Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > goudvinken groot brengen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goudvinken groot brengen
jipetje
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-06-10 - 10:17:08

ik heb nog steeds de oplossing niet hoe ik verder moet met nu 13 dagen oude goudvinken.
die ik zelf verder moet groot brengen.
pop dood man kijker niet naar.
hulp gevraagt zij mijn eerste jongen
ben er zo blij mee en nu deze pech.
help mij aub
p.deligt1@wanadoo.nl
voorbaat mijn vriendelijke dank


Clint
Website Member
Posts :70

Website Member
2004-06-10 - 11:03:33

Heel vervelend deze ontwikkeling met 6 van die mooie goudvink jongen in het nest. Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit goudvinken met de hand heb groot gebracht.
Kanariepietjes wel.
1. Ga naar de dierenwinkel, koop een pak of bus handopfokvoer. Lorivoer van CéDé bijvoorbeeld, of een bus van het merk Kaytee (Engels). Dat heb ik zelf dit jaar gebruikt en ik had de indruk dat ze daar beter van groeiden.
2. Ga naar de apotheek. Haal een paar injectiespuitjes (zonder naalden) van 2 of 2,5 mililiter en wat van 8 of 10 mililiter.
3. Maak zoals aangegeven staat op de verpakking wat voer aan. Beter iets te vochtig in het begin dan te droog. Dan krijgen de kleintjes het slecht weg.
4. Stop dat spul in zo'n grote spuit en vul met die grote spuit weer de kleine spuitjes. (Met de hand die kleine spuitjes vullen is een tijdrovend werkje.)
5. Neem het nest uit de vlucht en zet het zodanig ergens op dat het niet kan vallen. Mijn nestjes zijn allemaal halfrond aan de onderkant, zodoende zet ik ze op een soort asbakje. Dan kantelen ze niet.
6. Door een beetje zacht aan de zijkant van het nest te tikken zullen de jongen sperren. Druppel dan een beetje voer in de snavel, iets naar achteren toe. Laat het vogeltje het eten doorslikken. Als je dit een paar keer hebt herhaald zul je zien dat de krop (links onder de kop) flink gevuld wordt. Mochten de jongen zo niet sperren dan kan je proberen om met de spuit zachtjes tegen de zijkant van de snavel te tikken. Geeft dat ook niet het gewenste effect moet je het spuitje tussen de snavelhelften wrikken. Let wel op, de onderste snavelhelft moet naar beneden. De bovensnavel kan net als bij mensen de bovenkaak, niet bewegen.
Als dat allemaal lukt kan je ook eens proberen om ze kleine stukjes levend voer te geven. Pinky's, buffalowormen, miere-eitjes. Kijk wat de ouders ze gaven, weet wat de vogels in de natuur eten. Dan weet je ook wat ze van jou willen hebben.

In ieder geval veel sukses!

Groet,

Rob.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-10 - 12:42:18

jipetje, zie dat ze al de eerste dag zijn doorgekomen, dus de man zal wel iets voeren, vraag me af waarom je nu een vierde disk begint over de Goudvinkjongen en gewoon niet reageert op respons van anderen c.q. van mij, zit zelf volop in de jonge goudvinken, let op de jongen vliegen bij mij al uit na 15 dagen, dan moet de vader ze verder voeren.
Zorg dat ze voldoende dierlijke eiwitten binnen krijgen, als je bovenstaande voor de handopvok gaat doen, knijp dan wat meelwormen uit en die die door je eivoer, is even een vies werkje maar je moeite zal in 9 van de 10 gevallen beloond worden


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-12 - 11:26:48

Jippiet, ik heb getracht je een prive mail te zenden, kijk even of die juist is overgekomen.

Bedankt voor je reaktie, ben er net pas achtergekomen, sorry



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede