Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bouw voliére Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bouw voliére
shailesh
Website Member
Posts :9

Website Member
2009-08-31 - 00:06:31 send message to shailesh

Hallo,

Ik zou graag een nieuwe houten voliére bouwen maar voor ik eraan begin wil ik eerst nog wat vragen...

-Als ik het hout wil verven welke verf moet ik dan gebruiken?

-Als ik dan het hout en gaas wil verven, kan ik dan nog parkieten in die kooi houden?

mvg shailesh


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-08-31 - 09:00:27 send message to digipeet58

bij parkieten zou ik, persoonlijk, geen hout gebruiken of het moet hardhout zijn.
de meeste parkieten knagen aan hout.
zelf gebruik ik beits en geen verf.
bevalt me prima.
PS ik heb kleine tropen.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-31 - 10:20:59 send message to gravaka

je kunt gerust hout gebruiken bij parkieten maar zorg dan dat je het gaas aan de binnen kant hebt zodat ze niet of weinig kunnen knagen.

ik heb alles geimpregneerd elk jaar even met het kwastje erbij langs en heb er weinig omkijken naar.en verf gaat op den duur bladeren.



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-08-31 - 14:35:56 send message to P.Rooth

Hallo
Hout als bouwmateriaal kan best .
Heb mijn volieres destijds gebouwd van hergebruikt ( uit de sloop dus ) hout wat ik met carbolenium besmeert had .
Met grote parkieten en kaketoes heeft dit toch een 25 jaar gestaan waarna renovatie dringend nodig werd er een aluminium voor in de plaats gekomen is met zwaarder gaas dan 1.05 vierkant waarachter zelfs kaketoes zaten ( niet de buitenzijden )

Is vandaag de dag goedkoper om aluminium te gebruiken aangezien er niet bijna jaarlijks geschilderd hoeft om het netjes te houden en hout is door de jaren heen nogal prijzig geworden zeker het hardhout .

Zou vandaag de dag geen hout gebruikt hebben en indien standaard schotten gebruikt is dit verhuisbaar .

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-08-31 - 14:36:00 send message to P.Rooth

Hallo
Hout als bouwmateriaal kan best .
Heb mijn volieres destijds gebouwd van hergebruikt ( uit de sloop dus ) hout wat ik met carbolenium besmeert had .
Met grote parkieten en kaketoes heeft dit toch een 25 jaar gestaan waarna renovatie dringend nodig werd er een aluminium voor in de plaats gekomen is met zwaarder gaas dan 1.05 vierkant waarachter zelfs kaketoes zaten ( niet de buitenzijden )

Is vandaag de dag goedkoper om aluminium te gebruiken aangezien er niet bijna jaarlijks geschilderd hoeft om het netjes te houden en hout is door de jaren heen nogal prijzig geworden zeker het hardhout .

Zou vandaag de dag geen hout gebruikt hebben en indien standaard schotten gebruikt is dit verhuisbaar .

Paul


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-31 - 19:29:09 send message to gravaka

heb zelf hout en de vluchten zijn allemaal van panelen gemaakt en kan net als alu altijd mooi uitelkaar gehaald worden en weer mooi herplaatst worden.


krombekje
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-08-31 - 22:43:43 send message to krombekje

Ik zelf heb ook een alu: violere en dat is een must geen geschilder meer en je kunt zowel brut aul:kokerprofiel krijgen als kleur .
En met de koppel en hulp stukken kun je ook gewoon uitbreiden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede