Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > moeder kwartel verplaatsen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : moeder kwartel verplaatsen
miranda
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-07-27 - 10:52:18 send message to miranda

mijn chinese dwergkwartel heeft in de voliere 3 jonge gekregen. Vader heb ik weggehaald want die pakte de jonge onder de moeder vandaan,
nu ben ik bang dat de vogels ze ook niet met rust laten omdat ze gewoon in het midden van de voliere (in het openbaar zonder beschutting) is gaan broeden. Kan ik de moeder en de jonge in een apart hok doen? de jonge zijn vannacht 27 july geboren.en moet ik dan kuiken meel geven


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-07-27 - 12:36:22 send message to Asura

Wij hebben een moederkwartel met jongen verplaatst, die waren toen nog maar een paar uur oud, en dat is gewoon goed gegaan. Ik geef ze altijd eivoer en universeel voer, maar er staat ook altijd een bakje gewoon vogelzaad. De moederhen weet wel wat goed voor de kuikens is, dus die wijst ze het juiste voer wel aan.

Wel opletten met het water! Als ze nog zo klein zijn kunnen ze verdrinken, dus zet een laag schaaltje neer of leg knikkers in het drinkbakje wink ;)


miranda
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-07-27 - 14:28:03 send message to miranda

Hieronder wat foto's van de moeder en de jongen.







sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-07-27 - 15:26:28 send message to sylvain

Hallo,
Ik zou de kleintjes samen met de moeder verplaatsen en niet op zand laten lopen daar het wel eens gebeurd dat de kuikentjes zand gaan eten , voor de rest ben ik het met Asura eens .
Mvg Sylvain


miranda
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-07-27 - 16:41:02 send message to miranda

We hebben nu een bakje met vogelzaad op de grond staan en een klein schaaltje met eivoer/universeel voer. De bakjes water zijn zo klein dat ze er eigenlijk net in kunnen staan en het randje is nog geen cm hoog, dus echt verdrinken kunnen ze niet.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-07-27 - 16:54:05 send message to Rogert

Hoi Miranda,

Ik zie een mooi cavia bakje op de foto staan. Realiseer je je wel dat de kuikens daar niet in komen. Zolang ze nog geen vleugels hebben moet je ze echt op een platte schaal voeren.

Wat betreft het water kunnen kwartels in een ondiep laagje water al verdrinken. Een baby kan in bad ook in 2 cm water verdrinken. De jongen worden nat, onderkoelen en komen plat in het bakje te liggen. Je zou in je waterbak een omgekeerd schaaltje kunnen plaatsen zodat er alleen een randje over blijft waar ze hun water uit kunnen nippen. Of je kan speciale kuiken fonteintjes gebruiken.


miranda
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-07-27 - 19:17:47 send message to miranda

hoi
het cavia bakje is voor de andere vogels.
we hebben een plat bakje met eivoer/universeel en opstart voer voor kuikens ook een plat bakje.
Ook hebben we kuiken drinkbakje neergezet.
ik zal er wel even een foto van maken
groetjes


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-07-27 - 20:20:04 send message to tomhuigen1

over het verplaatsen van de kuikentjes vanwege het zand:
de ouders, in jou geval de moeder. leren wat je wel een niet mag eten.
(er zijn natuurlijk wel uitzonderingen)

tom



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede