Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Schelpen in buiten voliere over betonvloer voor en nadelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Schelpen in buiten voliere over betonvloer voor en nadelen
RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-08-29 - 13:23:54 send message to RICHARDVHASSELT

Hoi ik heb beton in mijn voliere maar ben het schoonspuiten zat wie weet de voor en nadelen van schlpen in de buiten voliere een gedeelte is open en een gedeelte is dicht.
Wel ben ik bang net als bij grind een hoop viezigheid erin tessen de schelpen ik ga afwegen of zo laten met chloor erover inweken en met de hogedruk schoonspuiten en na spuiten met tuinslang of schelpen erin.
BVD Richard


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-29 - 14:30:07 send message to Karel

Sinds een half jaar gebruik ik schelpen in een binnenvoliere. Dit bevalt me tot nu toe beter dan grind omdat er minder vuil tussen de schelpen gaat zitten. Regelmatig schep ik de "poepplekken" onder de stokken schoon en hark de schelpen weer een beetje aan.
Het is mijn bedoeling om de schelpen er binnenkort allemaal uit te scheppen, flink door te spoelen in een betonmolen en zoweer voor een halfjaar in de voliere te gebruiken.

Kortom, mij bevalt het erg goed. Bovendien spelen de vogels er graag mee!


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-08-29 - 17:41:32 send message to digipeet58

ik heb gewoon tuingrond, spit af en toe.
vooral onder de zitstokken.
veel bloeiende planten.
bevalt prima.
heb alleen kleine tropen.
Peter wink ;)


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-08-29 - 20:34:18 send message to lorikwekerij

ik had schelpen in mijn voliere liggen maar een aantal koppels namen schelpen mee in de nestkast en als er eieren lagen dan gingen er toch vrij veel eieren kapot of er lagen schelpen overheen waardoor de eieren niet uitkwamen
ik heb de scelpen uit de voliere's verwijderd en er grind (groot)voor in de plaats gedaan en daarna geen probleem meer gehad

kortom dit probleem kun je ook mee maken

mvg willem


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-08-29 - 20:45:27 send message to lapland

Schelp bestaat uit kalk en is poriëus en neemt vocht op dus met chloor schoon maken lijkt mij niet erg verstandig, daar komt bij dat bacteriën leven slecht in kalk dus daar voor hoef je het niet te doen ,beter wat Hans doet in een molen en schoon is het weer verder is het een uitstekende bodem bedekking waar ze veel gebruik van maken mineralen er uit te halen.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-08-29 - 20:53:45 send message to RICHARDVHASSELT

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi mijn bedoeling is dan om* OF de beton vloer zo laten en dan wekelijks schoonspuiten laat ik dan inweken met chloor en spuit het daarna schoon en spoel alles goed na.
*OF ik doe schelpen op de bodem en doe er dan verder niet veel llen de poep plaatsen natuurlijk schoon houden, maar wel 2 keer per jaar zeven in een kuip en goed uitspoelen.
Richard


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-30 - 01:24:50 send message to Karel

Optie 1 zou ik niet toepassen met de vogels in de voliere. Sterke chloordampen zijn behoorlijk gevaarlijk, voor mensen, en zeker voor vogels.
Een betonvloer reinig je het best gewoon met heet water en een allesreiniger. Vervolgens schoonspoelen en dan nog eens desinfecteren met in koud/lauw water verdund bleekwater. Door de verdunning en het koude water komen er niet te snel te veel chloorgassen vrij. Hierna nog 1x naspoelen met koud water en schoon is je vloer.

Maar zoals gezegd: de schelpen bevallen mij prima. Evengoed zou ik de waarschuwing van Willem over het meenemen in het nest ter harte nemen!


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-08-30 - 07:37:47 send message to RICHARDVHASSELT

Ja dat klopt met de chloor (gebruik een beetje)maar ik doe dat alleen als de vogels binnen zijn alles gaat bij mij s avonds naar binnen.
En die tip van slepen naar het nest kan bij mij ook niet omdat er in de kooien word gekweekt en niet in de voliere s vandaar, zie mijn voliere kan je alles bekijken maar allen bedankt voor de tips.
Richard


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-08-30 - 11:30:27 send message to krombekje

Doe je de schelpen dan gewoon over de zwarte grond,en zou dit ook voor mijn grasparkieten kunnen


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-08-31 - 22:15:45 send message to RICHARDVHASSELT

Ik heb dus geen zwarte grond maar een 15 cm dikke beton vloer glad afgewerkt word spitten lastig maar ik vind de beton niet zo mooi en coating lijkt mij ook niet goed laat los buiten.
Richard


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-08-31 - 22:37:31 send message to krombekje

heb jij dan ook parkieten of maakt dat niets uit.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-09-01 - 21:34:32 send message to RICHARDVHASSELT

Ja natuurlijk kan dat wel over de grond heen kan het water ook mooi weg lopen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede