Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ik heb veel gezien maar dit nog nooit Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ik heb veel gezien maar dit nog nooit
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-06-08 - 19:28:34 send message to mila86



Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-06-08 - 19:36:17 send message to Fokke

Dit is een zgn feather duster eigenlijk een misbaksel. Deze vogels worden over het algemeen niet ouder dan een half jaar en in de meeste gevallen maken ze alle andere jongen in het nest nog dood ook. Het beste is om deze vogels direct een zachte dood te laten sterven en niet meer met de ouders verder te kweken.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-06-08 - 20:41:48 send message to denegon

quote
niet meer met de ouders verder te kweken


hey fokke waarom nooit meer met de ouders verder kweken is het een ziekte ofzo?
als het een ziekte is is deze dan zeer besmettelijk?
zo ja dan snap ik dat je de vogel beter in kan laten slapen.

komen dit soort vogels vaak voor uit dezelfde koppels?

groetjes egon


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-06-08 - 21:00:15 send message to Fokke

Zover als ik weet ontstaat deze afwijking door 2 langbeverde parkieten aan elkaar te paren, tevens wordt er beweert dat dit fenomeen erfelijk is.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-06-08 - 21:20:21 send message to meyer

Deze vogels worden ook wel Buff grasparkieten genoemd.Ze hebben inderdaad geen lang leven.
Ze worden wel gekweekt voor shows maar het is pure dierenmishandeling.

Groeten Meyerwink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-06-09 - 12:16:04 send message to chrislaevers

Ik vind het niet alleen dierenmishandeling maar meer dan dat: een dier kweken voor de show dat geen normaal leven meer kan leiden of gewoon voor de lol om te zien wat het 'gaat geven'. Dat raakt een kern.

Doet me denken aan de reportages over de vermaarde Cruff's hondententoonstelling.
Honden die geen normaal leven meer kunnen leiden en allerlei handicaps en gezondheidsproblemen hebben tot normaal ademen toe.

De BBC heeft voor het eerst vorig jaar geweigerd om verslag uit te brengen van deze wereldshow omwille van die reden.

Het loopt de spuitgaten uit met die 'show' dieren.

Wat bezielt sommige mensen om de grens tussen een levend dier en een knuffelspeelgoeddier kleiner te maken?

Christine







Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-06-09 - 12:54:58 send message to Fokke

De reactie van Meijer klopt niet.
In de kweek van de zgn. Engelse grasparkieten kennen we 2 verschillende type vogels o.a yello en buftypes. De eerste zijn fijnbeverde vogels en de bufs hebben een veel grovere en langere bevedering. Deze 2 types werden en worden gebruikt om het formaat van de vogels te verbeteren. In mijn tijd als parkietenkweker werden beide type vogels gekruist en daardoor kregen we forsere vogels, maar volgens mij wordt dit tegenwoordig veel te veel doorgevoerd waardoor zelfs twee extreme bufvogels aan elkaar gepaard worden en juist uit deze combinaties worden zo nu en dan de feather dusters geboren. Ze worden dus niet speciaal gekweekt maar ze zijn het resultaat van een te ver doorgevoerde kweekmethode.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-06-09 - 13:19:15 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad erg net als die sierduiven die niet goed kunnen lopen door de veren die langs hun poten hangen of van welke de snavels zo kort zijn dat ze speciale bakjes nodig hebben om te kunnen eten en drinken, wat is er toch mis met een 'gewone' duif?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-06-09 - 13:52:22 send message to pietparkiet 10

fokke je verhaal klopt dus ze worden niet speciaal gekweekt ik heb er ook een gehad nu had ik de topper in huis hij was geboren was al groter dan de rest echt groter werd alleen maar erger maar tot hij uitgevlogen was toen was het over alle veren alle kanten op behalve de goede hij werd 2 weken nog gevoerd en de 3 week was ie dood hij kon zijn voer niet vinden dus het is een tobber geworden maar kweek niet verder met ouders want het is erfelijk


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-09 - 15:58:14 send message to Max.Weijers

Ikzelf vind de kuifmutaties ook een ziekte, want de meeste soorten sterven precies de 12 broeddag uit. want ze kreigen een zogenaamd waterhoofd die dan sterven aan hersenbloeding. (dit overkomt 48%)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede