Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek zebravinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek zebravinken
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-03 - 18:19:57 send message to knyke

Hey, mijn voliere is 3meter lang op 1 meter breed en twee meter hoog. Nu heb ik daar enkele kanaries en zebravinken inzitten. Ik ga na enkele weken geen eieren van de zebravinken dit koppel in een kweekkooi zetten.. heb ik al gekocht.. MAAR nu is mijn vraag:"kan ik die kweekbak onderaan in de voliere laten staan of moeten ze gescheiden worden van de andere vogels? Ervaringen?


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2009-06-03 - 23:45:42 send message to BZB

je hebt een kweekkooi (hok van 40x40x40cm??) gekocht en die wil je onderin de voliere zetten, zonder voorfrontje? of wat is precies de bedoeling?


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-04 - 08:25:39 send message to knyke

ja en kweekbak van ongeveer 40x40x40.. met tralievoorkant.. zoiets koop je gewoon in een vogelhandel.. ik zet daar eeen koppel zebravinken in, maar ik zet ze onderaan in de voliere aangezien ik geen andere plaats heb waar ze droog kunnen zitten want binnen mogen ze niet van mijn ouders... bij iemand anders gaan zebravinken na twee dagen al over tot het maken van een nest in een kweekbak.. maar nu is dus de vraag, gaan ze dit ook doen wanneer er nog andere vogels rondom zitten.. of moet ik de kweekbak echt afgezonderd zetten van de andere vogels. Ik heb ze apart gezet aangezien ze met andere soorten samenzitten, ma haalt da nu iets uit of kan ik ze dan beter terug in de grote voliere laten als het toch hetzelfde is?


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-04 - 08:31:18 send message to zebravinkje123

ik denk dat het niks uitmaakt het enige probleem is dat de andere vogels je kweekkooi onder poepen. voor de rest kan het geen kwaad volgens mij..


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-07-22 - 10:16:37 send message to tomhuigen1

waarom laat je de vogels niet gewoon broeden in de voliere?
na een paar weken geen eieren hoeft niet te zeggen dat ze in een broedkooi wel gaan leggen.
hang anders wat meer nestkastjes op.

tom


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-22 - 17:47:17 send message to 112marc112

als je afscheidig wil kun je de open kant van de kweekbak ook met de open kant tegen het gaas van de voliere aanzetten staan ze ook afgescheiden...


Kanarichard
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-07-31 - 17:12:30 send message to Kanarichard

Ik heb al jaren zebravinken in mijn buiten voliere. Ik heb geen kweekbak maar wel meerdere huisjes en nesten opgehangen. Als ik niet regelmatig de eieren weghaal, heb ik zomaar 6 tot 8 vogels er bij. Leggen jouw zebravinken dan ook niet overal eieren? Daarnaast heb ik sinds kort een koppel kanaries waar ik wel mee wil fokken en die hebben ook zonder kweekbak een nest gemaakt. Ik denk als je meerdere huisjes en neten ophangt dat je dan ook gezinsuitbreiding krijgt. In ieder geval succes gr. (kana)richard


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-07-31 - 17:20:58 send message to knyke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey, vandaag weer een ei gevonden in een nestkastje.. vermoedelijk van de zebravinken... strange nog op deze tijd van het jaar??? wel jammer want het nestkastje wordt gebruikt door meerdere vogels, ook al zijn er zeven nestkastjes aanwezig ofzo... toch zit er soms een zebravink in en dan weer een kanarie.. daar zal wel niets van komen vrees is van die eieren die ik nu ga krijgen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-31 - 18:18:57 send message to chrislaevers

Knyke,

Zebravinken kweken het hele jaar door.

Hoeveel koppels zebravinken heb je zitten bij de kanaries?

Christine


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-07-31 - 18:29:51 send message to knyke

slechts één koppel... hebben al eens een nestje gehad, aan het broeden geweest maar niet bevrucht de eitjes.. vandaag na ongeveer drie weken terug een eerste eitje!


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-07-31 - 19:31:51 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zou kunnen dat een extra koppel zebravinken zou helpen, ze leken elkaar bij mij altijd aan te steken, als een koppel begon met nest bouwen en leggen volgde het andere koppel al snel.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-31 - 21:10:43 send message to chrislaevers

Met één koppel lukt het nochtans ook. Het koppel van deze nest is jong en zit samen met 4 soorten wevers. Ze zijn vorig jaar beginnen te kweken.
Dit is de zesde of zevende nest. Er zijn er vijf uitgevlogen die er nog zitten en de nest daarvoor waren er 8. En met -13°C waren er twee...



Deze nest is zo groot als een gewone voetbal.
De nestkast voor parkieten was hen te min.
En als je tussen wevers zit...

Ik heb een haat-liefde relatie met mijn zebravinken maar dit steelt weer mijn hart.
En dan nog op een drukke vliegroute tussen twee volières die met elkaar verbonden zijn via een vlieggat van 50cm op 50 cm.
Ze trekken geweldig hun plan.
Ik heb wel meer nestmateriaal moeten leggen anders haddend e wevers niets meer.happy :)

Christine



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede