Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelbeurs Zwolle 19-09-09 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vogelbeurs Zwolle 19-09-09
AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-08-24 - 14:32:18 send message to AlmeerseParkiet

Ik wil alleen maar zeggen dat ik zenuwachtig ben en hard heb gespaard om weer alle moois te kopen wat ik tegen kom!
Alleen ben ik wel altijd een beetje bang om nieuwe ziektes is me voliere te stoppen

Wie gaat er ook? happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-24 - 15:40:17 send message to Ton Koek

Als je bang bent voor ziektes kun je beter bij een kweker thuis gaan kijken voor je iets koopt. Je ziet dan de andere vogels en de omstandigheden waaronder de vogels gehouden worden.
Zo'n grote beurs is niet echt de veiligste manier om vogesl te kopen.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-08-24 - 16:29:02 send message to AlmeerseParkiet

Ja maar ook bij een kweker kan je denk ik niet zien of ze een ziekte hebben hoor


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-08-24 - 18:30:02 send message to mootje

Dat klopt, maar het risico op ziektes bij een kweker is toch veel kleinerwink ;)


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2009-08-24 - 18:30:59 send message to tigra

als je alles koopt wat je mooi vindt,hoop ik dat je goed gespaard hebt,ik zelf zie vaak mooie vogels maar kan ze niet kwijt,of zoek je iets speciaals


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2009-08-24 - 18:36:19 send message to barraband

en ik ben er ook in zwolle


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-08-24 - 19:01:48 send message to kakatoe

Weet niet wat je wilt kopen maar vraag naar het testraport paspoort.
En mocht je toch een vogel willen kopen laat die dan meteen testen en zet hem/haar apart van de andere vogels qarantaine.
Tevens vraag de gegeven van de verkoper mocht de vogel positief getest worden dat hij dat dan vergoed dus laat alles op papier zetten


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-24 - 19:31:23 send message to mijnkaketoes.nl

Ja maar ook bij een kweker kan je denk ik niet zien of ze een ziekte hebben hoor
Quote Almeerse parkiet.

En dat zie je op de markt wel dan??????
Overigens ben je in staat om ziektes als pbfd, chlamydia, polyoma, kds etc te zien.

Zo ja dan mag je in het vervolg met velen mee als adviseur wink ;)

Henk


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-08-24 - 20:50:58 send message to digipeet58

woon zelf in HHW Noord-Holland, maar rij liever naar een kweker in Limburg of Groningen waar ik zelf kan kijken en de leefomstandigheden kan zien, dan naar de vogelbeurs te Zwolle. daar is de kans op besmetting veel groter en je weet nooit waar de vogels vandaan komen.
neem liever geen extra risico, maar probeer dat zo klein mogelijk te houden.
is ook veel beter voor de vogels die ik al heb; en daar gaat het toch om.
Peter


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-08-24 - 22:06:58 send message to lorikwekerij

ik denk er net zo over als digipeet
ik heb zelf helaas de nare ervaring dat ik een koppel papagaaien kocht in zwolle
waarbij ik van de des betrefende verkoper adresgegevens kreeg (wat vals bleek te zijn)
omdat ik met deze verkoper de afspraak had dat ik de papagaaien zou laten testen
uit de test bleken ze positief te zijn voor 1 van de gekende ziektes waardoor ik de koppel heb moeten laten inslapen
en toen ik verhaal wilde halen bij de verkoper kon ik hem dus niet vinden waardoor ik een enorme schadepost heb gekregen
sindsdien koop ik mijn vogels bij kwekers waar ik zelf langs ga en dan dus duidelijke afspraken kan maken zodat dit mij niet zo snel weer overkomen kan

(hiermee wil ik natuurlijk niet alle handelaren in het kwade daglicht zetten dat is natuurlijk niet mijn bedoeling)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-08-25 - 06:17:48 send message to kakatoe

Dan kun je bij het bestuur nog vragen wie er op de desbetreffende stand stond en waar hij/zij vandaan komt.
Of vraag naar zijn id kaard enz en schrijf het nummer op wil hij dat niet ja dan ook niet kopen.
Het is dan welzo dat als je dat aan iemand verteld dat hij de gegevens niet wil geven die ookwaarschijnlijk iets te verbergen heeft (hoeft niet natuurlijk)
Het is wel zo dat marktcommisies hun verantwoordelijkheden ook niet willen nemen door alleen geteste vogels toe te laten;dan komen de handelaren niet meer.
De artsen die er lopen ook niet echt controleren of de vogels wel gezond zijn nee die willen alleen maar geld zien.
Het nadeel is wel dat als alle vogels resentelijk getest moeten zijn dat je dan een week verder bent en dit dan wel voor elke markt moet worden gedaan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-25 - 07:08:14 send message to mijnkaketoes.nl

Elke keer testen lijkt me ook geen optie he.
Volgens mij is het niet anders dan te stellen dat als je vogels op de markt koopt dat geheel tegen eigen risico is. Helaas is dat met alle bekende ziektes tegenwoordig wel een enorm risico. Maar kennelijk gokken mensen tegenwoordig graag. Natuurlijk zijn er op deze markt ook heel veel goede en gezonde vogels. maar goed als je de kweker niet ken dan is dat lastig. De optie om afspraken te maken met de verkoper en de ID laten tonen vind ik nog niet zo een slechte gedachte.

Henk


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-08-25 - 10:32:26 send message to AlmeerseParkiet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ik elke
valkparkiet
grasparkiet
tuquoisine
bergparkiet
koningsparkiet
roodvleugel parkiet
bourke
kakariki

moet appart zetten en laten testen kan ik er beter nog een baantje bij nemen om alle kosten te dekken.

BTW: ik kom ook stiekem kijken voor een nieuwe (grotere) voliere met gaaspanelen


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2009-08-25 - 11:53:09 send message to hj de graaf


voor diegenen die komen denk aan de veranderde openingstijden!

handelaren die hebben gereserveerd vanaf 2 meter toegang vanaf 6:30 D11 denk aan uw reserveringsnummer

bezoekers vanaf 8:30 hoofdingang zijn dan 5 kassa's beschikbaar deze ingang blijft dan open tot 3 uur.

als bezoeker zijnde kan je dus niet meer eerder naar binnen tegen meerprijs!

mvg,

hJ de Graaf


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-08-25 - 13:29:34 send message to kakatoe

moet appart zetten en laten testen kan ik er beter nog een baantje bij nemen om alle kosten te dekken.
Dan moet je ook niet zeuren dat je enof andere zieke vogel met de bekende ziekten hebt gekocht bij welke kweker/handelaar dan ookwink ;)
voor diegenen die komen denk aan de veranderde openingstijden!
En zieke vogelsrazz :p
bezoekers vanaf 8:30 hoofdingang zijn dan 5 kassa's beschikbaar deze ingang blijft dan open tot 3 uur.
kunnen jullie het wel zolang volhouden denk dat de meesten het wel al zat zijn om 15.00 uurlaugh :D


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-25 - 14:31:30 send message to mijnkaketoes.nl

handelaren die hebben gereserveerd vanaf 2 meter toegang vanaf 6:30 D11 denk aan uw reserveringsnummer

bezoekers vanaf 8:30 hoofdingang zijn dan 5 kassa's beschikbaar deze ingang blijft dan open tot 3 uur.
quote de graaf


Ik neem aan dat alle engelsen italianen duitsers belgen etc die met de bussen komen (touroperators) dit ook weten en alsnog niet om 6.30.u naar binnen mogen?????



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede