??

groetjes


Rowol
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-05-15 - 13:35:07 send message to Rowol

hallo,

als je het vermoeden hebt dat het fout gaat met voeren (1 krijgt te weinig) dan kun je ze inderdaad overleggen bij een nest met ongeveer even oude jongen.
persoonlijk zou ik wachten tot de popjes ruim een jaar zijn, voor ze te laten broeden, en het is inderdaad zo dat de eerste nestjes vaak op niets uit draaien (kan ook heel goed gaan hoor, maar dat is mijn ervaring) zelf kun je er verder niet zoveel aan doen, je zou wel kunnen proberen om de jongen te verkopen of ergens anders te houden en de ouden alleen maar te laten broeden, zo voorkom je dat (te) jonge vogels gaan broeden.

ik hoop dat je er wat aan hebt!

groeten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede