Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Diamantvinken wel of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Diamantvinken wel of niet?
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-09-02 - 14:39:25 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb een buitenvoliere met een binnenhok.
De afmeting van de buitenvoliere is 2 meter breed bij 2 meter diep en 2 meter hoog. Het binnenhok is de helft zo groot als de buitenvoliere. Ik heb hierin gehuisvest een koppel bruinborstrietvinken, binzenastrilde, ceressen en roodkoppapagaai amadine. De voliere is erg groen aangekleed en er zijn volop nesten te verkrijgen. Nu heb ik nog ruimte voor 1 koppel en wil ik graag een koppel diamantvinken.

Nu is mijn vraag of dat diamantvinken in deze voliere kunnen met deze samenstelling?

En hoe verdragen de diamantvinken zich over het algemeen tijdens de kweek. Dat ze achter elkaar heen vliegen af en toe is niet erg. Maar verenplukken en constant achter elkaar aanzitten heb ik liever niet. En blijven ze uit andermans nesten?

Iemand ervaring met diamantvinken?

Gr.

Jordy


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-02 - 15:23:13 send message to Ton Koek

Bij mij hield een koppel een behoorlijk territorium bezet tijdens de kweek. Dat lijkt me in een vierkante ruimte als de jouwe niet echt geslaagd. Ze zijn bovendien behoorlijk fel dan, ik zou het niet doen.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-09-02 - 18:07:08 send message to Jhoukes

Wat is dan een leuk koppel om erbij te doen? Mijn voorkeur gaat uit naar australische prachtvinken. Misschien gordelgrasvinken, spitstaartamadines?

Ik vindt maskeramadines en bichenows ook leuk maar ik heb een maaswijdte van 1,8. Gaan ze daar doorheen of gaat dat gewoon lukken? De blauwfazantjes gingen niet door 1,8 heen.

Iemand enig idee?

Gr.

Jordy


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-09-02 - 22:01:41 send message to digipeet58

spitsstaarten, gordelgrasvinken en maskeramadine's kunnen niet samen gehouden worden.
heb zelf alleen ervaring met spitsstaarten; vond ze veel te dominant.
persoonlijk heb ik veel liever st.helena fazantjes; leuke, altijd beweeglijke, niet overheersende vogels.
zilverbekken en japanse meeuwtjes vind ik ook zeer geschikt.
iets duurder: driekleurpapegaaiamadine's.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-02 - 22:15:56 send message to Ton Koek

Dat de blauwfazantjes niet door dat gaas heen gingen lijkt me behoorlijk mazzel. St. Helenafazantjes gaan daar echt zeker makkelijk doorheen.

Gordelgrasvinken zijn over het algemeen heel vreedzaam (zelf nooit gehouden).


agem
Website Member
Posts :48

Website Member
2009-09-02 - 22:41:52 send message to agem

Mijn koppel diamantvinken was ook overheersend en vervelend tegen zilverbekjes en duifjes, tot ik een paartje goudmussen heb toegevoegd en daarna de diamantvinken terugzette. De goudmussen zijn immers opgewassen tegen de diamantvinken en zodra die nu willen jagen of de voerbak bezetten 'regelt' de goudmusman het wel even. Als de diamantvink nu maar begint te jagen wordt hij zelf door de mus opgejaagd en dan stopt hij er mee. Ik heb geen ervaring met de vogels die jij al hebt maar misschien heb je er ook zo'n regelaar tussenzitten die problemen voorkomt. De diamantvinken zijn namelijk wel erg leuk; ze zijn mooi, karaktervol en zeer tam: als ik het eten vervang zitten ze er direct bij zonder enige angst voor mij.


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2009-09-03 - 11:06:21 send message to markjansen

Rijstvogel of Roodkopamadine (afrikaanse soort) misschien is dat iets. Heb zelf spitstaartjes in een gemengde voliere en dat gaat goed, maar hoor wat digipiet aangeeft vaker.
Driekleur en roodkoppagaaiamadines kunnen kruisen als je ze bijelkaar houdt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 104 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede