Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogels ontsnapt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-03 - 13:24:00 send message to Ton Koek

Na lang nadenken toch maar een besluit genomen, ik hou (voorlopig) alleen nog vogels in de binnenvolière.
De herhaaldelijke muizenplagen en de recente uitbraak zijn de reden dat de lol er buiten behoorlijk af is.

Een paar mensen hebben me vogels aangeboden om het verlies op te vangen. Hier ben ik echt heel erg blij mee, wat een vrienden kun je maken binnen deze hobby! Ik wil ze ook langs deze weg nog hartelijk bedanken!

Ik heb binnen nu wat te veel vogels zitten, ik moet een keuze maken. De goudbuikjes gaan naar een andere liefhebber, daar komen ze ook zeer goed te zitten, hij heeft al met diverse moelijke soorten gekweekt.
De hobby maar een tijdje op een andere manier, het moet wel leuk blijven.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-07-08 - 14:41:53 send message to lZebravinkjel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat verschrikkelijk Ton! Ik hoop dat je de moed niet opgeeft, dat zou echt heel erg spijtig zijn...
Wellicht moet je wat aanpassingen aan de buitenren doen zodat muizen nooit meer een kans hebben? Dit betekent helaas wel dat je je planten in potten zult moeten plaatsen, wat erg jammer is voor jouw natuurlijke voliere, maar als het de muizen buitenshuis houdt dan is dat toch wel erg belangrijk... Veel sterkte met dit verlies!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-08 - 22:08:00 send message to Ton Koek

Dankje!

Zelfs met planten in potten zou het niet opgelost zijn, er zitten/zaten complete nesten in de bloembakken die er al in hingen. sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-07-08 - 23:02:21 send message to Karel

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Wellicht van de nood een deugd maken: In mijn voliere met Amerikaanse torenvalkjes heb ik nooit muizen wink ;)

Overigens is het, zoals je weet, een zeer mooi vogeltje waar je ook kweekresultaten van kunt verwachten.

De voordelen op een rijtje:
- Zeer mooi en fotogeniek!
- Je voliere heeft de goede afmetingen en inrichting.
- Geen muizen meer.
- Geluid kan schel zijn, maar duurt maar kort.
- Meer interactie met de verzorger dan met kleine tropen.
- Goed te kweken.
- Tegenwoordig goed onverwant verkrijgbaar voor een redelijke prijs.
- Goedkoop in onderhoud.

De nadelen:
- Voeding (vleeseters)
- Ontlasting -> vliegen.
- Eenkennig.
- Bloedsnel, dus een sluis is een must!

PS Ik heb ze niet te koop, dus dit is geen reclamepraatje.happy :)



lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-07-09 - 09:25:17 send message to lZebravinkjel

Ton, je moet eerst voorkomen en dan genezen wink ;)

Die muizen konden makkelijk in jouw voliere komen, dus ja dan maken ze inderdaad nesten in de plantenbakken. Je moet dus eerst voorkomen dat de muizen in je voliere kunnen komen.

Daartoe hebben wij destijds na een verschrikkelijke muizenplaag cement gestort, dubbel gaas aangebracht, en alle gaten en kieren met zeer veel gaas en hardhout gedicht. Je zou eventueel ook plexiglas aan de onderste linie van de voliere kunnen plaatsen om te voorkomen dat ze alsnog door het gaas heen komen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-09 - 23:58:33 send message to Ton Koek

De tips ken ik, maar ik hou het toch (voorlopig) maar even bij de nieuwe binnenvolière.

De vleeseters, tja, ik zou misschien wel willen maar dan heb ik toch een probleem met de directie hier. Het woord muis alleen al zorgt voor kippevel (of is het dan muizevel?), laat staan als ik ze zou gaan kweken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-07-10 - 00:18:35 send message to Karel

Muizen koop je tegenwoordig gewoon diepvries...en ze zal toch geen bezwaar hebben tegen wat dode muizen in de vriezer?laugh :Dwink ;)


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-07-10 - 17:48:54 send message to Ubernoob

Wat zijn de huisvestingeisen voor die valkjes Karel? Ik vind het echt hele mooie vogels en mijn mangoesten zijn ook vleeseters dus dat zou met voeren makkelijk zijn.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-07-10 - 21:20:54 send message to Karel

Een beetje beschutte voliere van 2x3 is prima, hoewel groter altijd mooier is.
Ik heb ze sinds een week in 8x2,5 vliegen en daar komt hun snelle vlucht toch wat beter in uit.
Een nachthok is overigens niet nodig, als ze maar een hoek hebben waar ze tocht-, regen- en zonvrij kunnen zitten.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-07-11 - 10:47:12 send message to lZebravinkjel

Is 2x3 niet wat weinig voor zo'n vliegkunstenaar?


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-07-11 - 12:12:13 send message to Ubernoob

Thanks voor je reactie Karel. Ik houd het in gedachten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-07-11 - 12:16:39 send message to Karel

2x3 lijkt weinig, maar de effectieve grootte van een voliere hangt ook af van de inrichting. In een dergelijke voliere kun je voor dit soort vogels bijv. het best een grote conifeer in het midden plaatsen, waardoor je een vliegafstand bereikt van zo'n 8 tot 10 meter en tegelijkertijd een beschutte sfeer schept.



jnm
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-07-14 - 09:08:58 send message to jnm

Hallo Ton,

een voliere muis bestendig maken moet toch kunnen:

diepe fundering (min 50 cm)
alles van aluminium
gaas 12,7 x 12,7 mm

mijn voliere is ook volop beplant en ik heb er nog maar 1 muis in gehad en die zat er al in tijdens de bouw en heb ik met een kooitje uitgevangen.
Gaas onder het dak/bovenkant moet natuurlijk ook (zeker nu we af en toe behoorlijk hagelbuien hebben gehad).

Ik hoop dat je nog wel met de moeilijke soorten doorgaat want bezoek je website regelmatig en vind de foto's die je maakt ook super!

succes er verder mee,

Micha Jansen


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-14 - 09:35:18 send message to Ton Koek

Dank voor de opbeurende woorden!
Ondanks dat, ik hou voorlopig de vogels binnen, dat kan ook op een leuke manier gelukkig.

Ik zag juist gisteren een helenafazantje uit een nest komen, dat maakt veel goed.
Foto's blijf ik maken en plaatsen, dat is hobby 2.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-07-14 - 11:38:46 send message to Karel

Koppeltje grielen...ook leuk! razz :pwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede