Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Personata Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Personata
Elke1981
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-07-30 - 10:30:46 send message to Elke1981

Hoi iedereen,

Ik heb sedert een 3 tal dagen een zeer jonge personata, van rond de 4 weken oud in mijn bezit. Reden van de jonge vogel, de vorige hebben we maar 4 dagen gehad, was wel al 7 à 8 weken, maar had zo zitten treuren dat we hem terug in de vogliere hebben gezet, was helemaal verzwakt en wou niet eten. Bij deze gaat het stukken beter, is een echt papzakje, eet prima, herkent ons al en is nieuwsgierig aant worden, zit in een schoendoos, met daarin gedroogd gras en een washandje, daar kruip hij altijd in, om het nest te simuleren, ik geef hem natuurlijk papvoeding, maar tot hoeveel weken moet ik dat doen? Tot een week of 6 en dan drastisch overschakelen gelijk het in de natuur gebeurt of langzaam aan, enkel nog 'savonds pap geven. Misschien een beetje ei-voer erbij dan. En in het oog houden wat hij gaat doen met de zaadjes? Hij slaapt nog zeer veel, wat normaal is. Ik laat hem dan ook zoveel mogelijk gerust. Doe ik het een beetje goed???


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2009-07-30 - 13:09:34 send message to Marc_o

Bij 6 weken zou ik de pap langzaam gaan verminderen en stukjes trosgierst in de schoenendoos leggen, let er wel op dat ze rond deze leeftijd het nest, dus de schoenendoos, gaan verlaten. Ik zou een regelmatig voerschema gebruiken dus op bepaalde tijden een bepaalde hoeveelheid voer. In de ochtend en avond wat meer dan door de dag. De hoeveelheden door de dag vanaf 6 weken verminderen en trostgierst aanbieden.


Elke1981
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-07-30 - 15:16:02 send message to Elke1981

Bedankt voor de tip. Hij of zij, is nog niet duidelijk is een vinnig ding aant worden, voelt zich goed in zijn vel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede