Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > last van vliegen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : last van vliegen
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-02 - 16:35:10

beste mensen voor degen die last van vliegen hebben ( en wie heeft dat nu niet?) hier een goede ,efficiente, maar ook vooral goekope, en nog belangrijker gifvrije oplossing.
men neme een transparante diepvrieszak, vult die met kraanwater, en hangt deze bij de ingang, deuropening, en bij ramen etc, men heeft geen last meer van vliegen.
Voor degene die denke dat ik ze wat op de mouw loop te spellen, die verwijs ik dan maar eventjes naar ons bekende google op de pc, en typ daar maar in vliegen, samen met zak water, en je komt er gauw van terug.

succes, en doe er uw vordeel mee.wink ;)


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-08-02 - 18:34:30

Bedankt
Ik doe dit ik al best lang.
ik zie zelf ook nooit wespen.

TomHuigen1


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-02 - 19:55:33

kijk hier alvast een bewijs voor de eventuele twijfelaars, want eerlijk toegegeven, ik dacht zelf ook eerst in het ootje genomen te worden.


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2009-08-02 - 20:06:00

Lol, ik ga eens googlen, wel n beetje een wazige oplossing, als je da iemand verteld sta je voor aap! razz :p


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-08-02 - 20:23:38

dat is juist, zakje met water gevuld ophangen en je heb er geen last van.wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-08-02 - 21:27:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat we daar in 2009 pas achter komen.
Help misschien ook wel tegen muggenlaugh :D


Volgens entomoloog Hans Huijbregts, gastmedewerker van Naturalis, is het een ‘urban legend’, een verhaal dat al jaren hardnekkig de kop blijft opsteken en kennelijk onuitroeibaar is. Er is geen enkele aanwijzing dat het werkt.

Groeten Meyerwink ;)


runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-08-02 - 21:28:37

maar vlegen zijntog goed eten voor vogels?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-03 - 15:33:48

beste meyer, er is maar één manier om daar achter te komen zou ik zeggen!!!!!
Bovendien, ik kom met enige regelmaat bij een voerboer, en ben er nu pas achter waarom ie al die tijd een zak met water aan zijn plafond had hangen,. zou die man dat dan jaar in jaar uit doen, wtende dat al zijn klanten hem voor gek zouden verklaren??? Bovendien als het niet zou helpen had die zak allang weggeweest.
maar ik zou zeggen neem de prof op de som, en vertel het niemand, kan je ook niet voor aap staan toch? behalve als het werkt, want dan ben jij degene die het eerst gaat verkondigen weet ik zeker.razz :prazz :prazz :prazz :prazz :p


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-05 - 22:10:10

bij mij hangt ie weer hoor .


ps niet voor de doordenkertjes bedoeldwink ;)razz :p


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2010-08-05 - 23:04:19

In de ziekenhuizen hangen ze ook.
Vr.gr.
ANTONI


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-08-07 - 13:40:58

Doordenkertje ?????

OREN !!!!!!!


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-08-08 - 10:42:55

quote
Volgens entomoloog Hans Huijbregts, gastmedewerker van Naturalis, is het een ‘urban legend’, een verhaal dat al jaren hardnekkig de kop blijft opsteken en kennelijk onuitroeibaar is. Er is geen enkele aanwijzing dat het werkt


volgens egon helpt dit ook geen snars.
bij mijjn schoonvader hangt al jaren een zakje met water tegen vliegen en wespen en er zitten vliegen in meerdere soorten kleuren en wespen genoeg. zelfs nesten. het enige wat helpt is de mepper en vergif dan gaan die nesten wel weg.
groetjes egon


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-08 - 14:51:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=154045


http://www.visaap.nl/2009/05/zakje-water-tegen-de-vliegen



hebben vliegen schrik voor waterzakjes?
Vraag beantwoorden
921 dagen geleden

Redactie Vliegen buiten de deur houden kan op goedkope en doeltreffende wijze, bijvoorbeeld
door het ophangen van enkele doorzichtige zakjes met helder water in de raam- of
deuropening. De zakjes kunnen het beste voor de helft gevuld worden zodat het water
beweegt. Het werkt ook prima door aluminiumfolie of een cent in het water te doen.

Heel veel mensen passen deze antivliegenmethode met succes toe. Ook elders in de
wereld is het een bekende manier om vliegen de toegang te weigeren. In Thailand,
bijvoorbeeld, zijn er marktkraamhouders die zo'n zakjes boven hun groente en fruit
hangen om de lastige vliegen weg te houden.

Wat is nou eigenlijk de reden dat vliegen wegblijven bij zo'n zakje water? Daar is
eigenlijk geen wetenschappelijke verklaring voor te geven. Gezien het feit dat de zakjes
wereldwijd worden toegepast, mag aangenomen worden dát ze sowieso wel werken.
Maar hoe? Misschien zijn de vliegen 'bang' voor de zakjes, omdat ze de zakjes voor
wespennesten aanzien. Misschien maakt de reflectie van licht in het water de vliegen
bang of brengt ze in de war. Een derde reden kan zijn dat de vliegen zich gereflecteerd
zien in de zakjes en dat ze dat niet leuk vinden, maar ook dat is niet bewezen en is
alleen een veronderstelling.

Vliegen hebben hele speciale ogen, zogenaamde facetogen. Die bestaan uit een
heleboel (vaak honderden) kleine sensoren die gevoelig zijn voor licht en donker en die
soms zelfs kleuren kunnen onderscheiden. Al die sensoren zitten op het
bolvormige 'oog' en kijken allemaal in een net iets andere richting. Samen geven ze dan
een soort beeld dat niet zo erg scherp is, maar ze zijn wel in staat om erg goed
bewegingen waar te nemen. Daarom moet je een vlieg dan ook heel langzaam
benaderen als je hem wil vangen. Volgens een theorie zijn, juist vanwege deze
facetogen, de reflecties van het plastic zo verwarrend voor de vlieg dat ze wegvliegt.
Maar ook dit is niet wetenschappelijk bewezen. Wel is het een heel aannemelijke
theorie.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-11 - 20:17:34

quote
In de ziekenhuizen hangen ze ook.
Vr.gr.
ANTONI

daar heet het infuus geloff ik he?laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede