Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP, probleem met uitkomen grijze roodstaart jong !!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP, probleem met uitkomen grijze roodstaart jong !!!
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-06-07 - 16:58:52 send message to jaap van de pol

Hallo,

Afgelopen vrijdagavond was er één eitje vanaf de binnenkant aangepikt. Tot gisteravond (zaterdag) was dit nog steeds zo. Ik heb toen een klein gaatje erin geprikt zodat het jong niet kan stikken. Nu (zondagavond) is hij er nog steeds niet uit. Hij leeft wel want hij piept en ademt, maar komt er niet uit. Er zit nu een gat in het ei, ongeveer zo groot dat je z'n kopje kan zien zitten. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt dat het zolang duurt???

graag reacties en tips!

vriendelijke groet.

Graag


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-06-07 - 17:34:48 send message to rajar

Je kan het jong uitpellen maar je moet voordat je een stukje schil weghaald eerst het eivlies natmaken met een beetje gekookt water als het rood is doen de bloedvaatjes in het eivlies het nog en is de dooier nog niet in het lichaam opgenomen en mag je niets afpellen.

Succes Rob


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-06-07 - 21:48:05 send message to jaap van de pol

vanavond heb ik hem een beetje geholpen. Er zaten nog wel wat rode adertjes aan de dop van binnen, maar de dooierzak was weg, dus ik denk dat ik niet te vroeg was. De pop zat er net bovenop, dus hopen dat ze hem warm houdt en hem nu begint te voeren dan is er een kans van overleven.

groeten


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-06-08 - 00:27:15 send message to dooren

De volgende keer geen gaatje prikken om voor het lucht van het jong te zorgen.

Hierdoor drogen de vliezen uit en wordt de kans kleiner dat het jong er zelf uit komt. Het jong kan namelijk genoeg zuurstof krijgen door de reeds aangepikte ei.

Het is niet abnormaal dat een ei 2 dagen is aangepikt.
Gert



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-06-08 - 10:02:18 send message to dun grijzeroodstaart

hoi jaap hoe is het afgelopen ?

ik heb dit zelf ook meegemaakt vroeger , en was toen ook zo gek om het jong te helpen , maar had toen geen baad bij , meestal is het toch een te zwak jong om te overleven , tis tenslotte de natuur .

en net wat gert zegt als je het open maakt dan droogt het ei van binnen aan het jong vast en moet het jong nog meer moeite doen om er uit te komen .

succes en we horen het wel , hoop dat je geluk hebt en 2 mooie jongen in het blok krijgt .

gr
tim


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-06-08 - 11:01:59 send message to wiechmann

als je een egg buddy heb kan je optijd ingrijpen .en dat het jong dan te zwak is is onzin.
ik heb met de egg buddy div jongen zelf uitgepeld en die zijn allemaal op 1 na grootgeworden .
1 ara die ik 5 jaar geleden uitgepeld heb heeft nu zelf jongen liggen.

maar je moet wel weten waar je mee bezig ben.

een egg buddy is een hartslagmeter voor eieren.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-06-08 - 11:42:06 send message to dun grijzeroodstaart

dan zal ik toen wel pech gehad hebben .

maar als jij het zegt herman dan zal het wel


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-06-08 - 12:46:07 send message to wiechmann

ach tim het is of pech of ondeskundig .wij hebben het ook eerst gezien bij iemand die er ervaring meehad en daar hebben wij van geleerd hoe het moest en waar je op moet letten .

en zonder de buddy had het sterfte cijfer hoger gelegen. dat weet ik zeker.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-06-08 - 13:12:27 send message to dun grijzeroodstaart

ja oke , het is meestal zo dat als je weet hoe iets werkt of hoe je moet aanpakken het meestal geen probleem oplevert .

zelf heb ik er geen goede ervaring mee dus vandaar , maar met de nodige middelen zal het vast wel kunnen net wat jij zegt .

bij mij moeten er deze week ook weer eieren uitkomen en ook ik ben altijd weer gerust al ze eenmaal uit het ei zijn !!

GR

Tim


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-06-08 - 17:34:14 send message to jaap van de pol

hij is eruit gekomen met mijn hulp, en ligt nu keurig onder de pop, helemaal droog en schoon. ze accepteerd hem wel, maar ik kan niet zeggen dat ik een volle krop kan zien. ik hoop dat ze hem voert.

gr



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede