Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help Ik ben ten einde raad! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help Ik ben ten einde raad!
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-07-20 - 22:24:33 send message to Jhoukes

Hallo,

Vorig jaar had ik een nest jonge binzen. De pop van het nest begon te happen en tijdens het grootbrengen van de jongen ging zei dood. De jongen werden grootgebracht door de vader. Wanneer de jonge vogels zelfstandig werden begonnen zei 1 voor 1 te happen en lagen zei na een paar dagen dood in de kooi. Dit ging om de beurt. De vogels reageerde niet op het middel Bogena anti luchtpijpmijt. Ik heb vervolgens ook alle vogels geholpen tegen verschillende darmparasieten.

Nu heb ik opnieuw jonge binzen vanuit een ander koppel nooit in contact geweest met voorgaande binzen en opnieuw begint 1 van de jonge binzen die net zelfstandig is te happen. Deze binzen zijn zelfs grootgebracht door bruinborstrietvinken. (De binzen hebben de eieren gelegd in het nest van de bruinborstrietvinken). De bruinborstrietvinken vertonen geen enkel symptoom.

Wat kan dit in vredesnaam zijn ik ben echt ten einde raad?



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-07-20 - 22:28:31 send message to roodmus

Bij kanarie,s komt regelmatig hapziekte voor.

dacht door muggen,of dat bij tropen ook zo zou zijn???


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-07-20 - 22:45:37 send message to Jhoukes

Maar hapziekte moet toch te voorkomen zijn met bogena anti luchtpijpmijt?



populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2009-07-21 - 14:58:15 send message to populier

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb jij ook kanaries bij je tropen zitten?

Heb even een stukje van Louis Polane gepikt:

Vroeger toen ik nog jeugdlid was begon ik met tropen, op een gegeven moment kon ik van iemand goede bruine kanaries over nemen. Deze heb er toen bijgehouden. Ik ente echter niet mijn kanaries. Natuurlijk brak er ook bij mij geheel onverwachts hapziekte uit, de vogels gingen bol zitten en enorm zitten happen, de een voor de ander viel dood van stok, zelfs mijn rijstvogels kregen het. In een paar dagen tijd werden er tientallen dode vogels geraapt.
Mijn vader kwam toen op het idee, om wat druppeltjes lysol door het drinkwater te doen, vogels die niet meer dronken, daarbij geholpen. Je kunt het geloven of niet, je zag de vogels zienderoog opknappen, een lag nog het loodje en de rest was met een dag weer redelijk fit en met een paar dagen was er aan de vogels niets meer te zien. Ik heb daarna wel de kanaries opgeruimd omdat dit mij gewoon vreselijk tegen stond om elk jaar te moeten enten. Maar de lysol was gelukkig wel een goed probaat middel, wat heel vlug en effectief hielp.

Misschien heb je er wat aan.

groeten Michael.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-07-21 - 16:45:19 send message to Jhoukes

nee ik heb er geen kanaries bij zitten. ik ga er 1 laten ontleden moet echt weten wat er aan de hand is. anders is de hobby niet leuk meer. krijg geen jong volwassen op deze manier.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede