Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn kanariepop blijft maar nestdrang vertonen en wil eieren blijven leggen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn kanariepop blijft maar nestdrang vertonen en wil eieren blijven leggen
Biancablom
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-07-04 - 19:26:14 send message to Biancablom

Mijn kanariepop heeft al 3 nesten achter de rug met goede afloop. Het laatste nest met 3 jongen worden op dit moment 'opgevoed' door het mannetje en dat gaat prima. Nu heb ik begrepen dat meer dan 3 nesten niet goed is. Dus ik braaf alle nestspullen etc. na het 3e nest weggehaald. Het vrouwtje apart gezet. Sinds dien trok ze haar veren uit en probeert op alles wat maar een nest zou kunnen worden een nest te maken van nota bene broccoli en witlofreepjes etc. Bij de jongen kon ze ook niet blijven want dan trekt ze hun veren uit. Ik heb nu uit ellende haar apart gezet met een nest zodat ze stopt haar eigen veren uit te trekken en haar wat rust te geven. Ze zit nu continu op het nest en zo te zien zit er al weer een ei aan te komen... Haar eerste nest had ze 5 eieren, de 2e nest had ze 7 eieren en het 3e nest 6 eieren. En ze heeft in totaal 8 jongen gekregen die gezond zijn opgegroeid en opgevoed door het mannetje die dat overigens heel zorgzaam doet. Omdat het vrouwtje anders veren uit gaat trekken bij de jongen.

Wat moet ik doen om het vrouwtje te redden, ben zo bang dat zij zich doodlegt...

Dit zijn mijn eerste stelletje kanaries.

Bianca


Biancablom
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-07-04 - 19:34:26 send message to Biancablom

Ow trouwens het vrouwtje is een rode agaat en het mannetje een gele waterslager.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-07-04 - 22:16:29 send message to roodmus

Laat de eitjes komen haal ze weg en leg er nepeitjes voor in de plaats.


Biancablom
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-07-05 - 10:13:43 send message to Biancablom

Oke, hoe lang moeten dan de nep-eieren in het nest blijven liggen? Zolang als de echte eieren ? 13 dagen?


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-07-05 - 10:40:50 send message to Asura

Die nepeitjes kun je wel eerder weghalen, maar laat haar zeker wel een paar dagen broeden.

Het zou ook kunnen helpen om haar (daarna) even wat meer/langer in het donker te zetten. Dan krijgt ze het gevoel dat de zomer voorbij is wink ;)


Biancablom
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-07-05 - 11:51:25 send message to Biancablom

Oke, ik ga nep-eitjes kopen morgen en haar een paar dagen laten broeden. Daarna kortere dagen creeeren.

Het mannetje hou ik weg bij haar, kan deze bij de jongen blijven of gaat dit fout als er mannetjes tussen zitten? Er zit een redelijke bont gekleurde jong tussen die het mannetje af en toe wegjaagt als hij te veel om eten vraagt. Vrijdag 26 juni zijn de jongen uitgevlogen (nou ja gestunteld wink ;) )


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-07-05 - 12:55:20 send message to Asura

Ik weet niet hoe groot je kooi/voliere is, maar mijn vader heeft elk jaar verschillende mannen bij elkaar in een deel van de voliere zitten. Daar wordt wel wat gevochten, maar ze verwonden elkaar nooit (er is ook genoeg plaats om weg te vluchten). Hij heeft wasknijpers op de hoogste stok zitten, zodat ze 's nachts allemaal hun eigen plekje hebben om te slapen, dat scheelt ook veel in de ruzie.

Als ze in een broedkooi zitten, weet ik niet of het goed gaat, want dan hebben ze minder kans om weg te vluchten. Maar in een voliere moet het makkelijk kunnen.


Biancablom
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-07-05 - 18:49:00 send message to Biancablom

ik heb een binnen-voliere die redelijk groot is.

Ik kijk het gewoon aan, een beetje vechten is niet erg, als er maar geen gewonden vallen...



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-07-05 - 22:45:43 send message to roodmus

Ik zou de nep eitjes laten liggen,de pop gaat er vanzelf af en dan zal het wel over zijn,hoewel sommige poppen hardnekkig zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede