Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > beplanting voiliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : beplanting voiliere
featherman
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-06-21 - 21:45:32

Wie kan mij vertellen of verwijzen welke beplanting wel of niet in een voiliere kan. Ik heb het dan over giftige en niet giftige planten. Ik heb eens ergens een lijstje hierover gezien maar weet me niet meer te herinneren waar.


Marc Cockaert
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-06-21 - 22:14:20


Ik heb in mijn volières volgende planten staan : coniferen (nestgelegenheid), doornloze braam (bessen en schuilmogelijkheid, blauwbes (bessen), haagbeuk (beschutting en nestgelegenheid), clematis (aantrekken insecten en nestgelegenheid) en dwerghop. Ik heb hierbij nog geen problemen ondervonden maar ik zorg er wel voor dat er geen graaneters in de volière zitten aangezien deze de knoppen opeten en alzo de beplanting vernietigen.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-06-21 - 22:23:52

Bij mij staat er een vlier in en een spar.
Verder kan je er nog brem,klimop,bamboe,riet,haagbeuk,grassen,oost-indische kers,braambessen,framboos,aalbes, enz... inzetten.
De meeste planten waar kleurige bessen of bloemen opkomen zijn giftig voor exotische vogels.(met vlier als uitzondering)Onze Europese vogels kunnnen wel weg met giftige bessen omdat ze al generaties lang er leren met omgaan en de giftige delen kunnen onderscheiden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-22 - 00:35:59

Volgens Van Berkel in zijn boek "kweken met vogels":

Gouden Regen is zeer giftig voor vogels! Dus nooit in de voliere en zelfs niet in de buurt van de voliere!


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-06-22 - 06:35:38

Hallo
Ik heb buiten aan mijn tuinhuis nog een hoekje waar ik een buitenvoliere aan wil bouwen voor papegaaien , maar dit is volledig over groeid met buidsluier.Kan dit kwaad als papegaaien daar zouden van eten.
Groeten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-22 - 12:45:48

Nee, bruidssluier is volkomen onschadelijk. Het is wel verstandig om te zorgen dat je er goed bij kunt komen om te snoeien. Deze planten slingeren zich door het gaas en kunnen je hele voliere overwoekeren en is dan heel moeilijk te verwijderen!
Wel een mooi gezicht trouwenshappy :).


geppa
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-03-09 - 15:00:14

Weet iemand van jullie of je een krul hazelaar in de voiliere kan zetten. In de voiliere komen mozambique sijsje, diamantduifjes, spitsstaart amadines, zebravinkjes, 2 turquisine parkieten, japanse meeuwtjes. En op termijn hoop ik een japanse nachtegaal. Nu hebben ze alleen een voiliere zonder buiten vlucht, maar na onze verhuizing hopen we ze een heel mooi engezellig onderkomen te geven, met beplanting.


oeda
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-03-09 - 15:35:01

Wilgen zijn ook erg geschikt, zitten vitamines in de bast en zijn bijna niet kapot te krijgen.


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2006-03-09 - 23:17:29

Kijk op www.ton-albers.nl bj beplanting volière


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-09 - 23:27:00

Je kunt bij volièrebeplanting ook eens denken aan een aantal volkstuin-ingrediënten, zoals b.v. maisplanten, bonen, appel of perenbomen, druivenranken, frambozenstruik.

Ook het aanplanten van bruikbare soorten 'onkruiden' is een optie en kunnen meteen een leuke aanvulling op de voeding vormen.

denk aan b.v. paardebloem, herderstasje, vogelmuur, zuring, enz.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-09 - 23:45:13

Nog een aanvulling, steek hier en daar wat ruige graspollen, erg decoratief en als ze bloeien lekker snoepzaad voor vele vogelsoorten.
Ton.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-10 - 19:24:05

Een vriend van mij heeft het volgende bedacht:

op de dichte achterwand heeft hij balkjes getimmert en daarop schapengaas bevestigd. Enkele klimopplanten aangeschaft ( groene en bonte Hydra) wat binnen een jaar tot een mooi dicht geheel is gegroeid. Tussen de wand en het gaas kunnen nestjes opgehangen worden en gaan de vogels hier in broeden.


Het geeft een mooi geheel en de planten vragen niet zoveel licht, de bladeren zijn taai en worden niet graag door vogels gegeten.

Wellicht het overwegen waard en niet zo een dure oplossing.

Ruud


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2006-03-10 - 19:44:30

Ook opletten voor giftige planten als sneeuwklokjes, lelietjes van dalen, krokussen, narcissen e.d. Soms staan er in de grond waar de voliere gezet wordt wel eens bollen van deze planten. Zeer giftig!!!


kwekerDenBosch
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-06-06 - 16:32:07

maar is klim op giftig??
dat heb ik er pas in gedaan.
dus ff voor de zeker heid.


actros
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-10-29 - 16:09:32

hallo vogel vrienden..,

tot verkort had ik pluimvee,maar stap nu over op de kromsnavels.
de bouw van de voliere is al klaar!
MAAR WAT KAN JE NU AL ZO IN DE VOLIERE VOOR KROMSNAVELS PLANTEN ????
EN WAT IS GIFTIF??? BIJV.. CONIFEREN???
WIE KAN MIJ HELPEN?? ALVASTBEDANKT.
ELVIS ZEVENAAR


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2009-10-29 - 17:30:13

helemaal niks
Je kun een bak met wilgen takken er in zetten en die regelmatig verversen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede