Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Staartmees Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Staartmees
Haenen
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-08-12 - 19:09:39 send message to Haenen

Hallo allemaal,

Wij hebben al een aantal weken een staartmeesje in huis. De dierenarts heeft hem naar ons gebracht toen hij klein was. Wij hebben hem verzorgd en nu is hij volgroeid. Hij heeft alleen problemen met vliegen ivm een halflamme vleugel. Hij komt niet goed omhoog. Hij kan kleine stukjes door de kamer vliegen, maar buiten komt hij niet ver en beland op de grond. Dan komt hij vervolgens ook niet meer de lucht in.

Wij zijn nu op zoek naar mensen die staartmeesjes in een volière hebben of die staartmezen kweken zodat wij er wellicht een paar bij kunnen kopen. Onze staartmees zat meestal met andere kneuzen (vinken, musjes en mezen) in de kooi, maar die zijn inmiddels allemaal gevlogen. Wij vinden het zielig voor de staartmees om hem alleen te houden.

Graag tips of reacties van mensen die ook staartmezen hebben of fokken. Wij hopen dat onze staartmees bij een goed tehuis terecht kan of dat wij wat vriendjes voor hem erbij kunnen kopen.

Mvg

Lauren Haenen


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-12 - 20:26:13 send message to Rogert

Ik denk dat "de wet" hier een probleem geeft als deze vogel niet geringd is.

Je mag inheemse soorten niet houden als deze ongeringd zijn. Dus verhandelen mag ook niet en als je er vogels bij zou kopen en ze komen een inspectie houden, dan loop je het risico dat alles in beslag genomen wordt.

Ondanks je goede bedoelingen heb je nu wel een probleem. Naar een opvangcentrum brengen lijkt mij de beste oplossing.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede